Gå til innhold

Sempron, noe å ha?

Bull_Dogg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ikke du vil tjene noe merkbart på å oppgradere fra XP 2200+ til en hvilken som helst Sempron på Socket A.

Alternativet er å finne en butikk som fører XP-prosessorer. Tatt et søk i prisguiden, så finner du ut noe.

Tips: Få tak i en AMD Athlon XP-M 2400+ fra itbutikken (den til litt over 700 kr.) og klokk den langt som faen. Skal være en smal sak å få den opp fra 1,8 GHz til 2,4 GHz på luftkjøling... Folk har klart 2,8 GHz har jeg lest.

Den gir mest ytelse for pengene på Socket A hvis du er villig til å klokke et stykke, noe som ikke skal være risikabelt på den. Prosessoren kjører nemlig på veldig lav spenning og utvikler veldig lite varme.

Lenke til kommentar

Jeg gikk over fra ABIT NF7S V2 med XP-2500 og 2x512 PC2700 til

ABIT KV8 MAX3 med Semptron 3100 og 2x512MB PC-3200 og kan si at jeg er meget fornøyd med min semptron. Med TwinMOS minne på 400Mhz overklokka jeg fra 1,8 til 2,2Ghz. Kan klokke mere men det er Boxed kjøler ...

Lenke til kommentar

Ville heller gjort som Andreasafe sier, og kjøpt en XP-M 2400+.

Den beste er denne: FJQ4C Den har klart over 3 GHz ved flere tilfeller. Barton er en bedre klokker enn Sempron, men er dessverre å vei til å bli faset ut.

I skrivende stund går min på 2300 MHz (11,5x200) på 1,52 V. Min maks stabile klokk er 2671Mhz (og dette er middelmådig med god kjøling).

Sjekk --> Her <-- for resultater.

Lenke til kommentar

Socket A: Sempron opp til 2200+ til 3000+

Socket 754: Sempron KUN 3100+

Så det vil vel heller ikke være dramatisk forskjell i overgangen fra en XP2200+ til en Sempron 2400+-3000+

Så som alltid kan det lønne seg å enten vente litt, spare opp litt mer penger (til Socket 754), eller bare slå til med noe litt råere med en gang!

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...