Gå til innhold

ASUS introduserer SLI-hovedkort

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Poenget med å kjøpe dette kortet nå må jo være å kjøpe et 6600GT og heller utvide systemet med ett til når det synker betraktelig i pris. Men hvis hovedkortet skal bli 1000 spenn dyrere enn et tilsvarende uten støtte for SLI, er jo dette meningsløst, da gir det mer for penga å bare gå for et billig hk og et 6800 ultra / x800xt.

Nesten riktig! Det egentlige poenget med å kjøpe kortet må jo opplagt være å kjøpe et 6800GT nå og så utvide med ett til senere. Så må man ikke kaste det første 6800GT-kortet når det blir for langsomt.

:thumbup:

Lenke til kommentar

ER DET JEG SOM FÅR FRYSNINGER AV DETTE BILDET????

asus_nforce4_sli.jpg

SÅ RÅTT!!!

Oser av rå brutal kraft!!!!

Kombinert med en vapochilled FX 55 90nm!!!!

ME WANT; ME SHALL HAVE!!! :w00t::w00t::w00t::w00t:

Blir ikke så ille pris på denne setupen da,

ca 4500kr x2, + 2x vannavkjølingsblokker til ca 700kr pr.stk

Total: på ca 10`400kr + SLI bridge.

Har nesten brukt like mye på skjermkort engang før:

2x Voodoo2 12MB SLI (3500kr pr.stk) + Ati All In Wonder 8MB AGP PRO ca 3200kr)

Total:10`200kr.

Endret av skyline
Lenke til kommentar
Iwill har også annonsert SLI-hovedkort:

Artikkel i PcWorld

Se også http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=10117 :)

Hehe, Hardware.no slår PC World Norge med over 2 måneder :thumbup:

Jepp, Hardware.no har en tendens til å være først ute i norsk media! Applaus for det!

Derimot har de en tendens til å ikke være helt korrekte med tanke på detaljer og overskrifter, også denne gang. Det er IKKE korrekt at "ASUS har lansert verdens første hovedkort med SLI-design." Som nevnt her er Iwill først ute. Jeg har kunnet levere IWILL DK8ES i over en måned nå, jeg har derimot til gode å kunne oppdrive noen Asus A8N-SLI Deluxe.

Desverre er Iwill løsningen for dyr for de fleste "gamer" lommebøker, og sikter nok heller mot litt mer "profesjonelle" segmenter. Men har du 30 BOLS+++ så skal jeg bygge deg verdens feeteste gamer oppsett! ;)

Skal vel heller ikke glemme at MSI lanserte sitt kort for flere uker siden. ARtikkel fra 26.10: http://www.pcworld.no/index.cfm?fuseaction...72B2B17E3366FFD

Asus er altså ikke først, og det kan godt være flere enn MSI også som har lansert.

Man kan jo ellers merke seg at demonstrering, annonsering og lansering kan være tre helt forskjellige ting.

Lenke til kommentar
Poenget med å kjøpe dette kortet nå må jo være å kjøpe et 6600GT og heller utvide systemet med ett til når det synker betraktelig i pris. Men hvis hovedkortet skal bli 1000 spenn dyrere enn et tilsvarende uten støtte for SLI, er jo dette meningsløst, da gir det mer for penga å bare gå for et billig hk og et 6800 ultra / x800xt.

Nesten riktig! Det egentlige poenget med å kjøpe kortet må jo opplagt være å kjøpe et 6800GT nå og så utvide med ett til senere. Så må man ikke kaste det første 6800GT-kortet når det blir for langsomt.

:thumbup:

Hehe, jepp, var litt trøtt da jeg skrev modellnummeret.

Betroz: Enig, det er også et negativt aspekt som trekker ned.

Tror det kan være lurt å sitte på sidelinja og lese noen tester/erfaringer før man hopper uti her, i hvert fall for de av oss som er nysgjerrige fordi vi kanskje kan spare litt penger på dette.

Lenke til kommentar
Man kan jo ellers merke seg at demonstrering, annonsering og lansering kan være tre helt forskjellige ting.

Sant nok, for ikke å glemme alt hypet både i forkant og i etterkant. Leser man PCWorld så kan det være vanskelig for enkelte å skille dette, spesielt når det kommer fra en viss stor aktør i denne bransjen ;)

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Her

Er vel bare å bestille nå :)

Detta blir helt rått ja

Ja, det var en svært hyggelig pris på dette hovedkortet. 1500,- for et hovedkort med de spesifikasjonene er et røverkjøp. Tør nesten ikke tenke på hva et slikt tilsvarende kort vil koste på Intel-plattformen med et Intel-chipset.

Hva er forskjellen på det til 1500 og det på 1300kr? -Er det kun at det ene har to stk nettverk?

Vet noen om begge kortene har firewall?

Lenke til kommentar

Blir nok ASUS kortet på meg også. :D Men ett kort spørsmål.

Hva vil være det beste oppsettet med tanke på grafikk kvalitet og kraft.

1 stk X800XT kort f.eks eller 6800 GT (Evt Ultra - men finnes vel ikke i PCI-e enda?)

Eller

2 stk 6600GT kort.

Jeg skal bestille om ikke så alt alt for lenge, og ser at pris forskjellen mellom 2stk 6600GT eller X800XT/6800GT er ikke all verdens. :)

[EDIT]

Samt har hørt at skal SLI med to Grafikk-kort kjøres stabilt så må det være 2 helt like kort, med samme revisjons nummer etc. Noen som har info om dette stemmer?

Endret av Zimon
Lenke til kommentar
[EDIT]

Samt har hørt at skal SLI med to Grafikk-kort kjøres stabilt så må det være 2 helt like kort, med samme revisjons nummer etc. Noen som har info om dette stemmer?

På Voodoo 2 var det i hvert fall slik. Jeg har selv 2 Voodoo 2-kort, men fra forskjellige produsenter. Og SLI fungerer ikke. Men det er mulig at det er blitt fikset nå. Dette vet jeg imidlertid alt for lite om.

Lenke til kommentar

SLI: 2 kort, med samme brikke (helst) fra samme produsent. Vanskligere er det ikke.

To stk 6600GT og ett 6800GT er ganske lik i både ytelse og pris. -Skal du gi så mye, må det vel være fordelaktig å kjøpe et raskt kort, slik at du kan oppgradere det.

Lenke til kommentar
SLI: 2 kort, med samme brikke (helst) fra samme produsent. Vanskligere er det ikke.

Det var jo nettopp det han lurte på, og som du ikke svarte på, om det må være samme kort eller ikke. Tipper ingen her vet det før det er prøvd ut i praksis.

Nei, nå misforstår dere (eller ar det jeg som skrev helt uforståelig)

Ok på engelsk:The two VGA cards must be the same model from the same vendor.

Altså, to stk 6600GT fra f.eks ASUS kan brukes sammen. -enkelt og greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...