Gå til innhold

"Clean install" på midelrtidig partisjon

WitNo

Anbefalte innlegg

Oppsett: Maxtor 60 GB system (C:) -stasjon. D: og G: partisjon på 200GB WD harddisk (alt er NTFS) i winXP-miljø.

Etter noen år med samme WindowsXp-instalasjon, begynner det hele å gå litt tregt. Skal nå gjøre en clean-install, men ønsker å beholde den eksisterende installasjonen til jeg er ferdig med den nye. Har opprettet en ny partisjon på den raskeste av disken, hvor den nye instalasjonen skal ligge. Ønsker å benytte en boot manager i den perioden jeg kjører to winXp instalasjoner, slik at jeg kan velge mellom den opprinnelige og den nye når jeg starter maskinen. Den nye instalasjonen vil legges på G: partisjonen mens jeg holder på. Den eksisterende vil forbli på C: partisjonen til jeg er ferdig. Da ønsker jeg å fjerne disken (C:) med den gamle instalasjonen og gjøre G: om til aktiv C: partisjon. Det jeg lurer på er: Når jeg booter på G: -disken og legger inn operativsystem og programmer der, vil ikke .ini og register filer da inneholde masse misvisende stajosnhenvisninger når jeg senere gjør disken om til C-drev?

Finnes det noen måte å unngå dette, for eksempel en boot manager som anviser G:-drevet som et C: drev eller noe linende?? Åpen for forslag her...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...