Gå til innhold

Islams fremmarsj i Europa

Anbefalte innlegg

hehe sakligt pelsjakop ... finnes det ikke en sånn i bibelen også?

uansett...

Nå syns jeg at det ikke er no kult å diskutere slike ting, fordi bare det å se littegran skjevt på "andre" er det samme som rasisme. Ergo så går det ikke an å diskutere det som er sakens kjerne.

Vi har andre kulturer i norge (og andre land), de har ikke de samme verdiene som oss, og har helt andre oppfatninger om ting. Ting som jeg mener ikke burde være i vårt samfunn.

Det å blande ulike kulturer er ikke nødvendigvis bare bra. Det kan heller ikke løses så lett. Nå har det vært ganske fredeligt her i norge, men england og tyskland er ikke ukjent med flere opprør mot "de andre". Men så har de også tatt inn flere utlendinger og hatt dårligere integrering. Men jeg syns det går for tregt i norge.

Jeg sier det bare, norge for nordmenn, og da driter jeg i fargen på folk. For den er det aller minste problemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å dømme den islamske verden på grunnlag av noen konservative ektremister blir som å dømme den vestlige sivilisasjon på grunnlag av Levende ord og Jehovas vitner. Disse gruppene skremmer meg mer enn muslimene fordi førstnevnte ikke går an å snakke med uten at de begynner med patetiske forsøk på å få meg til å bli "rettroende". De jeg kjenner av muslimer er helt normale folk.

Lenke til kommentar
Religion er nesten uten unntak en «pain in the ass,» på godt norsk.

de to hovedreligionene i Japan er veldig interessante synes jeg og har vel ikke vært "pain in the ass"?

to ting som jeg umiddelbart tenker på som interessante ting med japan er religiøs homogenitet og historisk; hvordan kristne misjonær ble kjeppjaget fra japan.

Endret av heraldo
Lenke til kommentar
Å dømme den islamske verden på grunnlag av noen konservative ektremister blir som å dømme den vestlige sivilisasjon på grunnlag av Levende ord og Jehovas vitner.

Det ser ut som om muslimene er uenige med deg, der, ihvertfall de på IslamNorge.

Et par små utdrag:

Enhver, som oppriktig aksepterer denne tro, som innebærer, at Koranen er Guds ufeilbare åpenbaring, er muslim. Og enhver som ikke tror på Koranen som Guds ufeilbare åpenbaring er ikke muslim. Derfor er enhver muslim en fundamentalist!

Tror man på islam, men ikke handler etter dets lover, er man  fortsatt muslim, men ikke en rettskaffen muslim, slik som de såkallte ”moderate muslimer”, som ikke adlyder Allah (swt) i alle sine handlinger.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
de to hovedreligionene i Japan er veldig interessante synes jeg og har vel ikke vært "pain in the ass"?

to ting som jeg umiddelbart tenker på som interessante ting med japan er religiøs homogenitet og historisk; hvordan kristne misjonær ble kjeppjaget fra japan.

Var da ikke helt seriøs.

Japan har vel hatt sine episoder med religiøse fanatikere (dommedagssekter?), bl.a gassangrepet på t-banen i Tokyo i 1995. Ellers kan jeg ikke påstå å ha særlige kunnskaper om Japans samfunnsliv. :)

Lenke til kommentar
Noen er nok uenige ja. Grunnlaget for det jeg sa har jeg fra personlig kjennskap til muslimer, ikke islamske nettsteder.

Har du spurt dine muslimske venner om Koranen er Allahs bokstavelige ord, åpenbart for profeten Muhammed?

Det nærmeste jeg kommer religionsprat er når jeg forkynner hvor herlig det er med et par svinekoteletter og et par øl. Det tar de ganske pent. Ellers vet jeg ikke om de leser Koranen i det hele tatt. Det er bare en kulturgreie.

Lenke til kommentar

Som alle andre land lider en del av vår befolkning av fremmedfrykt. Det er ikke noe nytt. Litt historie:

De (jødene) kommer ind som sildestim. De sætter sig fast over hele byen. Der er snart ikke en fruktbutik, et utsalg av brukte klær, et lager av ure og andet kram uten at der staar en smilende jøde bak disken. Osterhaugsgaten er fremtidens Ghetto eller jødekvarter. Men bare vent, om nogen tid finder vi dem snart som smarte eiere av villaer paa vestkanten. ... Snart har de foten indenfor en avis, en bank, universitetet og Nationalgalleriet,
Lenke til kommentar
Som alle andre land lider en del av vår befolkning av fremmedfrykt. Det er ikke noe nytt.

Den sammenligningen holder ikke vann.

Jødehatet var like uberettiget den gang som det er i dag. Jødene i Norge har alltid jobbet hardt, holdt godt sammen, vært økonomisk flinke, og ønsket å få leve sine liv i fred. De har respektert norske lover, integrert seg, og aldri ønsket å påtvinge oss sin vilje -- uansett hva kommunistene måtte hevde om utbytting av arbeiderklassen.

Kritikk av Islam er derimot fullstendig berettiget. Islam har ikke vært reformert på 1400 år, og KAN ikke reformeres. Koranen er Allahs bokstavelige ord og Muhammed var den siste profet, og dermed er ringen sluttet. Muslimer som forsiktig hinter om reform har en lei tendens til å bli henrettet for blasfemi.

I tillegg er muslimene selv overrepresentert som trygdemottakere, voldsmenn, og vinningskriminelle. Imamene preker hat mot vantro fra moskeene, og det er utstedt fatwaer som tillater både ran, løgn, vold, drap, og voldtekt av vantro. Det uttalte målet til Islam er verdenskalifatet, et verdensomspennende prestestyrt diktatur.

Å ikke ha en sunn dose skepsis overfor en slik bevegelse ville være fryktelig naivt. Og å avskrive det som "fremmedfrykt" er debattsabotasje på høyt plan.

Dette høres kanskje forferdelig ut for en politisk korrekt nordmann. Men alt sammen kommer fra muslimenes egen munn -- se som eksempel på Zahid Mukhtar i går som ikke bare hadde forståelse for at Van Gogh ble myrdet, han ville heller ikke nekte for at muslimene søker å innføre Shari'a i Norge. Og Mukhtar er "moderat".

Endret av kevral
Lenke til kommentar
Jeg ser FORTSATT ingen store/klare/tydlige argumenter for hvorfor muslimer er så skummelt for oss i Europa....?

Har egentlig ikke så mye med islam nødvendigvis. Det bunner ned i kulturforskjeller egentlig. Hva syns er bra/dårligt, hva vi ser på som verdier osv osv.

Når forskjellene og avstandene på "kultur" blir for mange og for store, så skaper dette ganske store problemer.

Nå ville det vel vært enklere om landet vårt hadde blitt oversvømmet av tyskere istedet for de utlendingene vi har mye av idag, fordi avstand i kultur og språk ikke er så langt unna. Men jeg kan likevel love enhver her at det ville jaggu ha blitt bra med problemer for det.

Vi ser idag at de utlendinger vi har idag bruker fryktelig lang tid på å bli integrert. De kan ikke språket, de har holdninger og verdier som er foraktelige, osv osv.

Mange av de "negative" tingene i utlendingenes kultur har lite med islam å gjøre, og mye med kultur å gjøre. Vi generaliserer ofte på feil grunnlag, og fordømmer og legger skyld på feil hylle (som islam).

Må også huske på at mange utlendinger enten ikke har skole, eller ikke gått på en fornuftig skole. Går man på skole i norge så lærer man om andre kulturer og religioner, og vi diskuterer mye om disse tingene i skolen. Dette gjør at vi i norge er mer tilpassningsdyktige overfor andre, enn de som kun har vokst opp med en bestefar som snakkte om hvor viktig det er å brenne de vantro på et bål.

Lenke til kommentar
Jeg ser FORTSATT ingen store/klare/tydlige argumenter for hvorfor muslimer er så skummelt for oss i Europa....?

Å nei?, hva med terrorister, drap av uskyldige, syke holdninger, og alt de KREVER her i vesten, mens hvis en europeer hadde reist til deres land så ender det omtrent med halshugging. Det er faktisk snakk om prinsipper her :roll: .

Endret av neph
Lenke til kommentar
De kan ikke språket, de har holdninger og verdier som er foraktelige, osv osv.

Dette gjør at vi i norge er mer tilpassningsdyktige overfor andre, enn de som kun har vokst opp med en bestefar som snakkte om hvor viktig det er å brenne de vantro på et bål.

Problemet med resonnementet ditt er at du overser at de "foraktelige verdiene" muslimene har, er påbudt i Islam.

Koranen foreskriver bank av ulydige koner og påbyr krig mot vantro. Når Koranen i tillegg er Allahs bokstavelige, uforanderlige, og allmengyldige ord, og Islam ikke KAN reformeres (siden Muhammed var den siste profet), så ligger problemet DEFINITIVT i religionen.

Det er en skremmende tendens i Vesten til å akseptere kulturrelativisme. Kulturrelativisme, for de som ikke måtte være kjent med begrepet, er ideen om at alt kan være etisk riktig, sålenge det tilhører en annen kultur. Problemet med denne teorien, selvfølgelig (om enn ikke åpenbart for en skremmende mengde mennesker), er at den fjerner all generaliserbar betydning av ordene "godt" og "ondt". Definisjonen på "godt", ifølge kulturrelativismen, er "noe som en kultur mener er godt".

Da blir "godt" og "ondt" fullstendig subjektivt og dermed helt meningsløst.

Menneskerettigheter er objektivt bedre enn undertrykkelse.

Likestilling er objektivt bedre enn religionsforeskrevet konemishandling.

Fengsel og rehabilitering er objektivt bedre enn henrettelse gjennom tortur.

Demokrati er objektivt bedre enn diktatur.

Religionsfrihet er objektivt bedre enn dødsstraff for frafall.

Når det er sagt, skal man ikke i toleransens navn tillate all religionsutøvelse. Toleranse er ikke et mål i seg selv, men et middel, som mange later til å ha glemt eller aldri å ha forstått.

For å bruke Walid al-Kubaisis ord: "man skal ikke diskriminere på religion, etnisistet, kultur, eller hudfarge. Men man SKAL diskriminere på verdier! Man skal drive verdi-diskriminering".

Lenke til kommentar

terrorisme? her i norge? når?

drap av uskyldige for politiske/religiøse grunner er ikke forbeholdt Islam... get real.

Syke holdninger - > og høyreekstremister og kristenfundamentalister har ikke like syke holdninger?

Krever?? De krever ingenting. Det er, om noe, landene i Vesten som er dumme nok til å gi dem allt...

Lenke til kommentar
terrorisme? her i norge? når?

Økseimamen bedriver Jihad mot Kato Air.

drap av uskyldige for politiske/religiøse grunner er ikke forbeholdt Islam... get real.

Drap av uskyldige av religiøse grunner kan i over 99% av tilfellene tilskrives islam. At så godt som alle verdens terrorister er muslimer innrømmer til og med sjefsredaktøren i Al-Arabiya.

Syke holdninger - > og høyreekstremister og kristenfundamentalister har ikke like syke holdninger?

Hvis du med høyreekstremister mener nazister; så jo. Nazismen går jo som kjent hånd i hånd med islam i sitt jødehat = NazIslam.

Krever?? De krever ingenting. Det er, om noe, landene i Vesten som er dumme nok til å gi dem allt...

De krever statsstøtte, respekt, religionsfrihet og påberoper seg beskyttelse av rasismeparagrafen (folk som faller for denne bør lære seg forskjellen på teologi og biologi snarest mulig) - kort sagt krever de ting de aldri ville tillatt oss hvis situasjonen var omvendt.

Endret av farke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...