Gå til innhold

Holder på og bygge pcen nå - Kjølepasta

Anbefalte innlegg

Hei.. Nå holder jeg på og bygge pcen og har nettopp satt på cpuen, så lurte jeg på om dette er nok med kjølepasta (se vedlegg)

Også finner jeg ikke den låseknappen for å låse prosessoren fast.. :hmm:

Det er jo en lås som er åpen og en som er låst der men sjønner det ikke..

Noen som vet om det er nok kjølepasta, om det holder for å sette på vifta ?

post-25-1100786563_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal vel igrunn bare ha kjølepaste på selveste kjernen! Du skal ikke ha noe tykt lag med kjølepaste, det skal bare være litt, sånn at det blir mer "kontakt" mellom cpu og kjøleribba! Har du for tykt lag får du motsatt effekt, da blir den varmere! Den metall "pinnen" på sida av cpu sokkelen er "låsen"

Lenke til kommentar
Du skal vel igrunn bare ha kjølepaste på selveste kjernen! Du skal ikke ha noe tykt lag med kjølepaste, det skal bare være litt, sånn at det blir mer "kontakt" mellom cpu og kjøleribba! Har du for tykt lag får du motsatt effekt, da blir den varmere! Den metall "pinnen" på sida av cpu sokkelen er "låsen"

Okay.. *ta vekk sånn at det bare blir et tynt lag*

Lenke til kommentar

Det er skummelt å bygge PC om man ikke er helt sikker på åssen man gjør det.

Har en helt spesiell skrekkhistorie for denne anledningen. Service-avdelingen i en netshop som er ganske populær her på forumet fikk inn en PC fra en som hadde bygd selv med komponenter kjøpt hos dem, og han mente det var noe galt med RAMen. Når de åpnet PCen fikk de litt av ett syn. Kjølepastaen var lagt/dyttet ned i sockelen og Casebadgen var festet på kobberplata under CPU-vifta. :!:

Måtte bare fortelle det. ;)

Lenke til kommentar
Det er skummelt å bygge PC om man ikke er helt sikker på åssen man gjør det.

Har en helt spesiell skrekkhistorie for denne anledningen. Service-avdelingen i en netshop som er ganske populær her på forumet fikk inn en PC fra en som hadde bygd selv med komponenter kjøpt hos dem, og han mente det var noe galt med RAMen. Når de åpnet PCen fikk de litt av ett syn. Kjølepastaen var lagt/dyttet ned i sockelen og Casebadgen var festet på kobberplata under CPU-vifta. :!:

Måtte bare fortelle det. ;)

Ikke la oss gå offtopic nå da..

-

Noen som har svar på om det er nok kjølepasta?

Lenke til kommentar

Da er det vel bare å feste vifta til prosessoren da?

Min erfaring, uten at jeg skal skryte av å ha så voldsomt stor erfaring med prosessorer, er at en ispinne er veldig bra til å smøre goop på med. Også bittesmå skjeer som man får tak i flere plasser er veldig bra.

Nå er det bare å sette vifta forsiktig på plass, og feste den med festeanordningen. Husk å sette i riktig retning.

Du skal vel dekke hele flaten med et tynt lag goop. Ser helt greit ut det synes jeg. Bildet er ikke av de klaresten, men men.

Endret av bono_head
Lenke til kommentar
Da er det vel bare å feste vifta til prosessoren da?

Min erfaring, uten at jeg skal skryte av å ha så voldsomt stor erfaring med prosessorer, er at en ispinne er veldig bra til å smøre goop på med. Også bittesmå skjeer som man får tak i flere plasser er veldig bra.

Nå er det bare å sette vifta forsiktig på plass, og feste den med festeanordningen. Husk å sette i riktig retning.

Okay :thumbup:

Takk for svaret, lurer jeg på noe mer så poster jeg vel mer... :yes:

Lenke til kommentar
Den plate er vell varmespreder fra kjernen så hele den skal dekkes.

Helt enig!

Tipper du bør dekke ca hele det flate området.. Det er jo der det skal være kontakt med kjøleren.

Har bare bygd datamaskiner med prosessorer med små kjerner, og det var nok sånne prosessorer Hellfire hadde i tankene da han advarte deg..

Jeg vil si du må ta på så du dekker hele det flate området. Altså, en del mer. Correct me if I'm wrong, someone!

Lenke til kommentar
Den plate er vell varmespreder fra kjernen så hele den skal dekkes.

Helt enig!

Tipper du bør dekke ca hele det flate området.. Det er jo der det skal være kontakt med kjøleren.

Har bare bygd datamaskiner med prosessorer med små kjerner, og det var nok sånne prosessorer Hellfire hadde i tankene da han advarte deg..

Jeg vil si du må ta på så du dekker hele det flate området. Altså, en del mer. Correct me if I'm wrong, someone!

Uff.. :blush:

Får vel ta av vifta og ta på mer da.. :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...