Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp til konfigurasjon av trådløst nettverk

Anbefalte innlegg

Har Tiscali adsl med tilhørende modem. Har hoved pc`n på et garasjeloft som jeg vil ha internett til. Harder for kjøpt en Asus WL-500g router og trådløst nettverkskort.

Får koblet meg til internett, men restarter jeg, så må jeg inn i huset igjen og restarte routeren for å få internett på garasjen igjen.

Hva gjør jeg feil?

Endret av Aeternus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Om du ikka har gjort det. Last ned siste oppdatering på routeren og legg inn den

2. Bruker du windows eller asus sin programvare? Legg inn Asus sin om du ikke har gjort det. Og la den ta seg av oppkoblingen.

Ta et søk på forumet. Finnes veldig mange gode forslag her om det fremdeles ikke virker. Og når du finner ut hva som løste problemet. Vær så snill å legg inn løsningen på forumet også. Slik at andre kan lære av det.

Ståle

Lenke til kommentar

Fikk oppdatert firmwaren og konfigurert routeren med asus sin software. Nå funker internettet tilfredstilende, men rekkevidda på routeren har falt så pass at jeg ikke får kontakt på garasjen lenger.

Har prøvd å stille på radio power uten at det hjalp noe særlig. Får se om jeg får lånt meg en kraftigere antenne. Det er tross alt ikke snakk om mer en 12 meter gjennom to vinduer.

EDIT: Fikk det til nå. Fikk lånt en kraftigere antenne og nå fungerer det som aldri før :thumbup:

Endret av Aeternus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...