Gå til innhold

Staten vil doble antall fotobokser

Anbefalte innlegg

Forøvrig synes jeg politiet sin lønning burde gå mer etter akkordprinsippet, slik at det blir en konkurranse mellom politiet og forskjellige politifirmaer i å ha høyest oppklaringsprosent osv...

Kunne blitt morsomt! Har du sett Kopps? :D

:D

Det hadde ikke gjort noe med flere fotobokser, men de burde tillate litt 'glipp' på ca. 15%, og de burde blitt flttet på innimellom. Da hadde man tatt ganske mange flere råkjørere som nå kjører fort fordi de vet hvor fotoboksene står.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
invictus: Det gjør ikke fartsdumper heller, såfremt du holder deg til fartsgrensen.

Vel, det er ikke sant over hele Norges langstrakte land. Ei heller er alle biler like høye, så det kan være *skraaaap* under bilen på den minste dump.

Jeg vil ikke ha slik bil, bare så det er sagt ;)

Lenke til kommentar
Ukjentmoen Skrevet 18/11/2004 : 10:53
Jeg tror at det vil være mye mer lukrativt å oppklare et mord som innbringer firmaet 2 millioner enn å oppklare hærverk på søppelbøtte/pølsekiosk om i høyden gir noen tusenlapper. Hadde politiet i Kopps vært privatisert ville dessuten det ha vært høyest en politimann der.

Stakkars pølseselger.. :cry:

Han tjente jo litt på vafler og da. Men vaffeljernet ble vel konfiskert som "teknisk bevis". Kalle var det vel han het mener jeg.

Lenke til kommentar
invictus: Det gjør ikke fartsdumper heller, såfremt du holder deg til fartsgrensen.

Jeg skulle likt å sett deg ratte i 50 over en fartshump i 50sonen.

Ikke mange fartshumper som er riktig konstruert for sonen.

Er du for flere fartshumper og flere fotobokser?

Irriterer du deg ikke over lettvinne og billige løsningene som dette nettopp er.

Staten bevilger alt for lite til veiprosjekter og må dermed ty til disse billige

ujevnhetene i veien og melkeboksene.

Fartsbøllene må jo selvfølgelig tas.Prikkbelastningen vil fange opp de værste bøllene.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke problemer med denne fryktelige veistandarden, og jeg bor på vestlandet hvor veiene er relativt dårlige, smale og hullete.

Prikkbelastning tar ikke de verste bøllene. Jeg har hatt lappen i snart tre år og har kjørt forbi EN fartskontroll, og den var i motsatt retning ...

Endret av olsen
Lenke til kommentar
Jeg har ikke problemer med denne fryktelige veistandarden, og jeg bor på vestlandet hvor veiene er relativt dårlige, smale og hullete.

Jeg antar at du snakker om den teoretiske bilkjøringen du aldri selv har tatt del i?

Jeg kjører nesten hver eneste dag fordi kollektivtilbudet suger.

Lenke til kommentar

Prikkbelastning tar ikke de verste bøllene. Jeg har hatt lappen i snart tre år og har kjørt forbi EN fartskontroll, og den var i motsatt retning ...

Du ville kanskje hatt veien enda litt smalere og flere hull. :dremel:

edit:mao du er en av disse verste bøllene?

Endret av egmur
Lenke til kommentar

Du ville kanskje hatt veien enda litt smalere og flere hull. :dremel:

Nei takk, jeg tror jeg velger et bedre kollektivtilbud. Gjerne gratis buss.

Lenke til kommentar
Jeg skulle likt å sett deg ratte i 50 over en fartshump i 50sonen.

Ikke mange fartshumper som er riktig konstruert for sonen.

Er du for flere fartshumper og flere fotobokser?

Irriterer du deg ikke over lettvinne og billige løsningene som dette nettopp er.

Staten bevilger alt for lite til veiprosjekter og må dermed ty til disse billige

ujevnhetene i veien og melkeboksene.

Hvor vanskelig er det å kjøre over en fartsdump? Man senker farten, kjører over dumpen uten å smelle noenting ned i asfalten, og fortsetter videre i et normalt tempo.

Jeg irriterer meg slettes ikke over fartsdumper. Om folk ødelegger bilen sin når de fiser over en fartsdump i et tresifret antall kilometer i timen, plager meg ikke nevneverdig.. en dust mindre på veiene, iallefall til bilen er fikset.

Den økende mengden fotobokser ønsker jeg velkommen med åpne armer. Når tilogmed jeg, som har hatt sertifikatet i halvannet år, klarer å ligge jevnt i 80km/t på motorveien uten å måtte sjekke speedometeret hvert femte sekund, så blir jeg litt imponert over tilsynelatende drevne sjåfører som anser fotoboksene som dødsfeller. Tross alt, vet man at det kommer en fotoboks der fremme, må man jo se ned på speedometeret i et tredjedels sekund, og da er jo ulykken et faktum.

Lenke til kommentar
snip

At fartsdumper sliter på dempere/oppheng er noe ingen kan komme bort ifra... Pluss at det er et stort irritasjons moment for personer som liker lave sportsbiler med steinhard fjæring.

Trenger ikke kjøre over en fartsdump fort for at man slår nedi å ødelegger bunnpanna...

Nei fotobokser er bortkastet, spar pengene til å bygge ut veinettet! Blir bare mer og mer trafikk... Å da hjelper ikke en eller tusen fotobokser....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...