Vargtass Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Hei, har en 3,4 NW (på ASUS P4C800 deluxe) som jeg lurer på hva er god for m/ skikkelig vannkjøling. Kjører denne på 3,8 (1:1) i dag med passiv vannkjøling (Reserator 1). Før jeg handler vil jeg høre med de som har denne CPU'n hva dere stabilt kan kjøre denne prosessoren på med vannkjøling. Det jeg vil vite er: Max stabil OC og hva slags vannkjøling (CPU-blokk & radiator). Gjerne ogå idle/load. På forhånd takk ! mvh r. p.s Peltier er (forløpig!) ikke tema. Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 20. november 2004 Forfatter Del Skrevet 20. november 2004 *bump* Ingen med vannkjøling som har klokket denne? Lenke til kommentar
tbend Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Har 3,2- fikk den til 3,55 max stabilt på luft... Nå kommer jeg 100mhz lenger med vann,, men du har et litt bedre oc kort, så du kan sikkert nå 4.... + at du ikke må høre på all den unødvendige støyen viftene lager på luft! Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 På min 3.2 kom jeg ikke høyere med vann en luft. 3,75 Ghz er max. Mulig du kan komme høyere med droop mod. Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 Takker for svar Kommer ikke lengre enn 3,8 (FSB=225). Ser at vcore flukterer ganske mye ( fra 1,7 ned mot 1,55) under load. Hadde tenkt meg over 4Ghz .. men ser ut som det må en 'vdrop mod' til før dette er innenfor rekkevidde. Dette er jeg helt 'grønn' på, hvis noen vet hva som skal gjøres, så er jeg takknemlig for alle innspill ( vet at det er snakk om å lodde noe på HK da..) mvh r. btw: HK er Asus P4C800 deluxe. Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Det kommer også ann på hvilken ram, PSU osv. du har. Selv om en person har klart 3,8ghz betyr ikke at du ikke klarer mer. Hvilken ram har du? Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 og det kommer heltann på CPUen din å, ALLE CPUerer forskjellige og klokker forkjellig! Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Det kommer også ann på hvilken ram, PSU osv. du har. Selv om en person har klart 3,8ghz betyr ikke at du ikke klarer mer. Hvilken ram har du? Hei, Corsair Twinx 4000 (XMS) - Signaturen.. Det er ikke minnet , har kjørt dette på 5:4 bare for å være sikker. (FSB på 3,8 er 225; minnet skal minst klare 250). PSU er en Chill Innovation 350W - tror heller ikke problemet ligger her. king_pedersen: jeg vet dette, men det skal ikke være mange 'steppinger' av denne cpu'en, er rimelig sikker på at 4Ghz er oppnåelig ved stabil spenning på core, og ordentlig kjøling. mvh r. Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Du burde fint klare 4ghz Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Ser at vcore flukterer ganske mye ( fra 1,7 ned mot 1,55) under load. Dropmod er tingen ja. Er du stø på hånden går det greit. Den i midten: http://www.malvescorner.com/p4c800.html Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Ja, jeg tor også droopmoden er veien å gå her. Takk for klargjørende link Goophy, hvis jeg forstod det rett, er det to måter dette kan gjøres på ? Jeg antar det første eksemplet var med et variabel motstand. Men den motstanden (28k - hva står 'k' for i denne sammenhengen?), er det kurant vare å få tak i, f.eks. Clas Ohlsson? mvh r. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 k står for kilo som betyr 1000. Du skal altså ha 28000 Ohm på kretsen. Lenke til kommentar
tbend Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Det er jo dropmod stasj til mitt kort også Mange som har testet dropmod? Nå ble jeg k*t på en liten trimm med loddebolten.... Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Jepp, dette skal prøves. Muligheten for å 'svi' kortet oppveies helt klart av utsiktene til litt mer stabil spenning på core. Må først handle litt 'stæsj' (ordentlig loddebolt & og et multimeter). Her er en side med noen som har gjort dette før, anbefales hvis man vil vite litt mer om voltmodding av HK. mvh r. Lenke til kommentar
tbend Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Har nettop tatt Drop modden på mitt kort. Skal teste litt, men tror jeg slurva med kjølepastaen! Må ta opp å legge på på nytt igjen 20mhz lengre stabilt... Kommer med mer info senere! Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 (endret) Spennende, skal følge 'prosjektet' ditt nøye! btw, - Hva slags HK ? - max FSB før mod ? - potmeter eller vanlig motstand? Edit: det vanlige.. Endret 24. november 2004 av roger_h99 Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Enten du har 3.2 3.0 eller 3.4ghz, så er Northwooden kjent for å ha en kritisk grense på @ 3.7-3.8 Ghz. De som kommer over dette har i 90% av tilfellene vert heldig med sitt cpu kjøp, og kommer høyt på lav vcore. PS. Ikke sett vcore for høyt. Sjekk denne artikelen. LINK Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 25. november 2004 Forfatter Del Skrevet 25. november 2004 Inrerresant tråd Ser imdlertid ut til at det er gutta med P4 1,X cpu'ene som har klart å svi de. Uansett, det blir ikke akktuelt å gå over 1,7V (tror jeg da .. ) Ad. 'kritisk grense' på 3,8; sikkert riktig dette, men da må man huske på at denne overklokken, under load, medfører seriøst fluktering i Vcore (i allefall på mitt P4C800 HK). Jeg håper (og tror) at denne 'grensen' kan flyttes oppover hvis man klarer å fore en stabil spenning til cpu, vi får se. Lenke til kommentar
jingt Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 her på ok så var det en som griede 4ghz med p4 4ghz northwood Lenke til kommentar
tbend Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 her på ok så var det en som griede 4ghz med p4 4ghz northwood Jepp, det var dennis87, men han svidde den for et par uker siden@4,02Ghz... - Hva slags HK ?- max FSB før mod ? - potmeter eller vanlig motstand? P4p800 Deluxe 226 stabilt@ 3,62 Motstand! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå