Gå til innhold

Early chipset initialization

Sidhius

Anbefalte innlegg

Hva er dette?(Early chipset initialization).

Jeg har ett MSI K8T Neo hovedkort som gir meg feil i Early chipset initialization. Diagnostikk lysene til MSI hovedkortet som gir meg den feilkoden, det som er litt snodig er at den skal skjekke minnebrikkene etter denne prosessen men hvis jeg starter uten minne-brikker piper det (minne feil ofc)

Jeg har byttet minnebrikker, PSU, skjermkort (har ikke prøvd PCI skjermkort) og faktisk sendt hovedkort og CPU tilbake til komplett for å få de testet. Testet ok.

Ringte i dag til komplett og spurte hva som kunne være feil.. og de svarte faktisk etter 15 minutter i telefonen: Vet ikke!

ja har og nulltstilt bios, tatt av alt jeg ikke trenger av utstyr til oppstart (HDD, floppy, CD-rom)

noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde samme problem som deg med mitt k8tneo, da var det minnebrikkene som var feilen hadde et par med corsair pc 4000 twinx brikker som fungerte som de skulle på maskinen jeg hadde før jeg kjøpte det hk. Men når jeg hadde de i msi kortet så fikk jeg den early chipset feilen, skjønte ikke hva som var feil, søkte retur på komplett, tenkte kanskje jeg skulle prøve med den minnebrikken i serveren for sikkerhets skyld og det gjorde jeg, det var en twin mos brikke pc2100 og da fyrte jævelskapen opp. Etter som jeg har skjønt så har enkelte av hk'ene problemer med brikker over pc3200, men det burde være fikset med en bios oppdatering. Hva slags hastighet var det på de brikkene du har testet med, det kan være det som feilen, prøv med en brikke som er pc3200 eller lavere. er ikke sikkert at det er det som er feilen men det lov til å håpe.

Lenke til kommentar

har testet med noen PC2100 twinmos brikker men har sett på noen tester at dette hovedkortet har hatt problemer med Twinmos... greit å høre at det er noen som har hvertfall hatt samme feilen.... skal teste alle brikkene jeg har når jeg komme hjem jeg da...

takk for rådet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...