Gå til innhold

Hente ut mail fra OS som ikke funker mer

Anbefalte innlegg

Heisann

Har to partisjoner på pc'n min. En med xp, og en me win me. Etter at jeg la inn xp på nytt, så har win me slutta å fungere. Hadde en masse mail der som jeg gjerne skulle fått tak i. Er det noen som vet hvor jeg finner disse, og hvordan jeg får dem inn i outlook på xp Os'et.

Takker så mye for svar.

Så snart dette er fixet, så formaterer jeg win me partisjonen og legger inn en eller annen linux version (forslag?). Noen som også vet hvor jeg får lasta ned dette?

Mvh

Lars

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Lars73 på 2002-05-27 23:01 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: Lars73 på 2002-05-27 23:01 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Søk etter *.dbx filer. De er "katalogfilene" du hadde i Outlook (heter det i Outlook Express). I de ligger mailene dine. Åpne de deretter m/ Outlook. Si ifra hvis du ikke får det til så skal jeg prøve å finne en enkel løsning på å åpne de.

Lykke til

[ Denne Melding var redigert av: jag på 2002-05-27 23:34 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-27 23:32, jag skrev:

Søk etter *.dbx filer. De er "katalogfilene" du hadde i Outlook (heter det i Outlook Express). I de ligger mailene dine. Åpne de deretter m/ Outlook. Si ifra hvis du ikke får det til så skal jeg prøve å finne en enkel løsning på å åpne de.

Lykke til

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: jag på 2002-05-27 23:34 ]</font>

Takk for hjelpen. Fant filene da jeg søkte på winmx partisjonen. Prøvde å åpne dem, men xp fant ikke noe program å åpne dem i. Trykka på velge program manuelt, men på den lista, så sto ikke outlook. prøvde også å søke etter *.dbx i xp partisjonen, men der fant den ingen treff? Hmm.

Får vel også takke Rafael for hjelpen... tanken som teller :smile:

Mvh

Lars

Lenke til kommentar

Hvis du ikke har noen viktige mail i XP lokaliserer du mailfolderen din der:

Søk etter *.dbx filer eller i Outlook:

Tools->Maintenanca->StoreFolder, der finner du path, men kan også skifte til egendefinert.

Før du gjør noe videre tar du sikkerhetskopi av *.dbx filene i XP partisjonen.

Deretter:

Lag din egendefinerte mappe på f eks C:Mail, men ikke gjør noe i Outlook Express.

Kopier *.dbx filene fra Me Partisjonen til din "nye" mail mappe.

Gå inn i Outlook igjen og skift Storefolder til din nye mappe.

Reboot

Når du nå starter Outlook igjen vil din "gamle" mail være tilbake slik den var før Me gikk føyken.

Dette er en måte å gjøre det på, kanskje litt tungvinn, men sikker, bare husk å ta sikkerhetskopi av eventuelle *.dbx filer i XP.

Vil du tilbake til Outlook slik den var i XP renamer du *.dbx filene i "gamle Outlook" og kopierer *.dbx filene du har tatt sikkerhetskopi av til C:Mail.

Da har du alle mailene dine. I tillegg vet du hvilken mappe mailene dine ligger på.

[ Denne Melding var redigert av: jag på 2002-05-27 23:57 ]

Lenke til kommentar

Prøvde å gjøre som Borre sa, men det var ikke så enkelt fordet.

Tar kvelden nå, men kommer sikkert til å mase om hjelp i morgen også etter et par timer med prøving å feiling :smile:

Takker for all hjelp, god natt :?:

Mvh

Lars

[ Denne Melding var redigert av: Lars73 på 2002-05-28 00:12 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...