Anterialis Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Har prøvd forskjellige format (mpeg 1 mpeg 2 mpeg svcd) men jeg får ikke bra nok resultat på under 150 mB på en 6 minutters filmsnutt! Er ikke det litt rart? Hadde en nå som var på 90mB og da var det skikkelig store firkanter i filmen! Har jo lasta ned mange musikkfilmer fra internett på 40-50 mB som er langt bedre enn dette! Og de er jo på ca 5-6 min de også. Hvordan skal jeg komprimere for å få et best mulig reultat? Jeg har brukt media encoderen som er i Adobe premiere til nå... På forhånd takk Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Bruk en Mpeg-4 codec. Fortrinnsvis xvid eller divx. http://www.xvid.org/ http://www.divx.com/ Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 18. november 2004 Forfatter Del Skrevet 18. november 2004 (endret) Tusen takk Men kan jeg konvertere rett fra .avi da el? EDIT: Hvor kan jeg lese om hvordan jeg gjør det? Eller noen som kan folkare meg hvordan jeg gjør det? Den første linken (ikke DivX) skjønte jeg ikke noe av :s) Hvordan starter jeg å komprimere? Endret 18. november 2004 av w3p Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 xvid og divx er begge såkalte codec'er. codec er kort for code and decode, det vil si disse kan kode video og dekode. Men du bruker dem ikke direkte, du velger dem gjennom program når du skal kode videoen. Både xvid og divx codec'ene bruker mpeg4 og komprimerer dermed videoen veldig bra. En avi-fil, i motsetning til svcd, kan bruke mange forskjellig typer codec'er. Så inni en avi-fil kan man ha video i mpeg1, mpeg2, divx, xvid, dv, mjpeg eller andre format. Tilsvarende for lyd, ukomprimet pcm, mp3, ogg vorbis eller noe annet. Det du må gjøre er å installere en eler begge codec'ene. Så må du i programmet du skal bruke til å komprimere filen med, f.x premiere eller virtualDub, velge hvilken codec du skal bruke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå