Gå til innhold

Sykt land vi lever i...


Werable

Anbefalte innlegg

Så nettopp på dagbladet.no at NetCom vil bli ilagt dagbøter for at de ikke har fikset et UMTS-nett som er oppe og går!

 

- NetCom klager på at det ikke nok er 3G-mobiler i salg, og derfor har de ikke prioritert å bli ferdig med utbyggingen. :no:

 

- Mobilleverandørene derimot, klager på at det ikke er utbygget UMTS-nett for å selge 3G-mobiler her i landet! :!: (les. UMTS vs. 6630)

 

Herregud for et rot!!! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De som ble tildelt UMTS-konsesjon, har fått det på bekostning av konkurrerende tilbydere. De har lagt fram en utbyggingsplan som har vært lagt til grunnlag for tildelingen. Ved å få konsesjon har de satt seg i forpliktelser. De har en frist å forholde seg til.

 

Dersom NetCom har sovet i timen, er det ikke urimelig om det får konsekvenser for dem. Telenor Mobil er sikkert ikke lei seg for at de får noen måneders forsprang.

 

Så får vi håpe at det nye nettet tilbys uten å flå brukerne. Både MMS og GPRS er svindyrt hos de "to store"

Lenke til kommentar

Telenor gjorde det samme med ISDN og solgte mest mulig av dette for å tjene penger. Nå gjør de det samme med IP telefoni og 3G. Er det noen som skulle hatt bot her i verden så er det Telenor.

Er glad det nå fins alternativer her i verden. Kommer aldri mer i hele mitt liv til å bruke telenor. Aldri! De har lurt det norske folk i åresvis.

Lenke til kommentar

Av og til synes jeg Netcom demonstrerer arroganse som man tidligere bare har opplevd fra Telenor. Det er jo bare helt utrolig frekt å fortelle kundene sine at de ikke kan få 3G fordi det ikke er slike telefoner til salgs i norge. Hvor dumme tror de vi er?

 

Jeg vurderer faktisk å skifte tilbake til Chess pga dette. Da får man i allefall tilgang til Telenors 3G nett i desember. (hvis jeg har forstått dette riktig)

Lenke til kommentar
Av og til synes jeg Netcom demonstrerer arroganse som man tidligere bare har opplevd fra Telenor.

NetCom er jo etter hvert blitt så store at de kan tillate seg litt arroganse. En periode var de eneste utfordrer til Telenor, men nå har de vokst seg store og trenger ikke gi etter for hva som helst. Men de har tatt kostnadene med å bygge ut sitt eget mobilnett, det skal de ha. Dette nettet er ikke betalt av den norske befolkning; NetCom er ikke statseid.

Lenke til kommentar
Synes operatørene må få farten opp!

Greit at det skal virke noen plasser, men noen offesiell åpning av 3G nettet har det vell ikke vert enda?!

Telenor skal visst få det opp å gå ved juletider, så da kan vi vel vente det i mars en gang tenker jeg... :p

Ta en runde i forumet her så vil du se at nettet til Telenor faktisk er oppe, lanseringen derimot er som nevnt i desember...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...