Lord_Linus Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Trenger litt hjelp å lage en php kodesnutt som som kan hente ut informasjon fra en database skrive ut i en tabell. Noen som gidder lage en slik kodesnutt for meg? Trenger disse feltene i tabellen. Navn, pris, produktnr, pris og lagerstatus. Lenke til kommentar
joenohr Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 (endret) Jeg er ingen sjef i PHP men følgende kode bør nok fungere relativt greit. <?php include('db.php') <- tilkoblingsinformasjon for database $query = "SELECT navn, pris, produktnr, lagerstatus FROM min_tabell"; //antar at pris x 2 som det står i det opprinnelige innlegget er feil, og at det f.eks. ikke skal hentes fra to forskjellige tabeller $result = mysql_query($query); echo "<table width=\"100%\">"; while($temp= mysql_fetch_array($result)) { echo "<tr>"; echo "<td width=\"25%\">"; echo "$temp[navn]"; echo "</td>"; echo "<td width=\"25%\">"; echo "$temp[pris]"; echo "</td>"; echo "<td width=\"25%\">"; echo "$temp[produktnr]"; echo "</td>"; echo "<td width=\"25%\">"; echo "$temp[lagerstatus]"; echo "</td>"; echo "</tr>"; } echo "</table>"; ?> (edit! glemte å avslutte php) Sånn, det fungere nå for meg, men jeg tenker det finnes mer effektive og snedige måter å utføre det samme på Med forbehold om syntax feil. Endret 18. november 2004 av joenohr Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Kan være lurt å putte inn litt \n her og der, så er det mer behagelig å se i kildekoden om man er på en liten feilsøkings-tur Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 18. november 2004 Forfatter Del Skrevet 18. november 2004 takk det fungerte, da er det videre til neste problem. Men det skal jeg prøve å løse selv, slik at jeg lærer noe. Takk, takk, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå