Gå til innhold

Er det kjente feil med Maxtor DiamondMax 10 S-ATA?

ahpadt

Anbefalte innlegg

Hallo.

Jeg har hatt en slik disk som det står i emnet i to maskiner nå, og i begge maskinene så henger maskina på rebooting/booting hvis den står i. Når jeg derimot tar den ut, så funker maskina helt perfekt.

Jeg og min far har funnet ut at disken funker 80% hvis vi setter på manuell opptelling av minnet, men dette syntes jeg er veldig tungvidt i lengden fordi PC-en må telle opp minnet 3 ganger hver gang jeg skrur av maskina. HAAAT! :mad:

Noen som har hatt noen lignende problemer?

ahpadt

*EDIT: Jeg oppdaterte hovedemnet litt, siden jeg tror at jeg vil kunne få inn litt mer meninger og svar her da.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror at jeg skal bytte litt på emnet, siden jeg har lest om ganske mange andre på forumet som har hatt problemer med akkurat den samme harddisken..

Har vært i kontakt med Maxtor, og de forslo et program som sjekket om det var noen feil med harddisken (eller noe)..

I'll be back! :D

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat samme disken som deg.. Den har funket fint i oppstarten, har ikke hatt samme problemene som deg - men derimot et annet problem.. Det vil jeg tro har med HK og SATA-kontrolleren å gjøre, for når jeg har Maxtoren tilkoblet, får jeg ofte blåskjerm. Sender HK inn til Komplett idag.

Når det gjelder dette med oppstart, har jeg vært borti liknende problem som du har. Det var med en Western Digital IDE-disk.. Hadde bygd to helt like maskiner med samme HK od HDD til to kamerater av med, men den ene fant f*** ikke HDD! Feilsøkte, oppdaterte BIOS, lette på internett.. Fant ikke ut av det!

Da viste det seg til slutt at man måtte pause booten i 10-15 sek før HDD ble funnet. Hvis man ikke gjorde dette, rapporterte booten at ingen disk var funnet.

Jeg tipper du har samme problemet, så hvis du har et HK som kan sette delay på IDE, tipper jeg du har løst problemet. Hvis du derimot ikke har denne funkjsonen på HK (det hadde ikke kompisen min), må du trykke på Pause/Break-knappen i opstart, vente 10-15 sek, og så trykke en tast for å fortsette.

Lenke til kommentar
Jeg har akkurat samme disken som deg.. Den har funket fint i oppstarten, har ikke hatt samme problemene som deg - men derimot et annet problem.. Det vil jeg tro har med HK og SATA-kontrolleren å gjøre, for når jeg har Maxtoren tilkoblet, får jeg ofte blåskjerm. Sender HK inn til Komplett idag.

Når det gjelder dette med oppstart, har jeg vært borti liknende problem som du har. Det var med en Western Digital IDE-disk.. Hadde bygd to helt like maskiner med samme HK od HDD til to kamerater av med, men den ene fant f*** ikke HDD! Feilsøkte, oppdaterte BIOS, lette på internett.. Fant ikke ut av det!

Da viste det seg til slutt at man måtte pause booten i 10-15 sek før HDD ble funnet. Hvis man ikke gjorde dette, rapporterte booten at ingen disk var funnet.

Jeg tipper du har samme problemet, så hvis du har et HK som kan sette delay på IDE, tipper jeg du har løst problemet. Hvis du derimot ikke har denne funkjsonen på HK (det hadde ikke kompisen min), må du trykke på Pause/Break-knappen i opstart, vente 10-15 sek, og så trykke en tast for å fortsette.

Jeg går ut i fra at det er disken siden jeg har hatt samme problemet på to hovedkort. Jeg syntes selv at det er veldig galt at det skal tilpasses så mye bare for å få en disk, siden alle andre disker jeg har hatt har funket som bare det!

Dårlig av Maxtor! :thumbdown:

*EDIT: På det nye hovedkortet har jeg flasha til nyeste BIOS, og skal nå teste med noen andre chipsetdrivere for å se om det har noen effekt.. Du skjønner, jeg la inn nForce 5.10 på PCen nyformatert, og med en gang jeg reboota da, så hang d*itten igjen! Begynner å bli mektig lei nå.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Nå tror jeg omsider at kassa funker..phuu..

Min systematiske (som han hele tiden sier at han er :shrug:) la inn chipsetdriverene som lå på _CDEN_ som fulgte med, og ikke noe jeg lasta ned. Dette la vi inn etter at vi hadde lagt inn Win XP Pro med Sp2. Funker greit, bortsett fra at jeg kan skyte han som har lagd Windows Security! :devil:

Over og ut.

Konklusjon: Maxtor DiamonMax er en disk-serie som er FORFERDELIG nøye med hvilke drivere du legger inn på maskina di, så prøv først de som fulgte med på cd/diskett til ditt HK. Etterhvert kan du oppgradere.. om du tørr da ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...