Kenneth Solfjeld Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Hehe. Hadde også 58C før jeg monterte temperatursensoren. Sensoren er ikke i kontakt med den "blanke" delen av CPUen. Sensoren skal ligge under CPUen? Tror isåfall at det blir håpløst å få ledningen gjennom taggene på CPUen. Edit: har plassert sensoren inni kjøleribben nå. Det går fint an å legge en sensor under CPU, ledningene er så tynne at de passer fint mellom pinnene. Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 (endret) Hvis rpm i bios står på null går vifta for sakte. Sett opp hastigheten. Hvordan hovedkort har du? Endret 19. november 2004 av Fixer'n Lenke til kommentar
hula Skrevet 20. november 2004 Forfatter Del Skrevet 20. november 2004 Kan det være mulig at det er en liten skrape på CPU (den "blanke" delen på overflaten) som gjør at det utvikles høy varme? Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Kjøp deg en ny cpu kjøler og _ikke_ ha på mye kjølepasta 1-2 dråper er nok Lenke til kommentar
hula Skrevet 20. november 2004 Forfatter Del Skrevet 20. november 2004 Men kan det være mulig at det er en liten skrape på CPU (den "blanke" delen på overflaten) som gjør at det utvikles høy varme? Eller ville det ikke gitt noen utslag, evt. ville ikke CPU virket i det hele tatt da? Lenke til kommentar
klikko Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Kan det være mulig at det er en liten skrape på CPU (den "blanke" delen på overflaten) som gjør at det utvikles høy varme? hvis det er dype riper på kjernen, (den blanke overflaten) så vil det påvirke temperaturen negativt... men nå skal det jo sies at 48 grader idle med en silentbreeze er vel sånn ca det man betaler for, er det ikke? idle er ALLTID en uinteressant faktor... load er det som er viktig her.... hva har du i load på cpu`n? hvis du absolut må ha en kald idle cpu så tror jeg du kan bruke et program som heter cpuidle.... dette programmet "skrur" av cpuen din når den ikke er i bruk og den utvikler derfor mye mindre varme....... brukte det helt til det gikk opp for meg- "hva skal jeg med det?" Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Følgende er hentet fra MBM5Case: 38C CPU Diode: 0C CPU Socket: 55C Hva er CPU Diode? cpu diode pleyer å være høy, trodde jeg. En kompis med 2500Barton og Asus NF2 hadde over 60 der.... 48 på vanlig med SilentBreeze Lenke til kommentar
Tofustew Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Følgende er hentet fra MBM5 Case: 38C CPU Diode: 0C CPU Socket: 55C Hm. Jeg vil si at 38 grader i kassetemp er mer oppsiktsvekkende enn 55 grader i cputemp. Du må ha en bra kjøler siden den varmer opp kabinettet så mye. Jeg ser du ikke har tro på det, men jeg ville uansett satse på bedre utlufting av kabinettet. Aller helst en utsugvifte i nærheten av cpuen som kan transportere ut den varme lufta. Husk at cpukjøleren skal kjøle ned cpuen med luft som allerede holder 38 grader. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Følgende er hentet fra MBM5 Case: 38C CPU Diode: 0C CPU Socket: 55C Hm. Jeg vil si at 38 grader i kassetemp er mer oppsiktsvekkende enn 55 grader i cputemp. Du må ha en bra kjøler siden den varmer opp kabinettet så mye. Jeg ser du ikke har tro på det, men jeg ville uansett satse på bedre utlufting av kabinettet. Aller helst en utsugvifte i nærheten av cpuen som kan transportere ut den varme lufta. Husk at cpukjøleren skal kjøle ned cpuen med luft som allerede holder 38 grader. mitt blir 58 (hk målingen, altså) Lenke til kommentar
Tofustew Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 mitt blir 58 (hk målingen, altså) Hellige hovedkort! Hos meg ligger cpuen på 52 og case på 29 etter en lengre gamingsession. Akseptabelt i mine øyne, har ikke råd til vannkjøling. Hva ligger cpuen din på? Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Til trådstarter! Monter kjøler riktig (det hadde du som jeg forstod gjort). Sett inn ei kabinettvifte. Finn ut LOAD temperatur! Håper jeg ikke har blandet dine innlegg med noen andres ! Lenke til kommentar
hula Skrevet 20. november 2004 Forfatter Del Skrevet 20. november 2004 (endret) Ja, kommer til å montere et par kabinettvifter. Apropos det, er det noen som har noen kabinettvifter (både 80mm og 120mm) å anbefale, med lydnivå, effekt og pris som kriterier? Load-temperatur ja. Hvordan foreslår du at jeg skal måle den, med Prime95? Etter en times spilling av HL2, var CPU 59C og HK 40C. Endret 20. november 2004 av hula Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 mitt blir 58 (hk målingen, altså) Hellige hovedkort! Hos meg ligger cpuen på 52 og case på 29 etter en lengre gamingsession. Akseptabelt i mine øyne, har ikke råd til vannkjøling. Hva ligger cpuen din på? 10 grader mindre enn HK..... Vifta henter luft utenfor kabinett... Lenke til kommentar
hula Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 Ja, kommer til å montere et par kabinettvifter. Apropos det, er det noen som har noen kabinettvifter (både 80mm og 120mm) å anbefale, med lydnivå, effekt og pris som kriterier? Load-temperatur ja. Hvordan foreslår du at jeg skal måle den, med Prime95? Etter en times spilling av HL2, var CPU 59C og HK 40C. Ingen kommentar? Lenke til kommentar
RockFord_ Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Hey.. har samme hk som deg.. temp målingene mine gikk opp etter bios oppdatering.. Kjøp deg en ny cpu kjøler du.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå