gullrosa Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Kjøpte ny WD Raptor som systemdisk. Overførte innholdet fra den gamle IDE disken til Raptoren ved hjelp av Norton Ghost. Fjernet så den gamle IDE-disken, og startet opp på nytt. Maskinen booter nå med Raptor SATA-disken, men det blir bare tull for Raptoren får tildelt bokstaven D: og ikke C:. Jeg har ingen C:-disk. Går jeg inn i Diskbehandling og prøver å endre stasjonsbokstav, får jeg selvsagt melding: "Windows kan ikke endre stasjonsbokstaven til system- eller oppstartsvolumet". Hvordan får jeg disken til å bli C: ??? Er det noen kloke hoder der ute? Lenke til kommentar
IP Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Er du helt sikker på at du vil gjøre dette? Hvis alt fungerer som det skal med D: som systemdisk, risikerer du at systemet blir ubrukelig hvis du endrer den. Men, hvis du absolutt vil gjøre dette kan følgende link hjelpe: http://support.microsoft.com/kb/223188/EN-US/ mvh IP Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Du brukte Ghost Partition to Image / from Image? Har selv hatt problem med dette, det er veldig viktig å lage partisjoner på rett måte. Det som fungerer er å bruke Windows installasjonsprogrammet til å lage partisjoner. Hvis du derimot lager partisjonen inne i Windows mens disken er slave så får du slike problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå