Gå til innhold

Windows finner ikke integrert lyd?!

Anbefalte innlegg

Hei ja.. Sitter med et DFI AD70-sc.. Lyden var bare vekke når vi slo den på idag.. har prøvd å innstallere nye drivere.. Når jeg tar "automatisk finn drivere for denne enheten" i windows på "oppdater driver" så finner den audio som AC'97 audio controller... var også inne å sjekket hos DFI, og riktig nok det stemte.. Men, når jeg innstallerer drivene fra VIA (kortet kjører VIA KT266A/8233) så får jeg beskjed omat det ikke finnes noe AC'97 lydenhet på det chipsettet.. Noen som har peiling??

Venter spent på svar.. Sitter her i stummende stillhet.. Ingen musikk, ingen spill..

JA forresten.. de fleste spill klikker etter forsøk med nye drivere.. driverene ble fullftendig innstallert.. men fortsatt ingen lyd..

På forhånd takk.. Assman

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Last ned nyeste chipset drivere (hele pakka) fra viaarena.com.

Legg inn disse (pakka inneholder alle driverne til HK ditt) og reboot. Du trenger ikke avinstallere de gamle driverne på VIA - det gjorde jeg aldri når jeg hadde VIA chipset og det funka hver gang :)

Da skal etter rette lyden være tilbake.

Gi lyd da (tørrvittig!) om du fikk det til eller ei.

*Tronaldo*

Lenke til kommentar
Last ned nyeste chipset drivere (hele pakka) fra viaarena.com.

Legg inn disse (pakka inneholder alle driverne til HK ditt) og reboot. Du trenger ikke avinstallere de gamle driverne på VIA - det gjorde jeg aldri når jeg hadde VIA chipset og det funka hver gang :)

Da skal etter rette lyden være tilbake.

Gi lyd da (tørrvittig!) om du fikk det til eller ei.

*Tronaldo*

fant ikke "hele pakken" jeg.. fant bare de vanlige 4in1, og de prøvde jeg for senest en halvtime siden.. Funker fortsatt ikke.. merkelig..

Lenke til kommentar

Ja - det var 4in1 jeg mente... Synd at det ikke funka....

Jeg brukte et triks engang når jeg slet med lyden på dette HKet. Jeg lasta net Realtek sine AC97 drivere og la inn dem. Avinstaller ALT under sound/multimedia og restart. Etter boot, når XP finner "new device" kan du peke til realtek driveren og bruke denne istedet. Prøv det!

*Tronaldo*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...