hello100143 Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 (endret) jeg har et problem med en gammel data, det som er problemet er at jeg ikke kommer meg inn i windows, her er det jeg har gjort til nå: jeg fikk en gammel datamaskin hos pappa som virket når jeg fikk den men så når jeg satt i en ny hardisk (Seagate barracuda 7200 r.pm 40 gig) og skjermkort (Geforce 4 420) så kom det først opp en melding som stod: "NTLDR mangler trykk ctrl+alt+delete for å restarte" da søkte jeg på NTLDR på google så stod det noe om "NT loader" så da tok jeg å innstallerte xp på den nye harddisken, da kom det opp om jeg ville starte windows på vanlig måte eller siste fungerende innstillinger og det med sikkerhetmodus med netverk eller med bare verktøylinjer Ka kan være galt kan det være hardisken som er for ny for dataen??? håper på mange gode svar Endret 18. november 2004 av hello100143 Lenke til kommentar
hello100143 Skrevet 18. november 2004 Forfatter Del Skrevet 18. november 2004 nå har jeg fått igang maskinen, men støtter Pentium2 prossesore nye harddisker????? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 ... støtter Pentium2 prossesore nye harddisker????? Det er et rart spørsmål. Det er ingen sammenheng mellom CPU type og HD størrelse. Problemet ligger som regel i BIOS på eldre maskiner. Det fantes flere grenser for hvor store disker man kunne ha, og disse grensene måtte stadig flyttes. Hvis BIOS har problemer med 40GB disk så er det noen muligheter: oppdatere BIOS, bruke eventuell 32GB jumper på disken, legge inn et program (EZ drive?), eller kjøpe PCI kontroller med BIOS. Lenke til kommentar
goggen Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Jeg har en PII 300mhz, her bruker jeg 120 gig disker - trengte ikke engang oppdatere bios for dette, men nå er det jo mulig min PII er nyere enn din.. Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Jeg tror nok den smarteste løsningen ville være evn. et Socket A eller Socket 754 HK+CPU kjøp. En Pentium 2 er såpass gammel og hovedkortet er utdatert. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 (endret) Goggen: "V8'n min passer med stort bagasjerom". Som sagt før: Det er BIOS som bestemmer HDD-størrelse, ikke CPU'n Endret 18. november 2004 av Lautsprecher Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 ... støtter Pentium2 prossesore nye harddisker????? Det er et rart spørsmål. Det er ingen sammenheng mellom CPU type og HD størrelse. Avhengigheter: CPU -> Hovedkort -> BIOS -> Harddiskstørrelse Så det er en sammenheng mellom CPU-type og største mulige harddisk. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 ... støtter Pentium2 prossesore nye harddisker????? Det er et rart spørsmål. Det er ingen sammenheng mellom CPU type og HD størrelse. Avhengigheter: CPU -> Hovedkort -> BIOS -> Harddiskstørrelse Så det er en sammenheng mellom CPU-type og største mulige harddisk. nei, nei, og atter nei!!! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Avhengigheter: CPU -> Hovedkort -> BIOS -> Harddiskstørrelse Så det er en sammenheng mellom CPU-type og største mulige harddisk. Hvilke avhengigheter er det du tenker på? Hvis du har et P2 system som ikke støtter en 40GB disk, og så oppdaterer BIOS slik at den kan bruke den disken likevel, kan du da kalle det for en avhengighet? Tror du ser på implementasjon og tror det er det samme som avhengighet. Som jeg var inne på, det var visse grenser i tidligere standarder som måtte overvinnes. Man kan godt lage et system i dag med f.eks en 8080 CPU og 400GB disk, for det er ingen avhengigheter mellom CPU og diskstørrelse. Lenke til kommentar
Zattaxu Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 (endret) Sorry... så ikke din post nummer 2 Endret 19. november 2004 av Zattaxu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå