bergaloevera Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Jeg driver å fører et regneark som holder oversikt over omsetning av varer jeg selger.. Jeg har en liste over alle varene med pris på hver vare og et felt der jeg legger inn antall. Jeg har lagt inn noen varer nå så det er tall der.. Det jeg gjør nå er at hvis jeg selger 2 av vare X. og den har jeg solgt 14 av før så bare erstatter jeg det tallet 14 med 16. Skjønner dere? Det jeg kunne tenke meg er å ha et felt ved siden av der igjen der jeg f.eks kan skrive 2 så blir tallet 2 plusset på 14 i den respektive boksen og den boksen jeg skrev 2 i blir tømt igjen! slik at jeg kan skrive inn antall fra neste ordre som videre plusses på den boksen med totalt antall solgte varer. Ble litt krunglete forklart men håper dere skjønner! Noen som kan si meg hva slags formel/funksjon jeg må bruke? På forhånd takk Lenke til kommentar
Folo Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Hva med å sette opp salg pr uke/dag, så lager du bare en sum funksjon for hver mnd, år. eller hva du vil.. så har du litt statistisk salgsoversikt også. Ville nok tro at det går å lage en slik formel, men ser ikke helt nytteveriden i det. du må alikevel taste inn noe. Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Feilpostet. Prøv i programvare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg