Senitel Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Hei.. er det noen som kan fortelle meg hvordan anti-Virusprogram jeg bør bruke`? jeg har northen.. eller.no men vet ikke hvordan/hvor jeg skal oppdatere det.. Fortell meg det =) Hilsen Senitel Lenke til kommentar
BBC Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Norton mener du? Ganske grei den da... oppdaterer seg selv når du går på nett (hvis du har konfigurert den korrekt). Hvis du vil gjøre det manuelt starter du Norton Liveupdate. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Han må ha lisens for å oppdatere da. Hvis han bare har prøveversjon eller det er over ett år siden han kjøpte programmet, har han ikke lov til å oppdatere. I såfall må du gå på http://www.norton.com og kjøpe oppdatering. Den gjelder for ett år, og du vil da få virus og programoppdateringer i ett år. Tror det koster 10 dollar (ca. 80 kroner) for ett år. Lenke til kommentar
Senitel Skrevet 27. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2002 hei. takk for svar.... er det verdt å kjøpe oppdateringen? for 80 spenn?? programmet fulgte med maskin... Compaq DRITT! tvila på at d e lisence.. =( Hilsen Senitel Lenke til kommentar
BBC Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Hvis det fulgte med maskinen, er det som regel 1 år med gratis oppdateringer. Og ja, ~80 kroner er det verdt! Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Quote: Den 2002-05-27 23:31, Senitel skrev:hei. takk for svar....er det verdt å kjøpe oppdateringen? for 80 spenn?? Jepp, 80 spenn er lite for ett så nyttigt program. Lenke til kommentar
Viva Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Bruk ALDRI gratisprogrammer som Norman & Norton. Skal du ha antivirus laster du ned F-Secure fra http://www.f-secure.com - F-secure AntiVirus XP Til opplysning så bruker millitæret i USA f-secure programvare. NSA (National Security Agency) anbefalte bruk av programmer som sletter filer med over 7 ganger og FileCrypto gjør det 10 om du velger sikkerhet også.. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Quote: Den 2002-05-28 00:00, Viva skrev:Bruk ALDRI gratisprogrammer som Norman & Norton. Skal du ha antivirus laster du ned F-Secure fra http://www.f-secure.com - F-secure AntiVirus XP Gratis? Hvis du mener at bl.a. NAV til 5-600 kroner er gratis i forhold til F-Secure som koster 7000 ja... NAV Corporate Edition har f.eks. flere ganger blitt kåret til det beste antivirus-programmet. Quote: Til opplysning så bruker millitæret i USA f-secure programvare. NSA (National Security Agency) anbefalte bruk av programmer som sletter filer med over 7 ganger og FileCrypto gjør det 10 om du velger sikkerhet også.. Hva har det med saken å gjøre? Et antivirus har ikke som oppgave å slette filer 7++ ganger. Jeg kan selvsagt innrømme at F-Secure har en veldig bra modul for fjernadministrering av antivirus-klientene. Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Morsomt egentlig. Så en test i PCworld for en tid tilbake hvor FSAV kom desidert dårligst ut. Personlig hadde jeg ikke giddi å gitt 5 øre for det programmet. Tungvindt å bruke, dessuten bruker det visst mye ressurser, og i testen jeg så, så fant den ikke alle virusene så vidt jeg husker. Her er linken til testen forresten. [ Denne Melding var redigert av: The Jackal på 2002-05-28 00:11 ] Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Quote: Den 2002-05-27 23:31, Senitel skrev:hei. takk for svar....er det verdt å kjøpe oppdateringen??? for 80 spenn??programmet fulgte med maskin... Compaq DRITT! tvila på at d e lisence.. =(Hilsen Senitel Du kan jo veie det opp mot hverandre... Alternativ 1 : Spar 80 kroner. Bli rammet av virus. Mist alle viktige filer. Formater harddisken. Reinstaller alt. Finn ut at viruset ligger på noen filer du tok backup av. Mist flere viktige filer. Formater harddisken. Reinstaller alt. Lev lykkelig 5 dager til, til ett nytt virus rammer deg. Alternativ 2 : Bruk 80 kroner på oppdateringer fra Norton. Pass på å oppdatere ofte (gjøres automatisk hvis du vil det). Slipp alle problemer med virus, og alle dine viktige filer ligger trygt. Er vel ganske klart at 80 kroner er veldig billig. Ivertfall når du ser hvor mye av disse virusene som flommer rundt. Du kan risikere å bli rammet av virus ett par ganger i måneden om du ikke har virussjekker, selv om du er forsiktig. Til sammenligning... for 80 kroner får du under ett femtedels fullpris-spill. Tenk på det. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Quote: Den 2002-05-27 21:30, Afseth skrev:Han må ha lisens for å oppdatere da. Hvis han bare har prøveversjon eller det er over ett år siden han kjøpte programmet, har han ikke lov til å oppdatere. I såfall må du gå på http://www.norton.com og kjøpe oppdatering. Den gjelder for ett år, og du vil da få virus og programoppdateringer i ett år. Tror det koster 10 dollar (ca. 80 kroner) for ett år. Har prisen steget betalte 4.95 dollar for et år.Kjetil Lenke til kommentar
hedning Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Ta en titt på http://www.antivirus.com Trend Micro har kommet med et nytt produkt som heter Pc Cilin 2002, har innebygget Fire Wall. Kjøpte dette fra Ravnholm. Fungerer bra. Enkelt å oppdatere. De har også en tjeneste, house call som er gratis. Den er vært et forsøk. Jeg ble dritt lei Norton, den tokk alle resusene mine, å startet med total scan på helt gal tid a døgnet. FW er kjekt å ha når man har fastlinje :smile: Lenke til kommentar
kdog Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 noen som har erdaring med Trend Office - PC-cillin? har hatt det ca. et år, så jeg fikk beskjed om å betale for å fortsette å ha det.. nå for jeg ikke updates (pattern files) fra internet lenger.. jeg lurer på om jeg skal koste på meg et år til med PC-cillin. Er dette OK prog i forhold til pris? Lenke til kommentar
Viva Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Quote: Den 2002-05-28 00:10, The Jackal skrev:Morsomt egentlig. Så en test i PCworld for en tid tilbake hvor FSAV kom desidert dårligst ut. Personlig hadde jeg ikke giddi å gitt 5 øre for det programmet. Tungvindt å bruke, dessuten bruker det visst mye ressurser, og i testen jeg så, så fant den ikke alle virusene så vidt jeg husker. Her er linken til testen forresten. Kult, min versjon av F-Secure XP er 5.31 og den fant 21 virus mer en Norman gjorde. Dessuten sletter F-Secure virusene litt bedre en hva de andre gjør. PCWorld testet V4.XX PCWorld er jo ikke heller noen genier når det gjelder tester av programmer osv.. er vel heller på den værre siden. Hvem har sagt du skal gi 5 øre for programmet når du klikker til http://www.serials.ws ?? Synes du antivirus programmet ditt er bra så får du laste ned et virus, åpnet det å se. F.eks "MyLife" og @Klez -------------- Vi har jo flere eksemper på tester fra bla DinSide og Mobil-bladet. De skriver bare bullshit! en mobil har ikke WAP å på sistesiden med spesifikasjoner har den fått WAP alikevel.. Nei, nei nei...... F-SECURE er best uansett hva dere mener. Får konfigurere riktig!! Lenke til kommentar
Senitel Skrevet 2. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2002 hei... hva er egentli Klez viruset? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 2. juni 2002 Del Skrevet 2. juni 2002 Quote: Den 2002-06-02 15:38, Senitel skrev:hei... hva er egentli Klez viruset? Les selv hos Symantec eller Norman. Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 2. juni 2002 Del Skrevet 2. juni 2002 Quote: Den 2002-05-28 14:47, hedning skrev:Jeg ble dritt lei Norton, den tokk alle resusene mine, å startet med total scan på helt gal tid a døgnet. Erm.... Kanskje en korrekt konfigurering hadde hjulpet... f,eks satt scan til en tid du ikke bruker maskinen?? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 nopen som vet hvordan en kan få McAfee antivirus til å oppdatere antivirus-definisjoner hver gang en er på nettet? fått til automatisk oppdatering av selve programmet, men ikke til virus-definisjoner...og der er jo greit.... Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Passer under programvare, tråden har vært oppe maaange ganger før:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå