da_znake Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Jeg har en AMD XP 3200 og en ThermalTake Volcano 9, ASUS A7N8X-E Hovedkort 512 Mb Ram 120 GB HD Asus Ati Radeon 9800 XT med GPU Heatpipe og Vifte fra Zalman Diverse Kabinettvifter 80MM Vil gjerne ha en ny CPU kjøler som er mer stillegående. Den jeg har kan jeg få til å gå stille, men det er liksom en skala grense Mye Lyd = Kaldere og Raskere CPU Lite Lyd = Varmere CPU og Tregere Vil gjerne ha en CPU kjøler som kjøler ganske generelt bra, den jeg har nu kan kjøle mellom 42 Ca Grader opp til 50 med spilling eller generell høy CPU Load. Så jeg har 2 generelle Spørsmål og ellers tar jeg generelle komentarer: 1. Jeg så link av denne på en Topic, noen som har den som ka gi meg sånn ca kor god den kjøler og kor mye lyd den gir fra seg for å kjøle godt... http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...TFBAR1&toc=3810 2. Har Kjølepasta mye å si, når Broren min og jeg satt CPU Vifta mi fast til HK mitt så hadde vi problem PGA av noen komponenter på HKet som gjorde det vanskelig å få den på så vi klarte etter mye slit å få den på, men uten kjølepasta, kor mye vil kjølepastaen ha å si... Vil gjerne ha noe passelig god kjøling til CPUen uten å trenge å sprenge ørene mine... Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Den frostbite-kjøleren funker utmerket! Med viften på ~2000 RPM er den nesten ikke hørbar Varmeledende pasta (ofte feilaktig kalt kjølepasta) leder varmen mer effektivt fra cpu til kjøleribbe og kan bety noen grader forskjell i temp avhengig av hvilken type du bruker. Mitt oppsett med MIST Frostbite og arctic silver 5 er ganske tilfredsstillende. Ellers har jeg hørt at denne sparker sånn ca rompe med en god vifte. Sette på en Papst-vifte med en fanmate, og du har et killer oppsett (tror jeg). Lenke til kommentar
Truls84 Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 (endret) mitt tips, velg den største kobberkjøleren du får tak i fra swiftech eller termalright å monter på den største dimensjonerte viften som passer. da får du "BAD" kjøling med lav db. Endret 18. november 2004 av BM-Volvo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå