Gå til innhold

trenger hjelp med å oppdatere bios

DipmiX

Anbefalte innlegg

hjelper en venn med å installere en 80 gb hdd.

for å kunne utnytte denne hdd må hovedkortet oppdateres. derfor har jeg hentet ned en flashfil til dette hovedkortet: asus p5a-b

på asus sin hjemmeside står det at jeg skal lage en oppstartsdisket, fjerne autoexec.bat og sys.ini fila... for så å putte denne flashfila på den samme disketten, men det er ikke plass til dette... hva skal jeg gjøre? og det står også at jeg skal skrive i dos: a: flash (enter)

men dette funker ikke.... alle svar er til hjelp!

på forhånd takk :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ved diskettformatering: velg 'Bare kopier systemfiler'.

Kjør bios-fila og du får ei .bin-fil som også skal med.

Her finner du en OK guide.

OBS! Ta ingen sjanser med Biosoppdateringen, men vær 100% sikker på at valget er presist - tror ikke det er enkelt og rette opp feilflashing på et socket7-kort.

[ Denne Melding var redigert av: TRAM på 2002-05-28 00:21 ]

Lenke til kommentar

man skal egentlig ikke flashe bios fra disket,står det på msi sin side.

gjør det slik for win2k og xp,start med win9x bootdisk og på en annen disket tar flash geine på når PC-en er i dos kopier flash greiene fra disket til ram drive,som regel c når du bruker ntsf,hvis du ikke kan dos kommander så kan sikkert noen det her,etter du har kopiert så flasher du hk slik det står i readme fila.

Lenke til kommentar

saken er den at han hadde virus på den gamle hdd... defor kjøpte vi ny... og kan ikke installere windows enda... for jeg gidder ikke å formatere 2n 32 gb hdd først for så installere windows.. for så opptdatere for så å formatere, for så igjen å installere windows... det er vel litt bedre å gjøre dette med en gang i dos?

Lenke til kommentar

fant bios programmet som executer flashen, men den sier at det er enten feil flash fil eller at det er flere enn en flash fil på disketten. hva skal jeg gjøre? det er bare 1 flash fil der. det jeg gjor var å gå i dos først og skrev som det står på hjemmesiden til asus:

format a: /s for så å gå tilbake i windows å legge inn flash fila og flash programmet... er det noe mer jeg trenger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...