CSSSK Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Har begynt å tenke litt på hva jeg skal gjøre med PC'en når jeg drar i militæret. Regner med at jeg blir sendt opp til Nord-Norge, så jeg kommer ikke til å være mye hjemme det året. Da er det dumt å la PC'en stå hjemme uten å bli brukt og bare bli gammel og "ubrukelig"... Jeg kommer til å selge enten hele maskina eller deler av den også kjøpe nytt når jeg kommer hjem etter et år. Det jeg har av hardware er: MSI KT3 Ultra 256Mb Samsung PC2700 Athlon XP1600+ ASUS Geforce 2 pro Seagate Barracuda IV 60gb Maxtor ettellerannet ata133 40gb Viewpoint 17" Logitech Optical Desktop Pro (ellerno) Nettverkskort (aner ikke merke) 10/100 mbit + et gammelt, litt modda kabinett med 300W PSU (også "modda) og vannkjøling. Dette er uaktuelt å selge, pga litt mye jallamekk... Har en kamerat som kanskje vil kjøpe prosessor, ram, hk og skjermkort. Det er vel det som er viktigst å få unna, for det blir jo sinnsykt fort gammelt. Men hva med diskene, er det noe nytt og revolusjonerende på vei? Bør jeg selge de? Eller lønner det seg å kjøpe et nytt kabinett og luftkjøling og selge hele greia? Hvor mye kan jeg evt få for det? Hjelp, blir bare mer og mer usikker jo mer jeg tenker på det... Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Selg alt bortsett fra diskene, nettverkskortet, tastatur/mus og skjerm.. det ville jeg har gjordt.. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 selg alt,er lettere å selge en komplett pc,husk om et år får du sikkert en ny raskere pc for mindre spenn en d du betalte for den du har nå,d ville eg gjort. Kjetil _________________ P3 1000 512 Pc-133 3 Ibm 46 Gb 1 Wd 100 Gb Creative Live 1024 Creative Gf2 Ultra 64 DDr MSI 815EP-Pro Plextor Cd 40 Scsi Plextor Cd-R 12/4/32 Scsi Win Xp Telenor Adsl 704/128 [ Denne Melding var redigert av: Kjetil Lura på 2002-05-27 21:45 ] Lenke til kommentar
Dumbo Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Eller du kan donere den til meg, slik at jeg kan bruke den som server.. :wink:.. Neida.. Quote: Den 2002-05-27 21:19, norpheus skrev:Selg alt bortsett fra diskene, nettverkskortet, tastatur/mus og skjerm.. det ville jeg har gjordt.. Enig med han.. :smile: selg det i deler. Lønner seg kanskje.. :razz: Lykke til i militæret.. Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Hvor mye skal du ha for den 40 gb hardisken ?? Lenke til kommentar
chma Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 selg alt utenom disken, slik at du enkelt kan ta var på alle filene dine til en evnt n y pc....:smile: Lenke til kommentar
Toset Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Men hva gjør du når du har perm og ferier? Kanskje du ikke bruker den så mye da, men den er nok kjekk å ha. Behold den no bare, så bruker du dimmepengene du får når du slutter til å oppgradere den. Det skal jeg. Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Sørg for å komme til en aller annen dataavdeling, bare ikke FKN, for det er alt konfidensielt eller strengere. En venn av meg er i en dataavdeling på Grensa til Russland, og han har tatt med datan nordover uten problemer... Kanskje noe å tenke på. Lenke til kommentar
Aerocker Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Du kan jo kanskje ta med deg pc'en? Kanskje ikke ha den med før du har spurt befalet om lov.. Da jeg var i militæret på Setermoen(Indre Troms) var det 2-3 stykker som hadde stasjonære pc'er på romma sine. Tar du den med deg har du hvertfall noe nyttig å drive med på et år der du ellers må bedrive tiden med å skrubbe gulv og vaske dass... Lenke til kommentar
lodott Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Hvor skal du da? Jeg skal til Garnisonen i Sør-Varanger 23.juli.. vet ikke om jeg skal le eller grine... Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 27. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2002 Har litt diverse deler liggende som jeg tenkte jeg skulle sette sammen til en brukbar data. BL.a. en Duron 750@1000, kt7a hk, litt ram, også kjøper jeg et billig skjermkort sånn at jeg får brukt litt data de gangene jeg er hjemme. Når jeg er inne i militæret tenkte jeg at jeg skulle prøve å ta mest mulig "kjekt-å-ha" kurs, dessuten har jeg søkt UB, så jeg får nok å gjøre regner jeg med... Kommer til å selge cpu, hk, ram og skjermkort. Beholder resten og kjøper vel noe Hammer-baserte greier når jeg kommer hjem Dimme-pengene får vel fort bein å gå på til andre ting når jeg inntar student-livet regner jeg med :wink: Takker for god respons ! Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 27. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2002 lodott skrev (2002-05-27 22:48):Hvor skal du da? Jeg skal til Garnisonen i Sør-Varanger 23.juli.. vet ikke om jeg skal le eller grine... Er innkalt til Feltartilleriet på Setermoen. Men jeg har søkt UB i kavaleriet, har ikke fått svar på søknaden enda, så jeg er ikke sikker egentlig... Må si jeg gleder meg litt til å komme vekk fra skole, mamma og kongsberg... [ endret av CSSSK den 2002-05-27 22:53 ] Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Quote: Den 2002-05-27 22:51, CSSSK skrev:[Er innkalt til Feltartilleriet på Setermoen. Dersom du havna der, kan du berre begynne å glede deg, hehe... Har vore der............:smile: Når det gjeld dataen så ville eg ha satsa på å fått selt den samla. Lykke til! Lenke til kommentar
Viva Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Først må du vite om du vil være i millitæret eller ikke. Du har ikke kommet opp dit enda, så kanskje utsette? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 fort deg å velg siviltjeneste...da blir du ikkje innkalt før om 2 år og då er dataen din bås ;p Lenke til kommentar
Mentor Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Quote: Den 2002-05-27 22:48, lodott skrev:Hvor skal du da? Jeg skal til Garnisonen i Sør-Varanger 23.juli.. vet ikke om jeg skal le eller grine... Var der selv i 2000...... Meget grei plass. Trivdes godt. Lenke til kommentar
Toset Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Hmm. Jeg skal til Setermoen, i Panserdivisjonen 7 august. Noen andre her som skal/har vært der? Tror nok jeg lar dataen stå igjen, og bare oppgraderer når jeg kjem heimat. Men hvilke kurs kan du ta under førstegangstjenesten? Skal ikke ha UB. Lenke til kommentar
dnort Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Jeg solgte pc'en min før jeg begynte i militærtjenesten, men angret fort. Endte opp som sykevokter der jeg hadde turnus på to uker og perm i to uker :smile:. Kjøpte ny pc igjen like etterpå. Lenke til kommentar
Sir. Roger Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Ett annet alternativ er jo å kjøre på med litt merkelig oppførsel og egne meninger, oppføre seg som en lekkerbisken for psykologene i grønt. Jeg fikk ikke være lenger enn i 5 dager, savnet pappa, hehe. Det finnes ingen fasit i psykologi !!! Drit i militæret, det er kjedelig. Lenke til kommentar
Sir. Roger Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Ett annet alternativ er jo å kjøre på med litt merkelig oppførsel og egne meninger, oppføre seg som en lekkerbisken for psykologene i grønt. Jeg fikk ikke være lenger enn i 5 dager, savnet pappa, hehe. Det finnes ingen fasit i psykologi !!! Drit i militæret, det er kjedelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå