arex Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Jeg snakker selvfølgelig om strømkabelen - og selvfølgelig er det mulig. Men får jeg kjøpt det jeg trenger i dag? Jeg skulle hatt en liten boks (aksesspunkt) jeg kunne lagd WLAN med, som gikk på oppladbare batterier, for eksempel et litiumbatteri, slik som det er i de fleste bærmare maskiner. Slik at det holdt i alle fall mer enn 3 timer. Den burde også være liten, da den er beregnet på reisebruk. Finnes dette? I tilfelle - hvor? Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Det kan jo lages selv, men 3 timers drift er kanskje å ta i litt. Finn ut hvor stor spenning enheten trenger, hvor mange mAH den trekker, så kan du se hvor mange batterier du trenger. Lenke til kommentar
Yoshy Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Jeg snakker selvfølgelig om strømkabelen - og selvfølgelig er det mulig. Men får jeg kjøpt det jeg trenger i dag? Jeg skulle hatt en liten boks (aksesspunkt) jeg kunne lagd WLAN med, som gikk på oppladbare batterier, for eksempel et litiumbatteri, slik som det er i de fleste bærmare maskiner. Slik at det holdt i alle fall mer enn 3 timer. Den burde også være liten, da den er beregnet på reisebruk. Finnes dette? I tilfelle - hvor? Hva er poenget ? Om du skal bruke den for å koble sammen laptopper på reise er det jo noe som heter peer to peer og da trenger man jo ikke noe aksesspunkt... Fortel litt om bruksområdet ditt Lenke til kommentar
opticus Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 hvis dere er på reise kan dere bare koble som han før meg sa, peer to peer som han kalte det. funker fint det Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 (endret) tsja, si ikke det. Bærbare maskiner har jo batteritid på 3-4 timer, og en wireless accesspunkt trekker nok neppe så voldsomt mye strøm, spesielt om du setter signalstyrken på midnre en maks (om enheten din støtter dette). Det viktigste blir jo å måle hva enheten trekker (vanlig el-måler fra clahs Olson funker fint) og deretter få fatt i et godt batteri som leverer riktig spenning. Obs: Husk at når du måler via spenningsadapteren for enheten, så mister du mange % effekt i den. Du kan sikkert regne med så mye som 30-40% tap i en slik enhet, så du kan se optimistisk på tallene du måler fra den. Ellers så lurer jeg litt på hva du trenger det til. Må jo være bedre å ha en vanlig twisted TP kabel og koble direkte, ved mindre det er mer enn 2 maskiner da.. -Stigma Endret 17. november 2004 av Stigma Lenke til kommentar
arex Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 La oss si 5 laptops. Hadde vært kjekt å ta med seg WLANet rundt omkring i en stor bygning, for eksempel en skole med mange klasserom. Lenke til kommentar
J0lle Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 folk er litt kokko ja Lenke til kommentar
knut Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Om du da har tilgang på en bærbar kan kanskje denne gjøre nytten: http://barbara.no/art.php?artikkelid=8555 Med denne så følger det med et vanlig strømadapter og en usb-kabel for å gi strøm. Størrelsen er også meget god, og det følger tilogmed med en liten veske. Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 er bare og kjøpe en sånn litten asus eller dlink trur jeg og har en sånn du får med veske og den bruke strøm fra usb-porten på en laptop. du kan og mekke en litten bateripack til den. asusen som jeg har selv , går på 3,5volt til 6volt og vært bateri er på 1,5volt så er det bare og legge sammen (oppladbare baterier er på 1,4volt) Lenke til kommentar
arex Skrevet 18. november 2004 Forfatter Del Skrevet 18. november 2004 [quote name='bludern' date='18/11/2004 : 00:37'] Om du da har tilgang på en bærbar kan kanskje denne gjøre nytten: [url="http://barbara.no/art.php?artikkelid=8555"]http://barbara.no/art.php?artikkelid=8555[/url] Med denne så følger det med et vanlig strømadapter og en usb-kabel for å gi strøm. Størrelsen er også meget god, og det følger tilogmed med en liten veske. [/quote] Denne så ypperlig ut! Har bestilt nå - takk skal du ha. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå