lilleboer Skrevet 18. november 2004 Forfatter Del Skrevet 18. november 2004 Jeg skal ta ut alle kablene og sette dem inn en gang til. Jeg trenger bel ikke alt alt bare power sw og reset sw.. Det er vel de som er de viktigste. Lenke til kommentar
lilleboer Skrevet 18. november 2004 Forfatter Del Skrevet 18. november 2004 Jeg gleder meg til jeg får opp makinen Da blir det Half-life 2.....wuhuuuuuuuuu .. .. .. Bare jeg får den opp da Lenke til kommentar
lilleboer Skrevet 18. november 2004 Forfatter Del Skrevet 18. november 2004 Nå må jeg i forelesning. Gleder meg til å få flere gode råd, så jeg kan løse dette. Takk Lenke til kommentar
Poppe Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 (endret) Mest sansynlig så er det noe galt med hovedkortet da du ikke får noen pipelyder i oppstarten. Og bare koble til power,ikke reset. Og høytaler selfølgelig...Viktig i feilsøkning. Du kan egentlig bare koble til cpu og starte opp,kommer det ingen piping da så er det hovedkortet. Endret 18. november 2004 av Poppe Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Veit ikkje om det er blitt tatt opp, men sjekk at alle ide-kabler sitter rett veg. Hadde problem med ein floppy-kabel som var plassert feil, og ingenting ville boote. Mvh Espen Lenke til kommentar
cairn Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Røsk ut et gammelt PCI-skjermkort fra pappas pc eller en annen du finner i kjelleren. Virker som det er det gode gamle "Vil-ikke-gi-skjermbilde-på-AGP-kort-når-det-er-nytt"-syndrom. Lenke til kommentar
lilleboer Skrevet 19. november 2004 Forfatter Del Skrevet 19. november 2004 Hei, takk for alle svar! Jeg skal til butikken idag og levere tilbake hovedkortet. Jeg tror den er defekt. Håper jeg får en ny en tilbake med en gang. Må ha opp denne pc'en i løpet av helgen. chao! Lenke til kommentar
ves80 Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Jeg har slitt med samme problem, uten å finne løsningen. Les hele saken på: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=281485&hl= Dette er en PC med Asus hovedkort, ATI skjermkort og Antecs TruePower (380W). Men jeg fikk opp en lyd som fortalte "System stay off, CPU test". Jeg hørte heller ikke den beskjeden før jeg koblet til lydutgangen på HK (jeg får ingen pipelyder). Jeg fikk byttet min TruePower og da fungerer det, men ikke alltid. Noen ganger får jeg den feilmeldingen ennå + at jeg har problemer med at skjermen blir svart innimellom. Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Prøv også å bytte rambrikken med en annen. Jeg hadde svart skjerm en gang og da var det faktisk den jævla ram'en som var roten til alt vondt. Har ennå ikke tilgitt den for alle stygge ord og alle ting som ble knust etter hendelsen Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Problemet pleier å være at bakplata til zalman 7000 kortslutter noen komponenter på hovedkortets bakside . Inspekter monteringen nøye om det er tilfelle. Lenke til kommentar
Gorthaur Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Kjenner meg godt igjen i det her, og det er godt mulig at løsningen er mer banal enn du tror. Knota lenge med et lignende problem, noe du godt ser her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=311933&hl= Løsningen ble, på mitt Asus hovedkort, å sette rambrikken på B1 og ikke A1. Funka av en eller annen grunn smertefritt da! Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå