magne_v Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Hei Leter etter en lagringsdisk, og kommer til aa ha ett system som stotter NCQ. Jeg har tidligere egentlig bestemt meg for at jeg skulle gaa for Seagate barracuda 7200.7 200GB S-ATA, da valget stod mellom den og lillebroren paa 160GB, som har NCQ, fordi jeg ville heltst ha 200GB. Det jeg lurer paa er om det finnes en disk paa 200GB med NCQ? Den vanlige 200GB S-ATA ligger naa under tusenlappen, og er ikke saa interressert i aa maatta gaa veldig opp i pris. Magne PS: Maa bare unnskylde mine dobble aa og o'er, sitter paa en maskin med amerikans tastatur og faar ikke skrevet de norske bokstavene! Haaper det ikke er for irriterende. Lenke til kommentar
sssh Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Heisann! Det du kan kjøpe, er Maxtor DiamonMax 10 200GB SATA, den har NCQ. Kjøpte den, og tenkte som så - nå skal det bli fart på sakene! Men det jeg ikke tenkte på, var at HK også måtte støtte NCQ. Så akkurat den funksjonen fikk jeg jo ikke brukt.. Men, det er en god disk. Lenke til kommentar
sssh Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Det du må sjekke, er detailed information på diskene.. Ta en titt på denne sida, så skjønner du hva jeg mener. Lenke til kommentar
magne_v Skrevet 18. november 2004 Forfatter Del Skrevet 18. november 2004 Takk for svar Sjekket ut linken til komplett og saa at maxtor disken paa 200GB har NCQ. Den har desverre en gjennomsnittlig soketid paa 9ms, og seagate disken har soketid paa 8.5ms, vet ikke om det er noe man kan merke, eller om NCQ vil veie opp for det og Maxtor alikevel vil fungere raskere? Kunne ikke finne maxtor disken (Maxtor DiamondMax 10 200GB S-ATA 8MB cache 7200RPM) paa hw sin prisguide.....??? Noen god grunn til det? Kunne tenkt meg aa se om andre har noen erfaringer med denne disken osv, siden jeg har lest mye positivt om seagate diskene. Magne Lenke til kommentar
sssh Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Vil anbefale deg å lese denne SATA 120GB roundupen, hvor 4 disker blir testet (Samsung, Maxtor, Seagate, Western Digital).. Der står blant annet følgende å lese i konklusjonen: "Det er ikke til å komme utenom at Maxtor blir det åpenbare valget av disse fire harddiskene hvis man ønsker den beste ytelsen. Ytelsesgapet ned til de andre diskene er ikke alltid like stort, men faktum er at disken har høyest ytelse totalt sett. Det man likevel skal bite seg merke i er at søkehastigheten på disken ikke er helt på topp." Lenke til kommentar
magne_v Skrevet 18. november 2004 Forfatter Del Skrevet 18. november 2004 Takker for svar igjen. Gjorde litt research og fant ut at jeg fikk lyst paa Maxtor diamondmax 10 250GB 16MB Cache. Det var ca 500 mer, men virket som en meget god disk, i tillegg har den 16MB Cache, som jeg tror vil ha mere aa si! Skal ha den som lagringsdisk, og kjore en raptor 74GB som os/system disk, tror det kan bli en fin kombinasjon! Magne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå