kverna Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Hva burde jeg velge når jeg skal spille nfsu2 og wc3, drive litt med sketchup og photoshop og lignende? Hvilken gir best støtte ? hørte at gentoo kan bli konfigurert til det meste, men har tilgang på slackware gjennom en kamerat. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Slackware kan også konfigureres til det meste. Passer like bra til desktop som til server. Lenke til kommentar
smas190 Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 nfsu2 kan du vel hoppe langt etter.. nfs 2 er vel det eneste nfs spillet som funker greit i linux.. nfsu2 til meg stopper opp under oppstart av spillet, var vanskelig nok å få installert det fra cdene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Du lærer veldig mye av Gentoo! Og emerge har ALT av pakker Slackware er også en fin distro men mangler ett ordentlig pakkesystem! Så jeg anbefaler Gentoo! Men dette er min mening da Lenke til kommentar
smas190 Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 (endret) Nå orker jeg ikke å starte en langvarig diskusjon. Det blir bare tull. Men etter min mening lærer du mer hvordan ting henger sammen i slackware. Fordi du faktisk må gjøre litt selv også. Pakkesystemet i gentoo er genialt, men det er kjekt å kunne vite at du faktisk klarer å fikse programmene selv også. (Jeg bruker Gentoo på WS (kjørte slack før), Slackware på to bærbare og FreeBSD på server.) Endret 18. november 2004 av zacky Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Øhm, kva er poenget med å spørre kva for distro du skal ha når du seier at du skal køyre Windows-program/spel. Det vil ikkje verte bra uansett. Lenke til kommentar
whoi Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Jeg vil anbefale deg å prøve begge deler, så kan du bestemme selv hva du liker. Å spørre en gjeng linux brukere hva som er best er ikke like lett for alle har en favoritt! Har du slackware for hånden så installer det og prøv det en stund. Eller last ned gentoo. Nye versjoner av installasjonscdene kom for bare noen dager siden. Personlig så bruker jeg gentoo, og er veldig fornøyd. Jeg vil også anbefale deg å installere en linux distro for å bruke linux programmer. Det virker så unødvendig å bruke linux hvis man kun skal kjøre windows programmer. The Gimp er en veldig bra og fri konkurrent til photoshop! Lenke til kommentar
kverna Skrevet 19. november 2004 Forfatter Del Skrevet 19. november 2004 takker for alle svar.. tar å prøver begge jeg, så finner jeg min favoritt. Men det har noe med at jeg er lei det tilnærmede monopolet til microsoft, prisene dems og andre problemer.. vil jo ikke kalle nfsu2, photoshop og sketchup for "windows programmer" bare fordi linux har vært så lite at de ikke har prioritert støtte.. /kverna Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Alle DirectX-spill er windows-programmer, da DirectX er et proprietært API laget ene og alene for windows. Lenke til kommentar
kverna Skrevet 19. november 2004 Forfatter Del Skrevet 19. november 2004 men så finnes det jo programmer som gjør at man kan spille "windows" spill på linux da.. men nok om det. kunne moderator stengt tråden ? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 men så finnes det jo programmer som gjør at man kan spille "windows" spill på linux da.. men nok om det. kunne moderator stengt tråden ? Dette vil i praksis fungere svært dårlig, enten du bruker Gentoo eller Slackware. Hvorfor vil du ha en moderator til å stenge tråden? Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Hva burde jeg velge når jeg skal spille nfsu2 og wc3, drive litt med sketchup og photoshop og lignende? Da bør du velge Windows. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Hva burde jeg velge når jeg skal spille nfsu2 og wc3, drive litt med sketchup og photoshop og lignende? Da bør du velge Windows. Helt klart. Flere av de spillene du nevnte er DirectX-spill, og vil ikke fungere i linux, selv under Wine. Lenke til kommentar
kverna Skrevet 20. november 2004 Forfatter Del Skrevet 20. november 2004 http://frankscorner.org/index.php?p=strategy http://appdb.winehq.org/appbrowse.php?catId=88 må jeg si mer ? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 I teorien, ja. Men det krever at du setter deg ned og bruker ganske lang tid til å konfigurere Wine. Jeg har også prøvd det, men da fikk jeg ikke engang DC++ til å fungere slik det skulle. Spill som er skrevet for Windows og DirectX, egner seg også best der. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 takker for alle svar.. tar å prøver begge jeg, så finner jeg min favoritt.Men det har noe med at jeg er lei det tilnærmede monopolet til microsoft, prisene dems og andre problemer.. vil jo ikke kalle nfsu2, photoshop og sketchup for "windows programmer" bare fordi linux har vært så lite at de ikke har prioritert støtte.. /kverna Ikke for å være frekk, men hvis du har råd til photoshop lisens så er kanskje ikke prisen det beste argumentet mot windows? Lenke til kommentar
Fr3drik Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Lurer fælt på hvorfor ikke alle gjør som meg, har Linux(gentoo) OG Win (xp pro) på samme pc? Spill = Win Alt annet = Linux enkelt og greit? Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 må jeg si mer ? Nei, hvis du mener du kan kjøre alle de Windows-programmene du nevnte, så er det vel ikke så mye vits i å krangle om det, bare slå fast at alle nyere Linux-distribusjoner har lik mulighet for å kjøre Wine, Cedega og venner. Så valget blir helt opp til deg. Jeg ville valgt Gentoo foran Slackware, men jeg ville ikke valgt noen av dem hvis jeg kunne velge mellom litt flere distroer. Lenke til kommentar
Ripz911 Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Distroer som gentoo og slackware er bevist at skal ha en flott ytelse uansett maskinvare, Jeg hadde valgt gentoo pga. dens flotte pakkesystem; portage. Velg gentoo Lenke til kommentar
drall Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 (endret) @kverna Som tidligere sagt er det stort sett likegyldig hvilken distro du velger med hensyn til wine/cedega ol. Sannsynligvis har du oppfattet dette alt, noe som gjør mitt noe desperate forsøk på å være ontopic mer gjennomskuelig enn jeg liker. Ellers foretrekekr jeg gentoo, men heller debian (testing). EDIT av moderator - Fjernet off-topic som kunne føre til krangel. Har også fjernet enkeltinnlegg Endret 21. november 2004 av Afseth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå