Gå til innhold

Ingen grunn til å kjøpe 9800Pro lenger

HilRam

Anbefalte innlegg

Jeg har registrert en massiv etterspørsel etter Radeon 9800 Pro (+skjermkort i det hele tatt) etter at en del "killer apps" som Doom3 endelig kom, og skjøv alles maskinvare ut i bakleksa. 9800 Pro har jo en stund vært inngangsporten til "high-end" :roll: nå, og jeg ser priser helt nede i 1790,- kroner.

Men nå ser jeg GeForce 6600 AGP til bare 1895,- hos komplett!! Erklerer herved: 9800 Pro er død!

Til de som lurer på om "middelklassekortet" 6600 GT virkelig er bedre enn 9800 Pro: Anandtech testet disse mot hverandre, og jeg tror nok valget bør være enkelt. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så er det en del ATI kortene er best på, utenom bare ytelsen i denne sammenligningen da  :roll:

Like what?

Bildekvalitet, for ikke å snakke om dvd/divx avspillings kvalitet. Teknologiene til Ati er bare bedre, simple as that, imo.

Men jeg tviler ikke på at 6800gt er raskere i spill, så for gamere er sikkert valget enkelt.

Lenke til kommentar
Så er det en del ATI kortene er best på, utenom bare ytelsen i denne sammenligningen da  :roll:

Like what?

Bildekvalitet, for ikke å snakke om dvd/divx avspillings kvalitet. Teknologiene til Ati er bare bedre, simple as that, imo.

Men jeg tviler ikke på at 6800gt er raskere i spill, så for gamere er sikkert valget enkelt.

Vel, dette dreier seg altså om en 6600 GT, der Nvidia har fikset DVD/WM9/DIVX-avspillings-enheten. (Som dere kanskje vet så fungerer den ikke som den skal på AGP-utgaven av 6800 GT, men dette er en helt annen tråd...)

I tillegg får du jo da et kort av nyeste type arkitektur, med bedre PixelPipeline, støtte for PS. 3.0.

Lenke til kommentar
den testen var litt rar! 6600gt var så overdrivi mye bedre enn 9800pro noen steder å ikke faen om det kortet er nesten dobbelt så bra!

Jo, det er fullt mulig!

Husk at vi snakker Doom 3, dvs OpenGL her..

Det er ikke riktig. Hvis du leser testen litt mer nøye, ser du at Anandtech både tester Doom, CounterStrike Source (=HL2), FarCry mm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...