ken8 Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Jeg har noen filmer i mpg format. Når jeg prøver å spille de i Media Player 10, så funker det i noen sekunder noen ganger minutter, men så klikker spilleren særlig hvis jeg prøver å spole eller andre ting. Hvis jeg prøver å spille filmene i VLC funker dette fint. Så jeg sjekket filmene i GSpot v2.1. På Video Format og på Audio Format står det: n.a. Men på DirectShow Render står det: Source=MEDIASUBTYPE_MPEG2_PROGRAM Video Media=MEDIASUBTYPE_MPEG2_VIDEO Audio Media=MEDIASUBTYPE_DOLBY_AC3 Splitter/Other=MPEG-2 Demultiplexer Video Codec=Nero Video Decoder Audio Codec=CyberLink Audio Decoder --> AC3Filter Ser ut som filene bruker Nero sin codec. Jeg har installert Nero sitt nyeste brenne program, er det mulig å hente ut en codec derfra og legge i Media Player 10? Mvh. Ken8 Lenke til kommentar
larsli Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Installer PowerDVD. Da bruker WMP og andre playere PowerDVD sin MPEG2 codec istedet for det du allerede har. Mange playere har også mulighet for å velge hvilken codec du skal bruke til mpeg2. Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 18. november 2004 Forfatter Del Skrevet 18. november 2004 Jeg har allerede installert PowerDVD, men det funker ikke. Er det noen instillnger jeg må gjøre i WMP for å sette den opp til å bruke riktig mpeg 2 codec? Lenke til kommentar
larsli Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Virker det i PowerDVD? Andre playere er overlegne wmp, som f.eks. zoom player, bsplayer og core media player. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå