gurken81 Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Har akkuratt skaffet meg en xp-m 2500+. Den klokker uten problem til [email protected]@2644ghz, men så er det bråstopp. på fsb 213v vil den ikke gå inn i windows uansett hva jeg gjør med minnehastighet eller volt eller volt på minnet. Hvis jeg klokker ned multiplieren vil den gå til 215 men stopper. Kunne nesten tro prossessoren nektet å gå over 2650. Er det mulig? temp ved belastning er 40 grader asus a7v8x-e deluxe rev 2 2x512 mb corsair xms 3200 waterchill antartica 350 watt strømforskyning(fortron source 120) 9800 pro 256mb Lenke til kommentar
sssh Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Høres jo ut som du har nådd en grei hastighet da.. 2,6 GHz på en XP-M 2500+ er rimelig bra etter min mening. Uansett, jeg tipper du har prøv med en lavere multiplier for å sjekke hvor høyt FSB kan gå, uten at prosessoren skal være den begrensende faktor? En annen ting kan være at PCI og AGP får for høy frekvens, at det er dem som setter begrensingen. Har du mulighet til å låse hastigheten på dem? Lenke til kommentar
Surre Sprett Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Det er nok minnet ditt som ikke henger med, prøv å sette FSB:Mem til 5:4 eller noe, sånn at du kan kjøre minnet lavere enn fsb.. Eller prøv med slappere timinger på minnet, da kan det hende du klarer å klokke mer.. Ellers kan det være som sssh sier: at du må låse agp frekvensen på 66MHz. PCI er vel låst til 33MHz på nyere hovedkort uansett? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Den kjører jo standard 1862 MHz, så ein overklokk på 782 MHz er vel bra nok? Lenke til kommentar
gurken81 Skrevet 18. november 2004 Forfatter Del Skrevet 18. november 2004 Burde vel være fornøyd med overklokkingen ja, men mye vil ha mer. Har låst agp og pci. Har ikke prøv slappere timing. Skal prøve det. Har sett andre som har fått høyere hastighet en dette med luft, bråkte sikkert en del. Lurer litt på om strømfors er litt liten, får ned i 11.61 på +12 Lenke til kommentar
sssh Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 (endret) Strømforsyninga di skulle være helt grei etter hva jeg har lest av tester om Fourtron Source. Har en 350W SATA Special Edition selv, med masse strømhungrig utstyr i maskinen, den tåler det. Om den ligger litt lavere enn 12 V har ikke så mye å si, det er verre hvis den er ustabil (går opp og ned +/- 0,5 V, f eks). Som Surre Sprett sier, rammen er nok siste sjekkpunkt nå før du vet om du har tyna maks ut av maskinen din. edit: Leif var på besøk. Endret 18. november 2004 av sssh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå