pong Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Hva er forskjellen på bossnett og stjernenett? Lenke til kommentar
Fr3drik Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 (endret) Hva er forskjellen på bossnett og stjernenett? Bossnett har jeg aldri hørt om, men stjerne nett består av et punkt i midten som knutter sammen et x antall pc'er, typisk hjemmeLAN i helga med 5 pc'er og en switch/hub. Legger ved et bilde av stjernenettverk Endret 18. november 2004 av Fr3drik Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Er ikke noe som heter "bossnett" såvidt jeg vet, hvor har du det fra? Lenke til kommentar
pong Skrevet 18. november 2004 Forfatter Del Skrevet 18. november 2004 (endret) Er ikke noe som heter "bossnett" såvidt jeg vet, hvor har du det fra? lærærn det var en skrivefeilc, det skulle være bussnett. *Ufint språk fjernet, advarsel utdelt* Endret 18. november 2004 av psilocybe Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Bossnett er kanskje der en maskin har kontroll på alle de andre maskinen. Som f.eks i en stjerne. Jeg har heller aldri hørt denne betegnelsen på et nettverk før. Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 bossnett = søpplenett = alle nettverk som ikke fungerer Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Regner med at det er et nett med ringtopologi det er snakk om, da det er det som er vanlig å sammenligne med i slike tilfeller. Disse nettene går ut på at alle maskinene er koblet sammen i en ring, og må vente på en "token" som sendes rundt og rundt før de kan sende data.. Token ring blir ofte sett på som mer stabilt enn ethernet, men det er vanskeligere, dyrere, og mer arbeid å sette opp/vedlikeholde. Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Busnet: http://images.google.com/imgres?imgurl=htt...6lr%3D%26sa%3DN Lenke til kommentar
talisar Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Hehe noen som har glemt å logge ut også har den som kom etterpå redigert innlegget eller:)? Var litt mye merkelig "språk" der Eat your w00t ? Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Hva er forskjellen på bossnett og stjernenett? Bossnett har jeg aldri hørt om, men stjerne nett består av et punkt i midten som knutter sammen et x antall pc'er, typisk hjemmeLAN i helga med 5 pc'er og en switch/hub. Legger ved et bilde av stjernenettverk Det der er vel litt feil? Jeg regner med at stjerne nett = stjerne topologi Dette betyr da at trafikk foregår imellom de to portene som kommuniserer uten at de andre har tilgang/blir belastet med trafikken. Dette er da svitsjteknologi. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Buss ja, da blir det litt annerledes Lenke til kommentar
Pop Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Hva er forskjellen på bossnett og stjernenett? Bossnett har jeg aldri hørt om, men stjerne nett består av et punkt i midten som knutter sammen et x antall pc'er, typisk hjemmeLAN i helga med 5 pc'er og en switch/hub. Legger ved et bilde av stjernenettverk Det der er vel litt feil? Jeg regner med at stjerne nett = stjerne topologi Dette betyr da at trafikk foregår imellom de to portene som kommuniserer uten at de andre har tilgang/blir belastet med trafikken. Dette er da svitsjteknologi. Hva er forskjellen på det dere skrev nå? Det var riktig som han tegnet og forklarte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå