Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan får jeg bedre lyd med orginalt anlegg?


MrVilla

Anbefalte innlegg

Leffy:

Du kan si det slik at grunnen for at jeg anbefaler dette er på bunner i det som forhandlere av SS og flere andre merker har sagt om dette. Da det har seg slik at en god del kompetente folk i bransjen anbefaler dette så er jeg ikke redd for å gjøre det samme for å redde folk fra dårligere produkter som koster mer eller det samme. Importøren, Musical Transparency kan sikkert opplyse om sine forhandlere. Etter det jeg har forstått selges ikke SS på nett grunnet at importøren har strenge kvalitetskrav på forhandlere av det han tar inn. Men det kan du spørre ham om; MR. SQ her på forumet...

 

En annen grunn til at jeg nevner SS er at det er meget gunstig prisede produkter, og siden de fleste vil ha mest kvalitet pr. krone, bryter seg på nettt og glaner på JVC og Sony syns jeg det nesten er for galt å ikke nevne det :)

 

MrVilla:

Kondensator er ikke nødvendig på dette oppsettet.

Før du handler kondis ville jeg heller fått tak i en bedre forsterker :)

 

husk; du trenger strøm og signalkabler også.

Ville brukt minst 35mm2 kabel i tilfelle du skulle oppgradere sub/spe på med en til senere, få tak i dedikert subamp, utvide med midbasser osv... Hvem vet hva fremtiden bringer :) Billige og gode kabler får du fra KnuKonceptz, de fleste som fører SS har også dette.

Endret av Jalla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du ikke e så interesert i sånn der forsterker å sånt så kommer du til å få et ganske brukbart anlegg bare med å bruke nye gode høytalere. Kjøre med noe jbl 6,5 tommere (har forsterker på di da), men bassen i bare frontsett er ok. Har ikke hørt noe soundstrem høytalere eg da, men hvis dem e så bra som di her på forumet skal ha det til, kan det gått hende at du klare deg bare med nye høytalere. Hvis du senere sko finne ut at du har lyst på forsterkere på dem, e det jo bare å ettermontere en gang det ikke e så kaldt å du har penger til å bruke noe mere peng.

 

faren min bytta ut alle høytaleran i bmwen sin (85 mod) med *holde opp kors* sony explode, å lyden i gamle bilen ble mye bedre.

Endret av Defus
Lenke til kommentar

MrVilla:

Kondensator er ikke nødvendig på dette oppsettet.

Før du handler kondis ville jeg heller fått tak i en bedre forsterker :)

tror den kondisen ble nevnt tidligere i tråden i forbindelse med "filter for front settet" slik at de ikke fikk for mye bass. noe man kan unngå hvis det er innebygd delefilter i forsterkeren.

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...