power Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Hoppla Jeg har laget meg et script som automagisk lasger små bilder av store bilder. Altså gjør om størrelsen på bildet. Men ofte når scriptet gjør dette blir fargene helt feil. Noen som har noen grunn for dette, og evt. en løsning? Jeg har hørt man kan bruke imagemagic, men jeg tror at dem har slått av muligheten for å kjøre komandoer der jeg har webhotel Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 (endret) Bruk av imagecreate fører ofte til dette problemet. Prøv å bruk imagecreatetruecolor EDIT: Krever GD 2.01, eller høyere... Ikke noe stort problem idag :-) Endret 18. november 2004 av kakkle Lenke til kommentar
audunr Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Min erfaring er at det går greit å bruke imagecreatetrucolor() for alt annet enn GIF-filer. MVH Audun Lenke til kommentar
power Skrevet 20. november 2004 Forfatter Del Skrevet 20. november 2004 se der ja.. ble flotters med en gang.. takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå