hasuwest Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Hei! Jeg skal nå sende tilbake min Hansol 920P skjerm, dette er det værste bilde røret jeg noen gang har vært borti.. Så jeg lurer på om dere kan anbefale/har noen erfaringer med gode skjermer, det skal helt være en 19" skjerm til under 4000,- Helst under 3500,-. Jeg har tittet litt på LG 19" Flatron skjerm, denne virker bra. Noen som har noen erfaringer med denne? Alle seriøse svar mottas med stor Glede, så jeg kan få meg en god skjerm! :smile: Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 28. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2002 Hei! De har jo bare testa 17".. Noen som har noen 19" skjermer til en grei pris å annbefale meg? Svar da folkens! :wink: Lenke til kommentar
tobiaz Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Eizo har alt fra veldig bra til aller best. Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 28. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2002 Joda.. Men disse Eizo skjermene er fra nesten dyrest til aller dyrest også da:(! Ellers var det et godt tips.. Flere tips folkens! Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Quote: Den 2002-05-27 23:00, hasuwest skrev:Jeg har tittet litt på LG 19" Flatron skjerm, denne virker bra. Noen som har noen erfaringer med denne? Hvis man skal tro testen i siste PCPro, er nok LG-en en helt grei skjerm (men ikke stol altfor mye på tester, jeg har gjort den feilen selv). Noen 19" Eizo-skjerm vil du nok slite med å få tak i til den prisen du oppgir. Men det kan være like greit; min erfaring etter å ha prøvd to Eizo 19-tommere er at de er oppskrytt og på langt nær verdt prisen. Legger man til elendig kundeservice hos firmaet som betjener garantireparasjoner for dem, burde konklusjonen være klar: Ligg unna! Personlig har jeg mest tro på Sony. Hvis du strekker deg såvidt over 4000 kr, kan du få en E430 hos ITButikken. Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 28. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2002 Oki.. Jeg har mest lyst til å bestille fra en Norsk webshop men itbutikken virker greie de. Men er det noen som har gode erfaringer med noen skjermer? Har tenkt til å sende min hansol 920P inn til Komplett i mårra.. Lenke til kommentar
oye Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Jeg har en LG 19" Flatron 915FT Plus. Kjøpte den fordi den er 100% flat og er uten trinitron striper.(Fatter forresten ikke at enkelte godtar slike striper). Veldig god kvalitet, både tekst og grafikk er sylskarp. Hvis det skulle være noe å utsette må det være at skjermen er veldig stor og tung. I tillegg kunne jeg tenkt meg usb tilkoblingen på siden, ikke bak. Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Quote: Den 2002-05-28 18:52, oye skrev:Jeg har en LG 19" Flatron 915FT Plus. Kjøpte den fordi den er 100% flat og er uten trinitron striper.(Fatter forresten ikke at enkelte godtar slike striper). Jeg for min del fatter ikke at folk irriterer seg over de to tynne trådene. For meg er skarpheten på bildet den avgjørende faktor. Men, som alltid, hver sin smak... :smile: Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Quote: Den 2002-05-28 15:39, hasuwest skrev:Joda.. Men disse Eizo skjermene er fra nesten dyrest til aller dyrest også da:(! Ellers var det et godt tips..Flere tips folkens! kvalitet koster vet du,akkurat som bmw/lexus/jaguar koster fleskKjetil Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Samsung lager visst bra skjermer, hørt mange si det. Du bør ta en titt på de også, bra priser. De vinner som regel mest for pengene priser. Telcontar Lenke til kommentar
Danny Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 samsung,nec,lg er ikke så bra ifølge tester så har den dårlig bilde. Lenke til kommentar
JMW Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Hva med samtron 96P? selges på psdata for 2600 Kr. Eneste negative jeg har å si om den er at mange av skjermene blir levert emd produksjonsfeil. (skjermen lager en dum pipelyd når den står i standby). Har fått ny på garantien i dag men den hadde samme problemet. Skal ringe dem i morgen og si at de må finne ut om skjermen er i den standen den skal være FØR de sender den ut til kunden, er jo helt håpløst da.... :sad: Lenke til kommentar
msh Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Kjøp Targa skjerm.De har veldig skarp bilde,det på grunn av at de bruker enten samsung eller hitachi bildrør. Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Quote: Den 2002-05-28 21:18, Danny skrev:samsung,nec,lg er ikke så bra ifølge tester så har den dårlig bilde. Vel, NEC FE950+ har jo fått godt resultat i mange tester, og den ligger vel i det rette prisområdet også. Har alltid oppfattet NEC som kvalitetsskjermer. Lenke til kommentar
vegge Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Quote: Den 2002-05-28 21:35, JMW skrev:Hva med samtron 96P? selges på psdata for 2600 Kr. Eneste negative jeg har å si om den er at mange av skjermene blir levert emd produksjonsfeil. (skjermen lager en dum pipelyd når den står i standby). Har fått ny på garantien i dag men den hadde samme problemet. Skal ringe dem i morgen og si at de må finne ut om skjermen er i den standen den skal være FØR de sender den ut til kunden, er jo helt håpløst da.... :sad: Har også en Samtron 96P. En fin skjerm når man venner seg til den svake pipelyden når skjermen står i "standby". Ellers har vi jo de magnetlignende stripene under oppstart (som man også venner seg til) Sist, men ikke minst; når jeg slår av skjermen manuelt, så blir skjerminnstillingene stilt tilbake til default. Ganske irriterende! Derfor trykker jeg aldri på powerknappen på skjermen... Lenke til kommentar
JMW Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Den 2002-05-28 22:27, havegg skrev: Har også en Samtron 96P. En fin skjerm når man venner seg til den svake pipelyden når skjermen står i "standby". Ellers har vi jo de magnetlignende stripene under oppstart (som man også venner seg til) Sist, men ikke minst; når jeg slår av skjermen manuelt, så blir skjerminnstillingene stilt tilbake til default. Ganske irriterende! Derfor trykker jeg aldri på powerknappen på skjermen... Den skal ikke være der....(pipelyden) Lenke til kommentar
Ac-Cobra Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 NEC FE950+ 19" Flat kr4200 Hilsen @c-Cobr@ Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Min erfaring: Samtron: gri nok i forhold til pris. Iiyama: Dritbra skjermer men ikke enkle å få tak i Hitachi: Dritt, den jeg hadde(svindyr 21" 823FET) hadde litt bølgende striper og mye "ghost" effekter. LG: Bra, men ikke alle har like bra justert bilde....kan slite med geometrifeil som ikke kan justeres bort. Sony: Stort sett bare bra erfaringer. Samsung: De dyre Natural flat(NF) skjermene er meget bra, de andre er middels. Eizo: overpriset men bra. ADI: Greie nok. NEC: Bra, men enkelte modeller kan ha litt dårlige spesifikasjoner(støtter kun lavere oppløsninger enn andre tilsvarende skjermer). Viewsonic: Har mange bra skjermer men kan være litt overpriset... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå