Erik J. Nilsen Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Tagan 420 i-Xeye PSU Det meste blir litt annerledes når du setter entusiaster i spissen for utvikling, så også hos Tagan. Tøft utseende og et vell av tilkoblinger er noen av stikkordene. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Innertier, igjen! Både når det gjelder produkt og omtale. Prisen er kanskje litt stiv, og muligens støyen også? Får vel satse på en lav kabbistemp for å holde rabalderet i sjakk..... Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 (endret) De konverterbare ATX og 12V-kontaktene var jo utrolig smart! Endret 17. november 2004 av Rikky Lenke til kommentar
Pedro80 Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Stemmer Har vært eier av en "Tagan 480 Watt" i et halvt års tid nå, og kan ikke enn annet å bøye meg i støvet(!) Denne råtassen er både stillegående og superstabil Så til dere som tillater lommeboka det, la det stå til og invester i en Tagan neste gang Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Lurer på hvordan denne med all støy beskyttelsen/filtreringen hadde gjort seg under et oscilloskop, mot f.eks ocz, antec, enermax m.flere Kommer overklokking.no til å utvide psu testen med et oscilloscop eller skikkelig testbenk? Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Kommer overklokking.no til å utvide psu testen med et oscilloscop eller skikkelig testbenk? Vet du hvor mye et oscilloskop koster Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Noen never tusenlapper... Men overklokking tok seg råd til testbenken for kjølere, er vel ikke umulig at dem tar en gang tar seg råd til en skikkelig testbenk for psu tester? Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 En ting som imponerer meg er dette! (nederst). For å toppe det hele er strømforsyningen utrustet med en egen skjermet kabel for tilkobling av enten en harddisk eller et skjermkort som bruker standard molex-tilkobling. Denne sørger for at harddisken eller skjermkortet mottar så ren strøm som overhode mulig, og øker dermed stabiliteten noe. Vet ikke hvor mye det har for seg, om det er noen vits. Det viser iallefall at produsenten har sterke følelser for datautstyret sitt Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 (endret) Noen never tusenlapper... Men overklokking tok seg råd til testbenken for kjølere, er vel ikke umulig at dem tar en gang tar seg råd til en skikkelig testbenk for psu tester? jeg har hørt rundt ti tusenlapper og opp... det er jo presisjons utstyr uansett, en kjempefin test, men jeg er også enig at oscillioskop burde skaffes, om ikke øyeblikkelig, så kanskje med tiden... Endret 18. november 2004 av the coolkid Lenke til kommentar
EC Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Bedre utstyr for test av PSU'er vil bli kjøpt inn, men ikke helt med det første. Sånt koster _penger_! Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 høres flott ut Ellers fin test, skikkelig artig å se at det har blitt litt mere liv på overklokking.no håper bare det varer. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 (endret) Jeg har faktisk et gammelt (sjølbygd) Heatkit crt oscilloskop, som med litt trimming sikkert kan gjøre nytten. Det fikser i alle fall frekvenser opp til 10 Mhz, og det bør vel holde for sjekk av rippel etc fra et PSU? Endret 18. november 2004 av Skrue Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 (endret) hm.. vel, jo, det burde det, siden det bare er 50HZ i lysnettet.. men hvilke spenningsområder tar den da? *edit* det er spennings nivået som er viktig for å lese av rippel.. vel, tid også, for å dra den ut.. Endret 18. november 2004 av the coolkid Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Jada, 50Hz på nettet, men flere tusen i elektronikken i PSU! "Switched power" U know.. Det skal nok greit ta alle aktuelle spenninger fra PSU. Har funnet frem byggebeskrivelsen, og mimrer samtidig litt over "gammel moro", den gang jeg satt og loddet komponenter til den lyse morgen... Noen specs: Input imp: 1megohm Sensivity: 50mV / cm Max inp. voltage: 600v DC Frequency resp: DC to 10Mhz (altså bedre enn jeg husket) osv,osv. Så det klarer nok å takle det meste av hva et PSU skulle spytte ut av seg. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 ja.. men jeg lurer på om ikke 50mV av og til kan bli litt lite.. hvis jeg ikke husker feil, så brukte vi 20mV ved det siste forsøket vårt... *gå og sjekke* Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Det senser jo lavere spenninger også. 50mV gir jo én cm defleksjon, i tillegg har det en attenuatorfunksjon som det antakelig kan trikses litt med, mht følsomhet. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 (endret) ja, du har jo ikke rutenett.. på skolens apparater, så har vi måle enheter på f.eks. 50mV/division... da er en rute 50mV... Endret 18. november 2004 av the coolkid Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Sikkert en helt toppers PSU, men til den pris-klassen saa burde de ihvertfall tenke som noen ende PSU produsenter gjor, nemlig aa ikke tvinge brukeren til aa ha kabel i kabinettet som ikke trengs. Det er jo saa enkelt for en produsent aa fikse opp i kabelrotet som kommer i et kabinet. Har jo sett tidligere at man kan hot-plug inn de stromkablene som trengs uten problemer. Men dette er sikkert bare min mening da. Frankie Singapore Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 (endret) Den så lekker ut. Men jeg så en liten feil i artiklen:P Hva mener du med "men vi har liten grunn til å tvile på at Tagan ikke oppgir riktige verdier"? Det betyr vel at du tviler på at de oppgir riktige verdier:P Fjern gjerne ikket mellom tagan og oppgir, så blir det rett. :!: Herr Brun Edit: Knotet med tagene:P Endret 19. november 2004 av Herr Brun Lenke til kommentar
tbend Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Nice, å jo meget bra ut den dær... Men likte ikke hlt det "glorete" lyset de har satt inn.. Det kan jo gjøre selv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå