Kenneth Dammyr Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 (endret) Hei Prøver å få litt orden på nettverket her hjemme. Men vi har bare en trådløs router som fulgte med NextGenTel ADSL. Den skal visstnok gjøre alt selv, men jeg vil også være med å bestemme Har prøvd massevis av komandoer og knapper(fins sikkert fler og), men jeg kommer ikke inn. Noen som har noen forslag? IP-adressen til routeren er 10.0.0.1 Det er en Netopia Cayman 3357W router. Endret 18. november 2004 av kennethdammyr Lenke til kommentar
frozen_cpu Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 (endret) Jeg tror det skal gå ann å skrive telnet 10.0.0.1 i CMD Endret 18. november 2004 av frozen_cpu Lenke til kommentar
wamjdi Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 (endret) *flame* Teknisk ekspert, DNA Computer. Edit: Cisco 677i-dir fra ngt er satt opp på ip: 10.0.0.1 - Av sikkerhetsmessige grunner har bare maskiner med ip 10.0.0.2 tilgang... Netopia krever kanskje også dette? Endret 18. november 2004 av wamjdi Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 19. november 2004 Forfatter Del Skrevet 19. november 2004 (endret) Har undersøkt litt. Grunnet til at routeren er slik er at NGT har et samarbeid med Netopia, slik at man må inn på en internettsiden. Der har man noen få endringsmuligheter. PS: Teknisk Ekspert: Alt er relativt Endret 19. november 2004 av kennethdammyr Lenke til kommentar
Amundo Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Pussig du nevnte relativt Du kan prøve å gå inn på Relative sider og få en del info kordan å åpne porter på ruteren din ;P Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Koble deg til med kabel og kjør "telnet 10.0.0.1" fra kjør eller DOS-ledetekst. Bruk passord og brukernavn som du før fra NGT, så er du i gang. Endringsweb er jo selvfølgleig også et bra alternativ, men da har du som regel bare tilgang til de viktigste tingene. -Stigma Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 For noen av NGT-routerne må du koble til 10.0.0.1 fra maskin med IP 10.0.0.2... Sjekk forøvrig www.relativt.net for routerpassord, guider og tips osvosv.... Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Jeg har akkurat samme ruter som deg. Det går an å nå denne via webgrensesnitt, eller via telnet. Du får flere muligheter hvis du bruker telnet. Start - Kjør/run telnet 10.0.0.1 Brukernavn: P + (kundenummer - 10 000) F.eks P100000 Passord: Aktiveringspassordet Vær forsiktig så du ikke roter ting til når du er inne på ruteren. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 Kult! Nå kommer jeg inn overalt. Holder egentlig med endringsweb for min del, skulle bare sikre nettverket med passord. Men nå har jeg fått til det og har mulighet til å gjøre mer og hvis jeg vil. Takker for hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå