Gå til innhold

Islams fremmarsj i Europa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De fleste massemord i nyere tid er utført av kristne, er det en sammenheng mellom kristendom og massemord?

Mange katolske prester begår seksuelle overgrep mot unge gutter, er det en sammenheng mellom den katolske kirke og pedofili?

Hvis du hadde hatt den minste innsikt i kristendom, hadde du visst at alt det jævlige kristne har gjort, og all faenskapen som har skjedd i Jesus' navn, er i strid med kristendommens lære. Og hadde du hatt et fnugg av innsikt i Islam, hadde du visst at all faenskapen muslimer har gjort med vantro er fullstendig i tråd med Koranen, Hadith, Muhammeds eksempel, og dagens prekener i moskeene.

Denne ikke-uvesentlige forskjellen slipper du ikke unna.

Lenke til kommentar
Ja man skriker så høyt om disse "muslimske terroristene", men samtidig så "glemmer" man angrepet fra israelske sionister, godt hjulpet av USA , som legger seg over den vestlige verden, som et svart teppe.

Hvis vi ikke godtar den Israelske staten, så får vi altså en atombombe eller to i hodet! Eller kanskje vi får kappet skallen av, på god gammel jødisk slaktemåte (ja nemlig, se på Nick Berg videoen), med sløv kniv, i jubel og hyllest til "Gud".

Vanessa, se:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=329687

Runmad, du må ha seriøse problemer. Tror du virkelig jødene, som utgjør en promille av verdens befolkning, utgjør en trussel mot det vestlige samfunnet?

Har du kanskje lest "Sions Vise Protokoller", og tatt det for å være kosher?

Lenke til kommentar
Hvis du hadde hatt den minste innsikt i kristendom, hadde du visst at alt det jævlige kristne har gjort, og all faenskapen som har skjedd i Jesus' navn, er i strid med kristendommens lære. Og hadde du hatt et fnugg av innsikt i Islam, hadde du visst at all faenskapen muslimer har gjort med vantro er fullstendig i tråd med Koranen, Hadith, Muhammeds eksempel, og dagens prekener i moskeene.

Denne ikke-uvesentlige forskjellen slipper du ikke unna.

Det står mye rart i både bibelen og koranen, og det varierer hva de enkelte religionsutøvere legger vekt på i skriftene. Alt kan enten fordømmes eller forsvares med bibel eller koranen-sitater. Hva med de 20 000 muslimene som demonstrerte mot vold og terror i Köln i helga? Ville du fortelle hver og en av dem at de ikke er muslimer uansett hva de selv måtte tro?

Lenke til kommentar
Det kan sikkert stemme at majoriteten av ikkestatlige terrorister er muslimer, men et slikt utsagn sier ingenting om årsakene til at det er slik.

Nå var heller ikke hensikten med det innlegget å oppgi årsakene.

Men årsakene til at det er slik -- siden du så åpenbart ikke har tatt deg bryderiet med å lese Koranen, bla i Hadith, og sette deg inn i dagligdagse uttrykk for Islam slik som programmene på arabiske TV-kanaler, palestinske barnesanger, og muslimske websider -- er ganske enkle: Islam strever etter verdenskalifatet, og kan ikke tolerere verken individualisme, sekularisme, menneskerettigheter, eller vantro.

Det vitner om et frådende fremmedhat at slike utsagn tas til inntekt for et menneskesyn som er like svart/hvit og oss/dem-fiksert som det de verste religiøse klarer å prestere.  Er det noen som løper terroristenes ærend så er det nettopp de som vil ta tilfart og stupe med hodet først inn i en gedigen og unødvendig religionskrig.

I utgangspunktet gir jeg totalt faen i andres religion -- så lenge den ikke er menneskefiendtlig, ekspansiv, voldelig, undertrykkende, og en fare for min og mine barns fremtid.

Og "unødvendig"? Våkn opp! Mukhtar sitter på norsk TV og benekter ikke at muslimene ønsker å innføre Shari'a i Norge!

En annen ting jeg kom til å tenke på er hvorfor skal muslimer som har flyktet fra islamske regimer begå terror  til inntekt for noe de har flyktet fra? Hvor er logikken i det?

De fleste muslimene i Norge har kommet hit gjennom familiegjenforening, og ikke som flyktninger -- de har IKKE "flyktet fra islamske regimer". Og dessuten: hadde de flyktet fra islamske regimer, kunne man kanskje forvente at de skulle være litt mer villige til å sekularisere?

Lenke til kommentar
Alt kan enten fordømmes eller forsvares med bibel eller koranen-sitater.

Nei: toleranse, forståelse, respekt -- og retten til å leve -- for vantro (bortsett fra kristne og jøder, som kan leve som annenrangs borgere med ekstra beskatning) kan ikke overbevisende forsvares med Koran-sitater.

Har du i det hele tatt lest Koranen?

Hva med de 20 000 muslimene som demonstrerte mot vold og terror i Köln i helga? Ville du fortelle hver og en av dem at de ikke er muslimer uansett hva de selv måtte tro?

I såfall demonstrerte de også mot Koranens ord og Muhammeds eksempel. Og tatt i betraktning at man ikke kan være muslim uten å tro at Koranen er Allahs bokstavelige og guddommelige ord, åpenbart til profeten Muhammed.... hva tror du? Det finnes ihvertfall ikke 1 muslimsk lovskole som tar avstand fra vold mot ikke-muslimer -- for det KAN de ikke:

"And slay them [the unbelievers] wherever ye find them" er nemlig deres Guds bokstavelige ord.

Lenke til kommentar
Det er skremmende hvor mye nedsettende det står om "vantro" i koranen.

Jeg har ingen tvil om at verden hadde vært en bedre plass uten Islam.

jeg har en sterk tro på at norge og resten av verden forøvrig hadde vært bedre uten Kristendommen, Islam, Buddhismen, Hinduismen......osv osv.....

Og til deg som sa at Islam ville ta over og innføre sharialover om 60 år?

Tenk deg kristendommen i norge for 60 år siden? tror du de ville tatt lett på at damer som danser med minimalt med klær osv....

poenget mitt er at d SIKKERT kommer til å bli en mer moderat religion, hvis det i hele tatt eksisterer religioner og det fskapet som medfølger om 60 år...

Lenke til kommentar
Å dømme den islamske verden på grunnlag av noen konservative ektremister blir som å dømme den vestlige sivilisasjon på grunnlag av Levende ord og Jehovas vitner. Disse gruppene skremmer meg mer enn muslimene fordi førstnevnte ikke går an å snakke med uten at de begynner med patetiske forsøk på å få meg til å bli "rettroende". De jeg kjenner av muslimer er helt normale folk.

Helt rett! :yes::yes::yes:

Det er ikke alle muslimer som støtter terror og hater jøder/kristne...

De fleste muslimer er imot terrorisme og vold generelt. Jeg min familie og mine kjente muslimer er ihvertfall det!

Menmen den slags kunnskap er det dessverre lite av her i Norge....

EDIT: Meg og min familie er kurdiske muslimer :)

Endret av pavlion
Lenke til kommentar
Nå var heller ikke hensikten med det innlegget å oppgi årsakene.

Neivel? Hva var da poenget?

Men årsakene til at det er slik -- siden du så åpenbart ikke har tatt deg bryderiet med å lese Koranen, bla i Hadith, og sette deg inn i dagligdagse uttrykk for Islam slik som programmene på arabiske TV-kanaler, palestinske barnesanger, og muslimske websider -- er ganske enkle: Islam strever etter verdenskalifatet, og kan ikke tolerere verken individualisme, sekularisme, menneskerettigheter, eller vantro.

Du har helt rett, jeg leser ikke i koranen og arabiske medier bryr meg midt i ****, men jeg har snakket med mange muslimer (jeg har til og med bodd sammen med en kar fra Iran) og de har så langt ikke gjort noen forsøk på å omvende eller kveste meg. Jeg foretrekker å trekke mine konklusjoner utifra dem.

Mukhtar sitter på norsk TV og benekter ikke at muslimene ønsker å innføre Shari'a i Norge!

Skyldig til det motsatte er bevist, hva? Er denne Mukhtar representativ for hele islam? Jeg ville oppfatte det som særdeles urettferdig om muslimer skulle avkreve forklaringer og benektelser på vegne av kristendommen/nazismen/kommunismen bare fordi jeg er hvit. Det finnes mange muslimer som er bevisst på de problemene islam står overfor og er klar for å ta et oppgjør med voldsbruk og undertrykking men samtidig er utøvende muslimer.

De fleste muslimene i Norge har kommet hit gjennom familiegjenforening, og ikke som flyktninger -- de har IKKE "flyktet fra islamske regimer". Og dessuten: hadde de flyktet fra islamske regimer, kunne man kanskje forvente at de skulle være litt mer villige til å sekularisere?

Ingenting ville vært bedre enn om de ble sekularisert, men det må uansett være opp til dem selv.

Så vidt jeg har fått med meg fikk denne Kato-air-desperadoen avslag på sin asylsøknad, samme med den sinnsyke asylsøkeren på Finnsnes som har sprunget rundt i bar overkropp og truet folk på den lokale bingoen med kniv. Jeg har ikke hørt noe som skal tilsi at de er terrorister. Hvorvidt noen reunion-muslimer har begått terrorhandlinger i Norge vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Å dømme den islamske verden på grunnlag av noen konservative ektremister blir som å dømme den vestlige sivilisasjon på grunnlag av Levende ord og Jehovas vitner. Disse gruppene skremmer meg mer enn muslimene fordi førstnevnte ikke går an å snakke med uten at de begynner med patetiske forsøk på å få meg til å bli "rettroende". De jeg kjenner av muslimer er helt normale folk.

Helt rett! :yes::yes::yes:

Det er ikke alle muslimer som støtter terror og hater jøder/kristne...

De fleste muslimer er imot terrorisme og vold generelt. Jeg min familie og mine kjente muslimer er ihvertfall det!

Menmen den slags kunnskap er det dessverre lite av her i Norge....

EDIT: Meg og min familie er kurdiske muslimer :)

Kan moderate muslimer akseptere vestlig påvirkning, som i stor grad innebærer økt gudløshet, fritt valg til å styre egne liv, noe som inkluderer at noen muslimske døtre vil velge å ha løssluppen sex i fylla?

Dette er nødvendige konsekvenser av frie valg. Kan moderate muslimer akseptere dette?

Lenke til kommentar
Hva mener du med "kommunismens jerngrep" her, PelsJakob?

Jeg mener det jeg sier. Kommunismen er en ideologi som innebærer undertrykkelse, tyranni, fattigdom, massemord på opposisjonelle; kort sagt: elendighet. Det er prisverdig at De forente stater tok ansvar i en tid da det var nødvendig å bekjempe denne ondskapens ideologi. I dag er heldigvis kommunismen død, men en like stor fare truer: islam. Det ser ut til at De forente stater må ta knekken på den også.

I følge USA's fortidige og nåværende ledere, er "kommunisme" et begrep man propaganderer med i amerikansk media, når en nasjon nekter å underlegge seg USA's tyranni.

Jaha. :roll: Dersom frihet er tyranni, hva er da ufrihet?

Lenke til kommentar
Tenker du på frihetskjempere som Contras og Pinochet?

Jeg har ikke satt meg så godt inn i situasjonen i Nicaragua, men Pinochet var utvilsomt en velsignelse for Chile. Å hevde at Pinochet tok makten fra en demokratisk valgt president er å snu ting på hodet. Det er mer korrekt å si at Pinochet tok makten fra diktatoren Allende. Pinochet gjorde en stor innsats for demokratiet i Chile.

Jaja, det er jo en uting å la folket i sør-amerika bestemme selv...

Dersom velger feil, ja. Allende var imidlertid en diktator som blant annet brøt den chilenske grunnloven. Pinochet tok ikke makten helt uten videre; det ble derimot vedtatt i den chilenske kongressen – med stort flertall – at diktatoren Allende måtte fratas makten. Dette i overensstemmelse med den chilenske grunnloven.

Husk på at også Hitler var demokratisk valgt, uten at det ville ha vært galt å fjerne ham fra makten av den grunn. Det finnes ingen demokratisk rett til å avskaffe demokratiet. (Ikke dermed sagt at Allende ikke burde ha blitt fjernet fra makten også hvis han på demokratisk vis førte en marxistisk politikk.)

Lenke til kommentar
Nei: toleranse, forståelse, respekt -- og retten til å leve -- for vantro (bortsett fra kristne og jøder, som kan leve som annenrangs borgere med ekstra beskatning) kan ikke overbevisende forsvares med Koran-sitater.

Har du i det hele tatt lest Koranen?

I såfall demonstrerte de også mot Koranens ord og Muhammeds eksempel. Og tatt i betraktning at man ikke kan være muslim uten å tro at Koranen er Allahs bokstavelige og guddommelige ord, åpenbart til profeten Muhammed.... hva tror du? Det finnes ihvertfall ikke 1 muslimsk lovskole som tar avstand fra vold mot ikke-muslimer -- for det KAN de ikke:

"And slay them [the unbelievers] wherever ye find them" er nemlig deres Guds bokstavelige ord.

Nei, jeg må innrømme at jeg aldri leser religiøse tekster, men jeg bruker google:

"God does not prohibit you regarding those who do not fight you or drive you out of your homes from dealing kindly and justly with them. Indeed, God loves those who are Just." [Qur'an: Surah al-Al-Mumtahinah, 60:8]

Hentet fraIslamonline.net

As for minority rights, the Shari`ah protects the rights of non-Muslims living in an Islamic society. The Islamic state has to guarantee protection for their life, property, and the places of worship. The hadith states: “Whoever harms a non-Muslim (Dhimmi) will not enter Paradise."

... men jeg innrømmer at øvrig lesing på den nettsiden ikke frister meg til noen snarlig konvertering.

Lenke til kommentar
undertrykkelse, tyranni, fattigdom, massemord på opposisjonelle; [er] kort sagt: elendighet.

'

Pinochet var utvilsomt en velsignelse for Chile

ehhh... men så lenge det ikke er kommunister som står bak undertrykkelse, tyranni, fattigdom, massemord på opposisjonelle så er det greit? Har jeg forstått deg rett?

Vi er vel egentlig ganske off-topic nå, svar gjerne på PM.

Lenke til kommentar

Poenget var å illustrere for Olsen at selv muslimene ser sammenhengen mellom Islam og terror, og da blir det noe søkt når han nekter å se den.

Du har helt rett, jeg leser ikke i koranen og arabiske medier bryr meg midt i ****, men jeg har snakket med mange muslimer (jeg har til og med bodd sammen med en kar fra Iran) og de har så langt ikke gjort noen forsøk på å omvende eller kveste meg. Jeg foretrekker å trekke mine konklusjoner utifra dem.

Da vet du kanskje en del om muslimer, men du vet -- åpenbart -- lite eller ingenting om Islam. Ignoranse er selvfølgelig din rett, men et særdeles dårlig utgangspunkt for debatt.

Men for i imøtekomme det jeg tror kan være poenget ditt: de fleste muslimer er absolutt både skikkelige og omtenksomme mennesker. Men dette er også mennesker som har svært liten kjennskap til den troen de bekjenner seg til.

Skyldig til det motsatte er bevist, hva? Er denne Mukhtar representativ for hele islam? Jeg ville oppfatte det som særdeles urettferdig om muslimer skulle avkreve forklaringer og benektelser på vegne av kristendommen/nazismen/kommunismen bare fordi jeg er hvit.

Mukhtar er talsmann for Islamsk Råd i Norge.

Dessuten har han blitt spurt RETT UT om muslimene ønsker å innføre Shari'a i Norge. Han kvier seg selvfølgelig for å si "ja", men nekter heller ikke. Og når du tar med i betraktningen at alle muslimer PLIKTER å søke å innføre Shari'a -- man kan ikke være muslim og samtidig imot Allahs guddommelige lover -- er det ganske åpenbart hva han mener.

Det finnes mange muslimer som er bevisst på de problemene islam står overfor og er klar for å ta et oppgjør med voldsbruk og undertrykking men samtidig er utøvende muslimer.

Ja, disse faller inn under den store gruppen "praktiserende" muslimer som ikke har noen videre kjennskap til sin egen religion.

Ingenting ville vært bedre enn om de ble sekularisert, men det må uansett være opp til dem selv.

Så lenge deres hellige, ufeilbarlige, guddommelige skrift og omtrent samtlige religiøse autoriteter preker at jeg skal dø, blir det såvisst ikke "opp til dem selv".

Lenke til kommentar
Det finnes ihvertfall ikke 1 muslimsk lovskole som tar avstand fra vold mot ikke-muslimer -- for det KAN de ikke:

Det gjør det faktisk. Mener å ha lest at man ikke skulle være agressive. Ikke mot "vantro" en gang. Fordi de vil brenne i Ilden likevel.

Men dette blir vel glemt blandt alle motsigelsene.

Lenke til kommentar

Poenget var å illustrere for Olsen at selv muslimene ser sammenhengen mellom Islam og terror, og da blir det noe søkt når han nekter å se den.

Jeg kan ikke se at du på noen som helst måte har påvist noen sammenheng mellom Islam og terrorisme ...

Jeg er helt enig i at Islam er en møkkareligion, men at Islam oppfordrer til terrorisme mot vantro er det reneste vissvass. Bibelen er jo også full av oppfordringer om å drepe folk som jobber på hviledagen, drepe innbyggerne i vantro byer osv, det tilsier da ikke at Kristendommen oppfordrer til terrorisme.

Lenke til kommentar
hehe ja jeg så holmgang idag.. avstemminga sier jo litt om hva folk syns om muslimer. 46000 ringte inn og 97% syns at muslimer utgjore en fare mot den vestlige verden.

Sier vel egentlig igrunn mer om hvor mye folk fra den vestlige verden vet om hva som foregår nede i islam da eller? :roll: Noen tror de emigrerer til et slags usa, mulighetenes land, andre reiser der bare for å kunne finansier terrorvirksomhet. Det nytter ikke å dra alle under EN kam..

Nederland har ihvertfall et system som fungerer.. Kjenner mange som bor der nede, og de kjenner ikke til sånne problemer som trådstarter nevner... Kanskje de rett og slett ikke ser på det som en trussel?

Eneste løsning på konfliktene nede i østen er å IKKE la de slippe inn i andre land, kanskje de da heller begynner å ta fatt på sitt eget land istedenfor å reise til et annet for å leve fett på rike nordmenn sine skattepenger, men det skal de ikke... ferie er greit nok, men alvorlig talt ,de som får avslag på søknaden sin har til H#")¤/& å komme seg ut å respektere avgjørelsen... Hvorfor de ikke gjør det? Fordi de vet at her i Norge så er vi snille og dumme, og det liker enkelte mennesker å utnytte... Andre har valget mellom å bli i Norge eller dø, du kan jo selv tenke deg til hva du velger...

Det er sikkert mange som har det fælt der nede, men hvordan skal vi kunne klare å avgjøre hvem som har det verst, og hvem som egentlig bare lyger?

Det letteste ville nok vært å avlive hele midtøsten, men det er vel ikke humant er d?

Regjeringer tar valg, folket får lide... De sitter jo bare på et bombesikkert rom og kommanderer som om vi var en gjeng med roboter... No hard feelings for de lissom, hele slekten deres er vel sikret mot å komme i militen...

Religion er roten til alt vondt, og alle som trekker religion inn en politisk sammenheng burde fått sparken på dagen...

Nå må jeg gi meg her, begynner å bli overengasjert... :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...