Gå til innhold

Islams fremmarsj i Europa

Anbefalte innlegg

Fundamentalistisk islam [...] er ekstremenisme.... [...]

Det strider med menneskerettigheter....

Det strider IKKE med MUSLIMENES menneskerettigheter.

Du visste vel at Islam har sine egne "menneskerettigheter", vedtatt i 1981? Du kan lese dem her. Legg spesielt merke til at samtlige rettigheter er underlagt "the Law" -- og med det menes kun Shari'a.

Med andre ord: denne farsen av menneskerettigheter muslimene kokte sammen, har ingenting å gjøre med menneskrettigheter slik vi kjenner dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+891234
Du kan lese dem her. Legg spesielt merke til at samtlige rettigheter er underlagt "the Law" -- og med det menes kun Shari'a.

Vet noen om noen gode, seriøse sider som omhandler Sharia?

Lenke til kommentar

http://www.islamisk.dk/forum/default.asp?sectionid=0

Et dansk islamsk forum. Men jeg er redd de viktigste trådene er stengt for allmennheten. Du må kontakte admin for å få passord til å logge deg på tråden, en for jenter og en for gutter. De som er interessert kan jo prøve å skaffe seg innpass :)

Var noen tråder der om sharia loven, og der får du vel mer eller mindre "inside-information".

Ellers så skal det ikke så mye til for å se forskjell på Islam og andre religioner som kristendommen, buddhismen osv.

I samtlige religioner kan du velge selv om du vil bli en troende uten å dø om du velger "feil".

Nå skal det jo sies at kristendommen ble innført ved sverd i Norge, men dette har ikke noe med selve religionen å gjøre.

EDIT: skriveleif

Endret av messo
Lenke til kommentar
For det første så vil jeg anbefale deg å kutte ned på antipsykopat.net, for det andre så vil jeg be deg om å fremlegge beviser for at "øksemannen" bedrev jihad og selvmordsterrorisme. Men det kan jo bli vansklig å fremlegge beviser for påstander du tar rett ut fra løselufta.

Er det noe som ble tatt rett ut av lufta så er det Kato-flyet. Heldigvis klarte piloter og passasjerer å overmanne terroristen og rette opp flyet 20-30 meter over bakken. For øvrig vil jeg anbefale deg å kutte ut palestinaskjerf, Blitz og terroristsympatien din.

Lenke til kommentar
For det første så vil jeg anbefale deg å kutte ned på antipsykopat.net, for det andre så vil jeg be deg om å fremlegge beviser for at "øksemannen" bedrev jihad og selvmordsterrorisme. Men det kan jo bli vansklig å fremlegge beviser for påstander du tar rett ut fra løselufta.

Er det noe som ble tatt rett ut av lufta så er det Kato-flyet. Heldigvis klarte piloter og passasjerer å overmanne terroristen og rette opp flyet 20-30 meter over bakken. For øvrig vil jeg anbefale deg å kutte ut palestinaskjerf, Blitz og terroristsympatien din.

Du evner ikke å svare seriøst skjønner jeg. Og om flyet ble rettet opp 20 eller 500 meter over bakken er da revnende likegyldig for om hvorvidt "øksemannen" var ute på jihad oppdrag eller bare gal.

Forsåvidt så bruker jeg ikke palestinaskjerf, henger ikke på blitz og støtter ikke terrorisme.

Lenke til kommentar
Du evner ikke å svare seriøst skjønner jeg. Og om flyet ble rettet opp 20 eller 500 meter over bakken er da revnende likegyldig for om hvorvidt "øksemannen" var ute på jihad oppdrag eller bare gal.

Hva hadde du kalt det om fyren hadde blitt stoppet like før han skulle til å detonere en bombe i en folkemengde, da? Om han var "ute på oppdrag" for noen eller "bare gal" er fullstendig likegyldig da resultatet er det samme; det han gjorde er fremdeles reinspikka terrorisme - noe religionen hans "tilfeldigvis" forskriver. Jeg kan ikke på bare livet forstå behovet du og dine har for å forstå ihjel slik pakk og berme.

Endret av farke
Lenke til kommentar

Hva hadde du kalt det om fyren hadde blitt stoppet like før han skulle til å detonere en bombe i en folkemengde, da? Om han var "ute på oppdrag" for noen eller "bare gal" er fullstendig likegyldig da resultatet er det samme; det han gjorde er fremdeles reinspikka terrorisme - noe religionen hans "tilfeldigvis" forskriver. Jeg kan ikke på bare livet forstå behovet du og dine har for å forstå ihjel slik pakk og berme.

Selvfølgelig har det noe å si når slike antipsykopater som deg selv bruker denne hendelsen til å svartmale Islam og muslimer. jeg kan ikke se at du på noen som helst måte evner å bevise at denne hendelsen hadde noe som helst med Islam å gjøre.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig har det noe å si når slike antipsykopater som deg selv bruker denne hendelsen til å svartmale Islam og muslimer. jeg kan ikke se at du på noen som helst måte evner å bevise at denne hendelsen hadde noe som helst med Islam å gjøre.

Abd al-Rahman al-Rashid, redaktør i den arabiske avisen Al-Sharq al-Awsat og muslim, skrev for to måneder siden at "It is certainly true that not all Muslims are terrorists, however, sadly we say that the majority of terrorists in the world are Muslims."

Selv muslimene innrømmer sammenhengen mellom Islam og terrorisme.

Men benekt i vei, Olsen.

Endret av kevral
Lenke til kommentar

Hva snakker du om? De fleste større terroraksjoner i nyere tid er utført av muslimer ja. Men det betyr ikke at det er en sammenheng mellom islam og terrorisme. Det skriver da heller ikke denne Abd al-Rahman al-Rashid (Litt enklere navn hadde ikke vært å forakte). Ikke skjønner jeg hva det har med øksemannen å gjøre heller.

Lenke til kommentar
Hva snakker du om? De fleste større terroraksjoner i nyere tid er utført av muslimer ja. Men det betyr ikke at det er en sammenheng mellom islam og terrorisme.

:lol: :lol: :lol:

Og de fleste forsøk på å innføre kommunisme har resultert i folkemord, men det betyr ikke at det er en sammenheng mellom kommunisme og folkemord. :innocent:

Lenke til kommentar

De fleste massemord i nyere tid er utført av kristne, er det en sammenheng mellom kristendom og massemord?

Mange katolske prester begår seksuelle overgrep mot unge gutter, er det en sammenheng mellom den katolske kirke og pedofili?

Det du kommer med er ett møkkaargument som for det første er feilaktig og for det andre ikke har noe som helst med saken å gjøre.

Lenke til kommentar
Og de fleste forsøk på å innføre kommunisme har resultert i folkemord, men det betyr ikke at det er en sammenheng mellom kommunisme og folkemord. :innocent:

hva med innføring av "rov-kapitalisme" i indonesia og tilhørende folkemord? :thumbup:

hva angår søramerika har vi en mix av kommunister og kapitalister (les usa) som har begått og begår folkemord der.

Lenke til kommentar
Med andre ord farvel menneskerettigheter, farvel kritisk tenkning, farvel individualisme, farvel velstand, farvel likestilling..... HALLO middelalder.

Hvis du våger å ta en titt over Atlanteren, så finner du faktisk akkurat det samme der! Det har en litt annen form, og et litt annet mål, men fundamentalisme og "antifrihetstenkningen" er i bunn og grunn den samme, og har opphav i samme ideologi. Nemlig det å "herske over menneskeheten", materiell grådighet og slavedrift (økonomisk slavedrift).

Igjen altså.....Folk tar heeeelt feil, når de velger å se ekstremitetene som angriper menneskeheten, fra bare én side. Angrepene kommer i disse tider fra ALLE kanter, og ikke bare fra islam!

Det virker som om "faraoene" er tilbake, og krever sine herredømme og kongeriker, igjen! :hrm:

Lenke til kommentar
hva med innføring av "rov-kapitalisme" i indonesia og tilhørende folkemord?

Kan du fortelle når du mener at det skal ha vært kapitalisme i Indonesia?

hva angår søramerika har vi en mix av kommunister og kapitalister (les usa) som har begått og begår folkemord der.

:roll: Det er jo selvsagt «folkemord» når amerikanerne frigjør millioner av mennesker fra kommunismens jerngrep.

Lenke til kommentar
Abd al-Rahman al-Rashid, redaktør i den arabiske avisen Al-Sharq al-Awsat og muslim, skrev for to måneder siden at "It is certainly true that not all Muslims are terrorists, however, sadly we say that the majority of terrorists in the world are Muslims."

Selv muslimene innrømmer sammenhengen mellom Islam og terrorisme.

Men benekt i vei, Olsen.

Dette er jo ikke et bevis på noen sammenheng. "A + B" er ikke det samme som "A = B". Det kan sikkert stemme at majoriteten av ikkestatlige terrorister er muslimer, men et slikt utsagn sier ingenting om årsakene til at det er slik.

Det vitner om et frådende fremmedhat at slike utsagn tas til inntekt for et menneskesyn som er like svart/hvit og oss/dem-fiksert som det de verste religiøse klarer å prestere. Er det noen som løper terroristenes ærend så er det nettopp de som vil ta tilfart og stupe med hodet først inn i en gedigen og unødvendig religionskrig.

Det er ikke tvil om at mye må gjøres med islam for å åpne for demokrati, men hvordan? Jeg er ikke sikker på at forbannelser og berøvelse av muslimers rettigheter i europa er veien å gå. Det finnes progressive islamske krefter her i vesten, hvorfor ikke låne et øre til dem fremfor å bare snakke om folk som åpenbart er syke i hodet?

En annen ting jeg kom til å tenke på er hvorfor skal muslimer som har flyktet fra islamske regimer begå terror til inntekt for noe de har flyktet fra? Hvor er logikken i det?

Lenke til kommentar
De fleste massemord i nyere tid er utført av kristne, er det en sammenheng mellom kristendom og massemord?

Mange katolske prester begår seksuelle overgrep mot unge gutter, er det en sammenheng mellom den katolske kirke og pedofili?

Det du kommer med er ett møkkaargument som for det første er feilaktig og for det andre ikke har noe som helst med saken å gjøre.

Det der kalles kort og godt denial på engelsk. Hva det korrekte norske uttrykket blir er jeg usikker på.

At de fleste massemord i nyere tid er begått av kristne ber jeg deg dokumentere.

At det er en sammenheng mellom katolske prester og pedofili er jo helt klart.

At det er en sammenheng mellom kommunisme og folkemord er også klart.

At det er en sammenheng mellom Islam og terror er også klart, og den sammenhengen gjelder i første rekke fundamentalistisk islam.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...