Gå til innhold

Passivt kjølt 9800PRO for varmt?

wildv

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat bestillt et 9800 PRO AIW-kort som skal inn i en Shuttle SN41G2. Shuttlen er moddet, slik at den bråkete 80mm viften er byttet ut med en ekstern og svært støysvak 120mm. Resultatet er stille, og jeg tror luftgjennomstrømmingen er bedre en originalt. Nå ønsker jeg ønsker også å få montert en passiv løsning på 9800-kortet. (Min mening er at AGPport-plasseringen er Shuttles store svakhet. Viften på grafikk-kortet kommer alt for langt opp mot kabinettveggen, slik at kjølingen ikke får nok luft, og viften bråker ekstra fordi den blir "stresset" av for liten lufttilstrømning.)

Jeg har imidlertid begynnt å lure på om 9800PRO kortet utvikler for mye varme til å opprettholde "skoeskens" lave støynivå.... En 120mm SilenX-vifte lager jo en viss luftgjennomstrømming, men ikke noen "orkan" akkurat.

Er det noen som vet om Zalmans zm80chp kan klare å kjøle dette kortet uten at jeg setter en ekstra vifte på heatpipen? (Må modde som bare f*** for å få den til å passe på et AIW kort da, men han som står bak linken nederst på siden klarte det jo... Må vel kjøpe meg dreimel nå!! ) Får eventuellt Zalmans "tynne" vifte plass inne i en Shuttle?

Hvordan få plass til en Zalman heatpipe i en shuttle

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...