HilRam Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Jeg har registrert en massiv etterspørsel etter Radeon 9800 Pro (+skjermkort i det hele tatt) etter at en del "killer apps" som Doom3 endelig kom, og skjøv alles maskinvare ut i bakleksa. 9800 Pro har jo en stund vært inngangsporten til "high-end" nå, og jeg ser priser helt nede i 1790,- kroner. Men nå ser jeg GeForce 6600 AGP til bare 1895,- hos komplett!! Erklerer herved: 9800 Pro er død! Til de som lurer på om "middelklassekortet" 6600 GT virkelig er bedre enn 9800 Pro: Anandtech testet disse mot hverandre, og jeg tror nok valget bør være enkelt. Lenke til kommentar
neph Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Så er det en del ATI kortene er best på, utenom bare ytelsen i denne sammenligningen da Lenke til kommentar
sixx Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 hah....jeg skal si meg enig...6600gt til omtrent samme pris.... gjett hvilket skjermkort jeg skal ha når jeg får penger da.... hehe Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 den testen var litt rar! 6600gt var så overdrivi mye bedre enn 9800pro noen steder å ikke faen om det kortet er nesten dobbelt så bra! Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 18. november 2004 Forfatter Del Skrevet 18. november 2004 Så er det en del ATI kortene er best på, utenom bare ytelsen i denne sammenligningen da Like what? Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 den testen var litt rar! 6600gt var så overdrivi mye bedre enn 9800pro noen steder å ikke faen om det kortet er nesten dobbelt så bra! Jo, det er fullt mulig! Husk at vi snakker Doom 3, dvs OpenGL her.. Lenke til kommentar
Mio Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Det var i hvertfall ikke ille pris på et slikt bra kort Lenke til kommentar
neph Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Så er det en del ATI kortene er best på, utenom bare ytelsen i denne sammenligningen da Like what? Bildekvalitet, for ikke å snakke om dvd/divx avspillings kvalitet. Teknologiene til Ati er bare bedre, simple as that, imo. Men jeg tviler ikke på at 6800gt er raskere i spill, så for gamere er sikkert valget enkelt. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Ser i testen at hardcore ATI-gamere kan glede seg til Sims 2.... Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 den testen var litt rar! 6600gt var så overdrivi mye bedre enn 9800pro noen steder å ikke faen om det kortet er nesten dobbelt så bra! Jo, det er fullt mulig! Husk at vi snakker Doom 3, dvs OpenGL her.. å ja! da kan det hende det er riktig! Lenke til kommentar
capy Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 hvordan yter egentlig 6800LE i forhold til 6600? prisforskjellen er jo ikke så alltfor stor. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 18. november 2004 Forfatter Del Skrevet 18. november 2004 Så er det en del ATI kortene er best på, utenom bare ytelsen i denne sammenligningen da Like what? Bildekvalitet, for ikke å snakke om dvd/divx avspillings kvalitet. Teknologiene til Ati er bare bedre, simple as that, imo. Men jeg tviler ikke på at 6800gt er raskere i spill, så for gamere er sikkert valget enkelt. Vel, dette dreier seg altså om en 6600 GT, der Nvidia har fikset DVD/WM9/DIVX-avspillings-enheten. (Som dere kanskje vet så fungerer den ikke som den skal på AGP-utgaven av 6800 GT, men dette er en helt annen tråd...) I tillegg får du jo da et kort av nyeste type arkitektur, med bedre PixelPipeline, støtte for PS. 3.0. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 18. november 2004 Forfatter Del Skrevet 18. november 2004 den testen var litt rar! 6600gt var så overdrivi mye bedre enn 9800pro noen steder å ikke faen om det kortet er nesten dobbelt så bra! Jo, det er fullt mulig! Husk at vi snakker Doom 3, dvs OpenGL her.. Det er ikke riktig. Hvis du leser testen litt mer nøye, ser du at Anandtech både tester Doom, CounterStrike Source (=HL2), FarCry mm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå