Cerb Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Hei For litt siden skulle eg prøve å installere Windows Xp sp2 på en bærbar maskin her i huset. Maskinen er av den nyere typen til Fujitsu, Amilo ett eller annet. Problemet oppstår kun ved installasjon av windows, installasjon av andre operativ system går knirkefritt. Det som skjer er: Slår på maskinen, setter i windows cd en, venter til det står boot from cd press anykey, Så kommer det : Waiting for hardware configuration, så forsvinner skriften å der ble skjermen helsvart. Total stopp. Værste av alt har gått fint å installere windows på den for noen dager siden Hjelp mottas med stor takk! Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Er dette en windows cd med sp2 ferdig integrert på? Uansett, SP2 og Fujitsu Siemens går dårlig sammen av en eller annen grunn... Lenke til kommentar
Cerb Skrevet 18. november 2004 Forfatter Del Skrevet 18. november 2004 Det er integrert SP2 på cd`en ja. Kordan er det mulig att eg fikk installere den før og ikkje nå da tro? Lenke til kommentar
HiSpeed Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Er dette en windows cd med sp2 ferdig integrert på? Uansett, SP2 og Fujitsu Siemens går dårlig sammen av en eller annen grunn... Hvor har du det fra at FSC og SP2 går dårlig sammen? Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 (endret) Det har jeg i fra jobben (sitter support for M$ på avdelingen som arbeider med Windows XP og SP2 problemer i norge) Flertallet av de kundene som ringer til oss Fujitsu Siemens pc'r sliter så kraftig med maskinen sin at i de fleste tilfellene er en reformatering løsningen (da OEM pc har en stygg tendens til å bare sende med en gjenoppretnings-cd). Endret 19. november 2004 av _StatuS_ Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Bios oppdatering? På min gamle gamle P3 733 så startet maskinen på nytt hver gang den gikk i hvilemodus. En bios oppdatering fikset det. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Det har jeg i fra jobben (sitter support for M$ på avdelingen som arbeider med Windows XP og SP2 problemer i norge) Flertallet av de kundene som ringer til oss Fujitsu Siemens pc'r sliter så kraftig med maskinen sin at i de fleste tilfellene er en reformatering løsningen (da OEM pc har en stygg tendens til å bare sende med en gjenoppretnings-cd). En stygg tendens? Det er de avtalene som blir gjort med Microsoft. Der det kun sendes gjenopprettings CD, er det ganske enkelt fordi Microsoft ikke gir tillatelse til å sende med vanlig OS installasjons CD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå