WitNo Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Oppsett: Maxtor 60 GB system (C:) -stasjon. D: og G: partisjon på 200GB WD harddisk (alt er NTFS) i winXP-miljø. Etter noen år med samme WindowsXp-instalasjon, begynner det hele å gå litt tregt. Skal nå gjøre en clean-install, men ønsker å beholde den eksisterende installasjonen til jeg er ferdig med den nye. Har opprettet en ny partisjon på den raskeste av disken, hvor den nye instalasjonen skal ligge. Ønsker å benytte en boot manager i den perioden jeg kjører to winXp instalasjoner, slik at jeg kan velge mellom den opprinnelige og den nye når jeg starter maskinen. Den nye instalasjonen vil legges på G: partisjonen mens jeg holder på. Den eksisterende vil forbli på C: partisjonen til jeg er ferdig. Da ønsker jeg å fjerne disken (C:) med den gamle instalasjonen og gjøre G: om til aktiv C: partisjon. Det jeg lurer på er: Når jeg booter på G: -disken og legger inn operativsystem og programmer der, vil ikke .ini og register filer da inneholde masse misvisende stajosnhenvisninger når jeg senere gjør disken om til C-drev? Finnes det noen måte å unngå dette, for eksempel en boot manager som anviser G:-drevet som et C: drev eller noe linende?? Åpen for forslag her... Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Du kan gjøre følgende. Kople ut den "gamle" disken, installer windows på den nye partisjonen du har opprettet. Kople til den gamle disken Installer bootmanager, og jeg vil tro det skal gå greit. Lenke til kommentar
WitNo Skrevet 19. november 2004 Forfatter Del Skrevet 19. november 2004 Skal den fysisk kobles av eller bare deaktivere i bootmanager? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Kople den fysisk ut for å unngå "krøll" med navn på partisjoner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå