Stephen Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Har akkurat formatert harddisken min, og lagt inn WinXP på nytt. Problemet er at min DVD brenner (HL-DT-ST DVD+RW GCA-4040N ), som står i en Dell Inspiron 8600, har begynt å brenne veldig tregt. Bruker Nero til å brenne. Det står at den brenner på 4X og skal bruke 13 minutter. Men den er ikke ferdig med å brenne før den har passert 30 minutter. Bruker de samme platene som jeg alltid har brukt, så det er ikke der feilen er. Har også installert alle mulige drivere, men jeg finner ingen drivere til selve DVD brenneren. Er ingen drivere til den på hjemmesiden til DELL, eller på driver CD'en som fulgte med, så da er det vel ikke nødvendig men egen driver til den. Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
sssh Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 (endret) Med min Nero ND-1300A har jeg opplevd samme problemet.. Av og til tar det kvarteret å brenne plater, av og til tar det halvtimen. Virker som brenninga automatisk settes ned til 2X, selv om platene er 4X. Det at du ikke finner drivere hos Dell, er ikke så rart. De er nok ikke så inni ting at de formidler det DU helt sikkert trenger; en firmware-oppdatering. Firmware er selve programmet inni brenneren. Hvis firmwaren er gammel, kan det være brenneren ikke takler diverse plater, eller at den ikke brenner dem i høyt nok tempo. Anbefaler deg å google opp 2 ting: 1. Et program for å sjekke firmwaren til brenneren din (Nero har en sak, husker ikke hva den heter i farta). 2. Den nyeste firmwaren til DIN brenner (veldig viktig at du er nøyaktig her, du kan risikere å ødelegge brenneren med feil type). Er en fordel å sette seg inn i de forskjellige versjonene av firmware du får tak i, da noen av dem er hjemmelagede og således ikke helt 100% testet. Endret 18. november 2004 av sssh Lenke til kommentar
Stephen Skrevet 18. november 2004 Forfatter Del Skrevet 18. november 2004 Jeg har brent med samme firmwaren og de samme platene i et halvt år, og har aldri hatt noen som helst problemer. Så det er ikke der feilen er. Problemet oppstod som sagt etter fromatering av harddisken. Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Er det bare brenneren som er treg, eller tar det lang tid å hente data fra hdd og? kan være at hdd som har byttet overføringsmodus. . . Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Sjekk om disken/brenner stå i PIO-modus i enhetsbehandling Lenke til kommentar
Stephen Skrevet 18. november 2004 Forfatter Del Skrevet 18. november 2004 Fant ut at Windows ikke hadde noe ASPI driver, så jeg kopierte ASPI driveren fra mappa til Nero til windows\system32, og så var problemet løst. Nå brenner den en plate på 14-15 min igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå