Gå til innhold

Utroooooolig billig xbox

Anbefalte innlegg

Hei!!!

Jeg (som den genien jeg er) har funnet ut at hvis jeg kjøper xbox i amerika sparer jeg opp til 1000kr, men passer den til omstendighetene her i norge? jeg mener strøm og spill og tv adapter og alt?

pliiis bare svar fra folk som har peiling!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I USA har de 110v tror jeg, da må du bare kjøpe en transformator som gjør om til 220v. Koster sikkert 100,- hos en elektrosjappe.

Resten av tilkoblingene er like

Spilla er jeg ikke sikker på, men hvis du kjøper en modchip (slik som jeg skal), så funker alle spill, uansett hvilket land de er gitt ut i, og så kan den spille brente cd'er/dvd'er.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-27 22:18, b-duvaland skrev:

I USA har de 110v tror jeg, da må du bare kjøpe en transformator som gjør om til 220v. Koster sikkert 100,- hos en elektrosjappe.

Resten av tilkoblingene er like

Spilla er jeg ikke sikker på, men hvis du kjøper en modchip (slik som jeg skal), så funker alle spill, uansett hvilket land de er gitt ut i, og så kan den spille brente cd'er/dvd'er.

Men må jeg ikke åpne hele xboxen for å legge inn mod chipen? hvor får jeg kjøpt strøm transformator? og mod chip?

Lenke til kommentar

I tillegg til problemet med strømforsyningen N:230V/50Hz vs US:110V/60Hz, må du også tenke på at US ikke bruker PAL videosignal, men NTSC. Dersom TV'n din ikke takler NTSC, vil du ikke kunne bruke XBox'n.

Dersom du har tenkt å bestille den via nettet, er det flere problemer:

1. Å finne noen som vil shippe til Europa

2. Unngå Moms, Toll og Importavgift

3. Garanti

Jeg ville nok fraråde deg å gjøre dette. Til syvende og sist kan du maksimalt spare en hundre lapp eller to - og da sitter du med en boks du har 0 sjans for å få lokal service på.

Lenke til kommentar

Flakkman, jeg tror det der er feil... Du mener NTSC og PAL? Men nå er det sånn at de fleste tv støtter begge de to. XBOX kjører standard på 50hz, men man kan fyre opp til 60hz i visse spill (hvertfall slik på PS2). I Norge får man jo 100hz TVer også... Jeg er så heldig å eie en.

Forresten den trafon... du får faktisk eksterne adaptere som gjør 230V til 120V... Koster litt mere, men da slepper du å opperere så alvorlig.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-29 23:09, Flakkman skrev:

For ikke å snakke om NTSC i USA og PAL i europa..

Alle nye TV'er støtter både NTSC og PAL, dette er ikke noe problem. Mange sone 1 DVD filmer er i NTSC. Har du en gammel TV som ikke støtter NTSC så får du svart/hvitt.

Lenke til kommentar

Jeg vil fraråde deg til å gjøre dette. Elkjøp var den første som satte ned prisen. Det er sikkert ikke de eneste heller. Du finnern sikkert til under 2000 andre plasser om en stund. Med norsk maskin og garanti så blir dette bedre enn å importere fra evnt USA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...