Gå til innhold

Problemer med installasjon av Windows Xp SP2

Cerb

Anbefalte innlegg

Hei

For litt siden skulle eg prøve å installere Windows Xp sp2 på en bærbar maskin her i huset. Maskinen er av den nyere typen til Fujitsu, Amilo ett eller annet.

Problemet oppstår kun ved installasjon av windows, installasjon av andre operativ system går knirkefritt.

Det som skjer er:

Slår på maskinen, setter i windows cd en, venter til det står boot from cd press anykey, Så kommer det : Waiting for hardware configuration, så forsvinner skriften å der ble skjermen helsvart. Total stopp. Værste av alt har gått fint å installere windows på den for noen dager siden

Hjelp mottas med stor takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har jeg i fra jobben (sitter support for M$ på avdelingen som arbeider med Windows XP og SP2 problemer i norge)

Flertallet av de kundene som ringer til oss Fujitsu Siemens pc'r sliter så kraftig med maskinen sin at i de fleste tilfellene er en reformatering løsningen (da OEM pc har en stygg tendens til å bare sende med en gjenoppretnings-cd).

Endret av _StatuS_
Lenke til kommentar
Det har jeg i fra jobben (sitter support for M$ på avdelingen som arbeider med Windows XP og SP2 problemer i norge)

Flertallet av de kundene som ringer til oss Fujitsu Siemens pc'r sliter så kraftig med maskinen sin at i de fleste tilfellene er en reformatering løsningen (da OEM pc har en stygg tendens til å bare sende med en gjenoppretnings-cd).

En stygg tendens? Det er de avtalene som blir gjort med Microsoft. Der det kun sendes gjenopprettings CD, er det ganske enkelt fordi Microsoft ikke gir tillatelse til å sende med vanlig OS installasjons CD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...