Fjellreven Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Hei, er det noen der ute som kan hjelpe meg? Har forsøkt å ta makrobilder av frø av forskjellige planter, men er ikke fornøyd med resultatet. Bruker et Coolpix 775 men får skjev lyssetting med blitsen på den avstanden jeg bruker, dvs det blir skygger. Kan det monteres ekstern blitz på dette kameraet, eller er alternativet å få tak i et annet kamera? Hva er i så fall et bra alternativ, har ikke budsjett som Bill Gates, så jeg har ikke råd til ekspertutstyr. Lenke til kommentar
akringen Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Prøv å lage en lysboks som ligner på denne. Da får du et jevnere lys, samt at du ikke trenger å bruke blits. Tror ikke denne løsningen krever et stort budsjett Lenke til kommentar
jh67 Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Jeg arbeiter med bla produktfotos af meget små ting,.. jeg bruger en CLOUDDOME, denne er specielt udviklet til macro billeder... Du kan læse mere og købe denne her : http://www.clouddome.com Lys sættes udenom Cloud-domen, man kan bruge almindelig lys/lamper. Man kan også placere en Flash/slave på hver sin side af Cloud dome,..får perfekte billeder på denne måde Den kan købes med forskellige dele til mange forskellige kamera-typer. Den Cloud Dome jeg bruger er købt af min arbejdsplads, men vil sikkert købe en selv også, da den virkelig er meget brugbar. vh Jan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå