Gå til innhold

Hva er best av GF3 Ti200 eller FX5200

rtl

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er egentlig fx5200 bedre enn ti300? Har noen linker til tester?

EDIT: etter å ha lest litt rundt så tror jeg faktisk geforce 3 kortet er bedre. Kommer tilbake om jeg finner noen tester.

Endret av wim
Lenke til kommentar

Er faktisk ikke helt sikker på om FX5200 er bedre. FX5200 støtter DX9, men det er et utroooooolig treigt kort. GF3 Ti200 var tross alt ikke bunnskrapet fra tønnen de lanserte den serien fra, mens FX5200 definitivt er det. Jeg tror det blir vnskelig å finne noen samenligninger på såpass gamle kort dog, så jeg annbefaler å teste dem selv i 3Dmark.

-Stigma

Lenke til kommentar
Så FX5200 kortet er såpass altså?, regner med det er en enorm forbedring ifra et gf2mx32mb kort da?, tåler fx5200 korta 3.3v agp port?

Nå skal jeg ikke si dette sikkert, men FX5200 blir vel egentlig sett på som ett MX kort, bare at de har fjernet MX serien. Det er forbedring fra gf2mx men ikke noen enorm forbedring tror jeg.

EDIT:

Jeg vet værtfall at FX5200 kortet blir sett på som ganske mye dårligere enn GF4 TI4200, og dette sier jo ganske mye.

Har også sett på flere produktspesifikasjoner at det står:

Ikke anbefalte kort: Geforce MX og FX5200.

Endret av WeeR
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd omtrent dette, dvs jeg har et GeForce3 kort (Asus 8200, som om jeg ikke husker feil kom ut før dem delte opp GeForce3 i to klasser med Ti200 og 400 (600?), og er en liten anelse kjappere enn Ti200). Vel, mitt gamle GF3 kort slo FX5200 i alle øvelser i 3DMark 2003 bortsett fra en DX8 øvelse. Fillrate var mangfoldige ganger kjappere på GF3. Selv godt overklokket kunne ikke 8200 nå opp til GF3 i standard hastighet og det var da fremdeles ganske betraktelig forskjell (kanskje forklart med at 5200 fremdeles hadde under halve fillrate av GF3). Fordelen med 5200 er derimot DX9 støtten, så dette klarte å kjøre nyeste 3DMark på omtrent 1 ramme sekundet eller mindre mens GF3 ikke støttet dette i det hele tatt.

Så, da var det naturlig at 5200-kortet som jeg fikk gratis nå ligger og støver ned i en hylle..

Endret av CelT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...