snorreh Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 (endret) Har ikke P4 "Northwood" vært ute av salg her i Norge en god stund allerede da? Northwood hadde ikke varmeproblemer i samme grad som Prescott, men sammenlignet med konkurrentene så lå den merkbart etter både mhp. ytelse og strømforbruk. Jeg vet heller ikke om det var så trist at P4 "Northwood" forsvant, men den kommer garantert til å bli mer savnet enn Celeron "Covington" iallefall Endret 18. november 2004 av snorreh Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Synd at denne prosessoren nå er borte. Jeg sitter med min P4 3.0 GHz, og den ligger på 30-35 grader ved idle og 40-50 grader ved maks load. Dette var prosessoren som virkelig viste hva Netburst-arkitekturen var god for. Skulle gjerne sett en NW med 1 MB cache i tillegg. Jeg kommer i hvertfall til å ta vare på min NW. Den har mange år igjen å leve. Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Skulle ønske jeg kunne skaffe meg en 3.2 til så jeg kunne ha om min gikk til h**** nekter og kjøpe prescott Northwood Fikk en av de siste 3,2 som Psdata fikk inn. Har også en 2,8 så det er nok en stund til det blir noe nytt. Tror jeg!!!! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Tja konkurenten til Northwood var vel først og fremst XP og jeg kan ikke se at den har ligget merkbar etter xp i ytelse , da er det i så fall feil på alle de xp prosessorne jeg har hatt / har Lenke til kommentar
enden Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Hva skjer med hovedkort og brikkesett for northwood nå? Målet var å flytte min nåværende over i en søt stuemaskin med tiden.. Lenke til kommentar
rlz Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Northwood har vært meg en trofast tjener i godt over et år nå. Det blir trist når dens tid er over. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Tja konkurenten til Northwood var vel først og fremst XP og jeg kan ikke se at den har ligget merkbar etter xp i ytelse , da er det i så fall feil på alle de xp prosessorne jeg har hatt / har XP-prosessoren begynte vel å henge etter P4 NW da Intel skrudde opp bushastigheten på NW fra 533 MHz til 800 MHz... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Tja konkurenten til Northwood var vel først og fremst XP og jeg kan ikke se at den har ligget merkbar etter xp i ytelse , da er det i så fall feil på alle de xp prosessorne jeg har hatt / har XP-prosessoren begynte vel å henge etter P4 NW da Intel skrudde opp bushastigheten på NW fra 533 MHz til 800 MHz... Korrekt , før dette var de temmelig jevnbyrdige . Derfor klarte jeg heller ikke se når den skulle vært så mye dårligere Lenke til kommentar
Entity extraction Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 (endret) Min 3.4 Ghz Northwood Skal aldri selges. Jeg skal bruke den helt til den er moden for museet på veggen min: Museet mitt; 486DX2 En eller annen 586 50Mhz Pentium 75Mhz Pentium 133Mhz Pentium 333Mhz Pentium 450Mhz Pentium 500Mhz Snart havner vel 866Mhz som står i server på veggen og. Synes det er trist jeg V Edit: snufs, en liten leif Endret 18. november 2004 av vetle Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Og det beste er at min 3.2 Northwood går "rock solid" på 3.6ghz og det har den gjort i 6mnd, håper den varer en gooood stund til. Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Æsj da, fikk aldri oppleve å bruke denne prosessoren selv... Gi meg en Northwood, med 1MB L2 cache, 1066Mhz Fsb så snakker vi! Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 (endret) Æsj da, fikk aldri oppleve å bruke denne prosessoren selv... Gi meg en Northwood, med 1MB L2 cache, 1066Mhz Fsb så snakker vi! Da har du gått glipp av en stor prosessor. Har vært borti alle versjonene. Like bra alle sammen. NW A (400 MHz bus), NW B (533 MHz bus) og NW C (800 MHz bus). Kjørte RDRAM på NW A og B. Kjempebra prosessorer. Edit: likte selvfølgelig NW C best. Endret 18. november 2004 av stigfjel Lenke til kommentar
Raper Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Har en Northwood 2.6 og angrer på at jeg ikke kjøpte en litt sprekere før de fosvant.Forbaskede Intel som tar produkter bort fra markede som folk gjerne vil kjøpe.Men de selger vel så godt at de har råd til det? Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Har en Northwood 2.6 og angrer på at jeg ikke kjøpte en litt sprekere førde fosvant.Forbaskede Intel som tar produkter bort fra markede som folk gjerne vil kjøpe.Men de selger vel så godt at de har råd til det? Da ble det ikke nortwood på meg i det hele tatt. Må innrømme at når 800mhz bussen kom på p4 så var jeg litt frista å bytte ut xpen. Men de sure prisene som intel hadde på de nye modellene gjorde at det ble xp barton. Får håpe det kommer noen nye cpuer fra intel som er bedre enn presc(hot)t. Så man slipper vannkjøling bare for å få ting stabilt. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Har selv også en Northwood M0 stepping 2.8 @ 3.5 Ghz. Betalte ca 1700,- kr for den for over 9 måneder siden. Holder koken enda den Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Så trist så tris , foreslår 30 dagers landesorg Det vil jeg tro... Snekker'n har alltid hvis stor kjærlighet til P4 Northwood! Konolerer Lenke til kommentar
skyline Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Ah, endelig kvitt en varm jævel. Bare prescott igjen da. Husker gammle dager, da vi gjikk isammen en gjeng, og kjøpte en P-III 500mhz, får så å knuse den i fille biter!!! Det var morro. Kanskje jeg skal kjøpe en Northwood. Og mishandle den litt! Muhahahaha! Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Kanskje flere som trenger mishandling.......... Lenke til kommentar
Knick Knack Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Kanskje flere som trenger mishandling.......... BEhandling var det første ordet som ramla ned i hue mitt. Lenke til kommentar
tbend Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Alt som finnes som kannklokkes / flashes skal mishandles til siste HZ! Farvell NW © Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå