Gå til innhold

Asus M6-serie for Business&Gaming (nyhet)

Lappi

Anbefalte innlegg

Asus kommer(har kommet) med ny bærbar serie som kanskje blir kompromisset mange har ventet på, hvertfall for de av oss som ønsker en god laptop til både forretninger og spill.

Hvor finnes testene av M6786NELP og M6762NEWP?

Foreløpig kjenner jeg bare til en butikk (Andresen Data: www.a-d.no) i Norge, samt et par leverandører i Sverige + en hel haug i Tyskland som selger M6. Hvem bør jeg isåfall kjøpe vidunderet av?

15.4' WSXGA+ skjerm (1680x1050),ATI Radeon 9700, Gigabit-LAN, 802.11 b/g, lang batteritid, lekkert design og en vekt på 2.6 Kg må jo bare bli bra, eller?

post-72-1100783470_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PSData har solgt M6N en god stund allerede. De har modellene med WXGA og med SXGA+. Det finnes masse tester av den rundt om kring. Mange tråder på notebookforums.com også. Lekte såvidt med en på jobb. Meget lekker. Vekten på 2.6 kilo er forøvrig uten optisk stasjon eller sekundert batteri i multibayen, men med bare et lokk i steden.

Edit: Noen lenker:

http://www4.tomshardware.com/mobile/20040407/

http://www.xbitlabs.com/articles/mobile/di...-notebooks.html

http://www.legitreviews.com/article.php?aid=56

http://www.legitreviews.com/article.php?aid=41

http://www.hardwarezone.com/articles/print...?cid=14&id=1079

http://www.digit-life.com/articles2/asus-m6000/asus-m6.html

http://notebookforums.com/showthread.php?t=31066

Endret av qwert
Lenke til kommentar

Takker Qwert, for test-linkene! M6 serien er visst ikke så ny som jeg trodde, DOH... :whistle:

Virker ikke som PSData selger akkurat de M6NE modellene jeg er på utkikk etter :thumbdown:

Hva for maskin bör man satse på når en på död og liv skal ha en bärbar lettvekter med både 15.4" WSXGA og Radeon 9700 (<=) til rundt 20.000 (|| >)?

Lenke til kommentar
Takker Qwert, for test-linkene! M6 serien er visst ikke så ny som jeg trodde, DOH... :whistle:

Virker ikke som PSData selger akkurat de M6NE modellene jeg er på utkikk etter   :thumbdown:

Hva for maskin bör man satse på når en på död og liv skal ha en bärbar lettvekter med både 15.4" WSXGA og Radeon 9700 (<=) til rundt 20.000 (|| >)?

Har du vudert Acer Ferrari 3400. Den hadde jeg kjøpt om jeg hadde 20 høvdinger.....koster forsåvit 18.500,-. Da har du igjen 2000,- til fest og gøy :thumbup:

Endret av kenthlar
Lenke til kommentar
Virker ikke som PSData selger akkurat de M6NE modellene jeg er på utkikk etter.

Send en mail, eller ring salgsavdelingen og hør om de kan skaffe WSXGA-modellen. PSData er tross alt over 2500,- billigere enn Ødegaard på den modellen de begge fører, så det kan ikke skade å spørre.

Lenke til kommentar
Har du vudert Acer Ferrari 3400. Den hadde jeg kjøpt om jeg hadde 20 høvdinger.....koster forsåvit 18.500,-. Da har du igjen 2000,- til fest og gøy.

Enn så lekker Ferrarien er så har den ikke WSXGA, noe han satte som et krav. Tror utvalget er meget begrenset på maskiner med en slik skjerm under 3 kilo. Har faktisk bare sett den nevnte Asusen.

Lenke til kommentar

Den nederste linken til notbookforums.com leder til en sammenligning av Asus N6N WXGA og Asus W1 med WSXGA+. Sistnevnte koster 19200,- på PSData og har TV-kort(!), men veier 3.2 kilo. Kunne kanskje være noe å vurdere?

Edit: Og bare 9600 grafikk, uten at dette nødvendigvis utgjør noen forskjell i ytelsen i det hele tatt da det er rimelig umulig å få opplyst fra leverandørene hvilken hastighet de har klokket grafikkbrikken/minnet på.

Endret av qwert
Lenke til kommentar

Virker ikke som PSData selger akkurat de M6NE modellene jeg er på utkikk etter   :thumbdown:

Har du vudert Acer Ferrari 3400. Den hadde jeg kjøpt om jeg hadde 20 høvdinger.....koster forsåvit 18.500,-. Da har du igjen 2000,- til fest og gøy :thumbup:

Ikke for å være frekk, men Ferrari'n virker litt "Brå-Harry" etter min mening. Vel, jeg kanskje er litt "Harry" selv også, men vil isåfall ikke være det når jeg er på besøk hos mine kunder i stiveste Stockholm.

Helst forestiller jeg meg å steile etter kjærre med 15.4", hvilket forhåpentligvis gir bedre komfort når jeg programmerer og ser på porr, nei jeg mener DVD-filmer :blush: .

Forøvrig utelukker jeg alt annet enn Centrino Tech. med tanke på batteri-tid. Man vil jo ikke at filmene skal ta slutt halvveis... :hrm:

Lenke til kommentar

Send en mail, eller ring salgsavdelingen og hør om de kan skaffe WSXGA-modellen. PSData er tross alt over 2500,- billigere enn Ødegaard på den modellen de begge fører, så det kan ikke skade å spørre.

Ja, det skader som regel ikke å ta kontakt. På den andre siden hjalp desverre ikke så mye heller. Ifølge vedkommede på salgsavdelingen der kunne han/de ikke skaffe varer med mindre de står i sjappa's sortimentet.

Vet ikke riktig om det mest hadde med at det holder på å bli sent, at arbeidsdagen snart er slutt og at magen begynner å gå tom, eller om jeg rett og slett bare får akseptere det... :hmm:

Lenke til kommentar

Ja, det skader som regel ikke å ta kontakt. På den andre siden hjalp desverre ikke så mye heller. Ifølge vedkommede på salgsavdelingen der kunne han/de ikke skaffe varer med mindre de står i sjappa's sortimentet.

Vet ikke riktig om det mest hadde med at det holder på å bli sent, at arbeidsdagen snart er slutt og at magen begynner å gå tom, eller om jeg rett og slett bare får akseptere det... :hmm:

Jeg har fått samme svar tidlig om morgenen ;)

Lenke til kommentar

Den nederste linken til notbookforums.com leder til en sammenligning av Asus N6N WXGA og Asus W1 med WSXGA+. Sistnevnte koster 19200,- på PSData og har TV-kort(!), men veier 3.2 kilo. Kunne kanskje være noe å vurdere?

Edit: Og bare 9600 grafikk, uten at dette nødvendigvis utgjør noen forskjell i ytelsen i det hele tatt da det er rimelig umulig å få opplyst fra leverandørene hvilken hastighet de har klokket grafikkbrikken/minnet på.

Ja visst, det virker som om at du har et poeng!

Lenke til kommentar

Det var da snodig avvisende. Her er Komplett bedre; da de har en egen maildresse for slike forespørsler, og det oftest lar seg ordne hvis det er variasjoner av produkter de allerede fører. (Selv om jeg har lest at de vurderer å begrense denne servicen da de ikke tjener penger på det...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...