VidarS Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Hei, jeg har lurket på dette formuet en stund og funnet masse nyttig info, og dette er min første post her. Jeg har bestilt ADSL fra Telenor, og problemet er at jeg bor i kjelleren til mine foreldre og at ADSL tilkoblingen befinner seg i 1 etage. Mine foreldre er ikke så hypp på å borre hull til kabler gjennom gulv og vegger, så jeg satser på en trådløs løsning med ADSL modem og trådløs router i første etage, og et USB-trådløst nettverks kort i min PC (stasjonær) i kjelleren. Jeg har bestillt en 3Com OC Wireless Gateway 54 Mbps 802.11g router og det nevnte USB-dings. Men jo mer jeg leser om hvordan jeg skal koble opp dette på nettet, jo mer forrviret blir jeg. Telenor leverer Thompson 510i ADSL modem inkludert router, og den dingsen jeg har bestilt er også en router.... må jeg deaktivere router delen i Thompson-boksen (er det dette som kalles Bridge-mode?) og så koble 3Com routeren på modemet og legge inn brukernavn og passord der for at det skal virke? Eller kan jeg bare koble 3Com-routeren direkte på Thombson-Boksen? Og hvor skal jeg da isåfall legge inn brukernavn og passord for pålogging? Jeg har også lastet ned brukermanualen til den trådløse routeren, og der står det å lese at man anbefaler at man kofigurerer oppsettet til denne med en PC som er koblet til med kabel... og det er nettopp det jeg skal unngå, å kable maskinen. Noen som har erfaring med om det lar seg gjøre å konfigurere trådløst også? Setter pris på tilbakemeldinger Hilsen en frustrert Vidar Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Noen som har erfaring med om det lar seg gjøre å konfigurere trådløst også? Du kobler jo bare til en kabel når du konfigurere opp den, da tar du den bare ned og gjør dette ved maskinen din, det betyr ikke at den må stå koblet til modemet mens du setter den opp. Det bste er og sette modemet opp som bridge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå