Gå til innhold

Ustabil PC etter å ha satt inn ny CPU

MeSs

Anbefalte innlegg

har satt i ny prosessor, amd xp 3000+ på et nylig oppdatert msi kt3 ultra 2 (ms-6380e).. Men når jeg starta opp viste den seg bare som amd athlon 1300, så stilte jeg opp på fsb til 133.. så viste den seg som amd xp 2200+ og så stilte jeg opp til 166!

Først da viste den seg som 3000+.. men er jo så ustabil :cry: har klika 4 ganger på en halvtime.. blir så sint at jeg slo stykker tastaturet og brant det opp.. (har bilder..):ermm:

Håper noen vet hva som er galt :cry:

MeSs

Endret av psilocybe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har da oppdatert ja.. Men kan jo prøve igjen.. virker nesten som den er overklokka.. går det ann å uppdatera bios uten diskett?

EDIT: Takker psilocybe.. var bare litt frustrert..

MeSs

Endret av MeSs
Lenke til kommentar

det er ved maks last på alt at kalkulatoren dems stemmer, men det gir en peke pin

Multiplikatoren er det du kanger FSB på prosesoren med for og få hertzen på prosesoren: ekempel 200 Mhz QDR fsb ganget med en mutiplikator på 15 blir 3000 Mhz (pentium 4 3 Ghz)

sjekt når man skla klokke, og det hender at den er satt lavere en det som er standar på prosesoren når du kjøper den, da er det bare og stille de opp. men det er ikke vanelig på nyere prosesorer, egentelig veldig skjeldent at MP er låst opp på nyere prosesorer, (de første xp 2500 kom uten låst MP)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...