Gå til innhold

Islams fremmarsj i Europa

Anbefalte innlegg

Indonesia har vært utnyttet av kapitalistiske stater som USA, England og Australia, altså var Indonesia utsatt for kapitalismens grusomheter.

Utnytting av andre skjer hele tiden, og i alle typer samfunn. Det skjer fordi enkelte personer higer etter verdier og makt, og er villig til å utnyttet en sterk posisjon på bekostning av andre for å få dette.

Det har ikke vært kapitalisme i Indonesia, og det har ikke vært fri handel mellom Indonesia og USA. Dermed har det ikke vært kapitlisme som har vært utnyttet, men fraværet av kapitalisme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Frihandel er ikke det samme som kapitalisme.

USA er kapitalistisk, England er kapitalistisk, Australia er kapitalistisk. Alle selskapene som oppererte i Indonesia og øst-timor var et resultat av kapitalismen og gikk inn i Indonesia og øst-timor for å øke sin profitt i henhold til kapitalismens økonomiske lover.

Ærlig talt, Indonesia var et offer for vestlig kapitalisme. Hvorvidt Indonesia hadde en fri økonomi eller ikke er fullstendig uinteresant.

Lenke til kommentar

USA, England og Australia er stekre nasjoner med sterke bedrifter takket være kapitalisme og frihandel. Og fordi de er sterke så har de muligheten til å bruke sin makt.

I den grad andre ikke-kapitalistiske nasjoner er offre for kapitalismen, er fordi de selv er svake. Det er igjen et resultat av det styresett disse landene har. Hadde Indonesia vært kapitalistisk og dermed økonomisk sterkt, så ville ikke landet kunne bli utnyttet.

Så det er like riktig å si at det er fravær av kapitalisme som er årsaken.

Årsaken til at utnytting skjer er nemlig den relative forskjellen. Og sosialistenes løsning er jo alltid å skylle på den sterke og vellykede og forsøke å rive denne ned, fremfor å omfavne det som kan bygge den svake opp.

Lenke til kommentar
Årsaken til at utnytting skjer er nemlig den relative forskjellen. Og sosialistenes løsning er jo alltid å skylle på den sterke og vellykede og forsøke å rive denne ned, fremfor å omfavne det som kan bygge den svake opp.

Såklart. Dette er essensen i sosialismen.

Lenke til kommentar
USA, England og Australia er stekre nasjoner med sterke bedrifter takket være kapitalisme og frihandel. Og fordi de er sterke så har de muligheten til å bruke sin makt.

I den grad andre ikke-kapitalistiske nasjoner er offre for kapitalismen, er fordi de selv er svake. Det er igjen et resultat av det styresett disse landene har. Hadde Indonesia vært kapitalistisk og dermed økonomisk sterkt, så ville ikke landet kunne bli utnyttet.

Så det er like riktig å si at det er fravær av kapitalisme som er årsaken.

"frihandel" mener du vel ...

Selvfølgelig skylder jeg på disse landene når det er disse landene som i flere tiår støttet Suhartos terrorregime. Denne støtten og utnyttingen av Indonesia er jo en konsekvens av kapitalismen, så jeg skjønner ikke hvorfor jeg IKKE skal skylde på kapitalismen.

Kapitalisme kan ikke bygge samtlige nasjoner opp på vestens enorme velstandsnivå. Ingenting kan løfte samtlige nasjoner opp på samme enorme velstandsnivå. Jeg benekter ikke at kapitalismen fører til økonomisk vekst og produksjonsmessig fremgang, men jeg tror ikke kapitalismen kan løse all verdens problemer.

Lenke til kommentar

ÆSJ :sick: Jeg blir kvalm av å tenke på muslimer :hrm: Det er bare dritten. Altså religionen. Og når religionen er dritt er de som tror på den dritt også.

Nei. Dette var ikke rasistisk, for jeg tror fortsatt ikke jeg er noe bedre enn dem. Men glem ikke at de heller ikke er noe bedre enn oss. For det virker som om de tror det!

Lenke til kommentar
ÆSJ :sick: Jeg blir kvalm av å tenke på muslimer :hrm: Det er bare dritten. Altså religionen. Og når religionen er dritt er de som tror på den dritt også.

Nei. Dette var ikke rasistisk, for jeg tror fortsatt ikke jeg er noe bedre enn dem. Men glem ikke at de heller ikke er noe bedre enn oss. For det virker som om de tror det!

brenn i helvete antikrist!!

:D

blir selv kvalm av folk som er kvalme av andre kvalme folk

Lenke til kommentar
ÆSJ  Jeg blir kvalm av å tenke på muslimer  Det er bare dritten. Altså religionen. Og når religionen er dritt er de som tror på den dritt også.

Den slutningen er jeg totalt uenig i.

Å mislike, trakassere, eller hate muslimer generelt vitner om en manglende forståelse for at en svært stor del av ofrene for Islam gjennom tidene, er selv nettopp muslimer. I den grad man skal hate Islam, er det mest på grunn av ofrene for Islam (og resten på grunn av det menneskefiendtlige idegrunnlaget):

- Muslimske kvinner. Halve den muslimske befolkningen blir systematisk undertrykket, mishandlet, æresdrept, adskilt, og umyndiggjort.

- Muslimske menn. Ofre for en hjernevask uten sidestykke i historien, som presser dem inn i rollen som kvinneundertrykker, bakstrever, og blindt lydig undersått; og som vrenger det de måtte ha av moralsk og logisk integritet til det groteske.

- Ikke-muslimer som trakasseres, voldtas, myrdes, invaderes, og utslettes av muslimske menn.

Så muslimer flest har jeg kun sympati for. Og det er få mennesker som er meg mer beundringsverdige enn muslimer som har brutt igjennom sin egen indoktrinering.

Men glem ikke at de heller ikke er noe bedre enn oss. For det virker som om de tror det!

Det har du derimot helt rett i; det er en del av indoktrineringen de har fått siden vugga.

Endret av kevral
Lenke til kommentar
ÆSJ  :sick:  Jeg blir kvalm av å tenke på muslimer  :hrm:  Det er bare dritten. Altså religionen. Og når religionen er dritt er de som tror på den dritt også.

Akuratt sånn tenker sikkert muslimene om oss også. :p

En god del av dem tenker faktisk sånn om oss, men hvor stor prosentandel, det tør jeg ikke si.

Noen blir f.esk. opplært i at man ikke skal lyve, men at det er helt i orden å lyve for "vantro". Dvs alle som ikke er muslimer. Det var til og med en moske i Oslo der imamen forkynte at det var helt greit å stjele fra de vantro, da støttet man Allahs sak. (Denne imamen får ikke lenger lov til å forkynne.)

Lenke til kommentar
Noen blir f.esk. opplært i at man ikke skal lyve, men at det er helt i orden å lyve for "vantro". Dvs alle som ikke er muslimer. Det var til og med en moske i Oslo der imamen forkynte at det var helt greit å stjele fra de vantro, da støttet man Allahs sak. (Denne imamen får ikke lenger lov til å forkynne.)

Da er det jo helt greit med vår kultur der det er greit både å lyve og stjele, for og fra hvem som helst.

Lenke til kommentar

Vel, vi har et samfunn i forfall. Det er etterhvert mange som synes det er "greit" å f.eks. rappe noe, så lenge man ikke blir tatt. Men i mitt hjem, når jeg vokste opp, var det verken greit å lyve eller stjele.

Et stort problem er det hvis de som vokser opp blir lært opp i å undergrave det norske samfunnet.

Igjen vil jeg presisere at dette gjelder bare for enkelte innvandrere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...