Gå til innhold

Half-Life: Gordon Freeman=G Man?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vil ikke si at HL2 topper HL, for de er begge like god.

Smak og behag.

Synes HL2 er mye bedre enn HL, da jeg ikke ble like grepet av HL (gadd faktisk ikke runde spillet), og jeg kommer stadig tilbake til HL2 for å spille litt til...

 

Men så lenge du synes HL2 er like god som eller bedre enn HL så ville jeg ikke være redd for at HL3 skal skuffe ;)

Lenke til kommentar
Eller kanskje det er faren!

 

Gordon... I am your father!

HAHA! :!:

Venter i spenning på denne kommentaren i HL3 (som muligens kommer i 2010)

Er det årstallet basert på at det tok 5 år før 2'ern kom, eller har noen faktisk sagt dette?

Mener Gabe sa mye var gjort i løpet av et par-tre år jeg. De skal visstnok basere eller viderebygge på source-motoren, så det blir ikke riktig så mye jobb denne gangen visstnok. Men 5år er sikkert ikke utenkelig om HalfLife 3 lider samme skjebne som 2. Men det skal i utgangspunktet ta mye kortere tid denne gangen her.

Endret av SkyMarshall
Lenke til kommentar
Eller kanskje det er faren!

 

Gordon... I am your father!

HAHA! :!:

Venter i spenning på denne kommentaren i HL3 (som muligens kommer i 2010)

Er det årstallet basert på at det tok 5 år før 2'ern kom, eller har noen faktisk sagt dette?

Mener Gabe sa mye var gjort i løpet av et par-tre år jeg. De skal visstnok basere eller viderebygge på source-motoren, så det blir ikke riktig så mye jobb denne gangen visstnok. Men 5år er sikkert ikke utenkelig om HalfLife 3 lider samme skjebne som 2. Men det skal i utgangspunktet ta mye kortere tid denne gangen her.

Det at HL2 tok så forferdelig lang tid var fordi de skapte alt fra starten av, og det lengste arbeidet var vel jobbingen med source motoren. Siden den er veldig fleksibel og lett å jobbe med, tror jeg ikke det blir å ta så lang tid (2 til 3 år som sakt tidligere). Men det kommer ann på når de begynner med HL3. Gabe har selv sakt at de ikke kommer til å starte med noe nytt storprosjekt ennå (HL3 blir et stort prosjekt) så man må nok smøre seg med tålamod og vente ;)

Lenke til kommentar
en artig ting, idag spilte jeg på prison bana og så på en tv skjerm som viste overvåkning fra forskjellige steder og plutselig så jeg gman  :wow: og så bladde den videre og etterpå så vi bare at han gikk vekk

:whistle:

Du kan se han fra dr. Kleiners(skrevet riktig?) lab også. Man går bare bort til overvåkingsskjermene og blar litt rundt på kameraene.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Quote:

støtter litt av den, at bare Gordon ser han, men ingen andre, for han forsvinner rundt hjørner og sånt (med untak av verandaen) :p

3153775[/snapback]

----

 

 

Hvis du har spilt alle hl1 spillene (bs, of, hl1) vil du høre fra noen at en mann har sagt at de skulle si noe til deg. og når du spiller hl2 med kysten rett før først gunship (rocketluncher) vil du se g-man snakke med en fyr, du vil sikkert merke i begynnelsen at han krangler med en proffesor i begynnelsen i hl1. og blant annet vil du se g-man bruke portaler i hl1. Det jeg syns er rart er at folk ikke har sett ham av og til når han har stått å sett på deg på samme rom.

Endret av Fred_S
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

HL1 var litt kjedelig, du var under jorda nesten hele tida, men ellers er det fet :)

 

Uansett, jeg tror G-Man ikke kan være Gordon. Tenk deg at G-Man var 27-årige Gordon en gang i fortiden, han må isåfall ha klart seg gjennom Black Mesa UTEN G-Mans hjelp, siden det er HAN som er G-Man, og han kan ikke ha hjulpet seg selv før han selv hadde klart Black Mesa... :p

 

Det ryktes om at i HL3, så får du spille som Alyx. Det må bli dødsfet! :thumbup:

 

G-Man kan være en som jobbet i Combine, men egentlig lurer dem og får Gordon til å beseire dem. Jeg gjetter på at i HL3, så er Combine sånn c.a beseiret, eller så har man gått forbi dem, til en ny verden/fremtid. Men jeg syns ikke Valve skal fortelle alt om G-man og Gordon, bare litt, ellers så blir jo spillet ødelagt. Half-Life serien har jo alltid vært litt mystisk, og det motiverer folk.

 

Forresten, jeg tror bossen i HL1 heter Nihilanth eller noe

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Oi, så det ble episodespill, ja.. Ikke 5 år allikevel :cool: .

 

Men hvis Gman er Gordon, hvordan kan det gå an??

 

Tenk deg at Gman reiser tilbake til fortiden og gir Gordon et tilbud. Når Gordon kommer seg videre derfra, er det p.g.a Gman. Gman må ha overlevd på grunn av at han (I fortiden) fikk tilbudet av...seg selv? Det går jo ikke an, siden Gman ikke eksisterte før nåtidens Gordon, og da må Gordon ha tatt sin egen vei...

 

Ikke bare det, men tidsreisning tilbake i tid kan gjøre store endringer. Hvis du flytter på 1 Stein, kan det ha katastrofale følger, tro det eller ei... tenk deg dette:

 

Gman reiser tilbake til fortiden, og dermed endrer han alt sammen p.g.a at han er der, og tilfører seg selv og sin masse til fortiden, og gir Gordon et tilbud som forandrer fremtiden hans TOTALT... og når fremtiden er endret, så vil Gman være litt annerledes. Skoene er kanskje knyttet feil, etc etc. Og så kommer han tilbake til fremtiden (Med uknyttede skolisser) og snubler, kanskje. Og det forandrer også fremtiden, igjen, spesielt fordi Gordon kommer til å ROFLe :p . Og da er fremtiden endret, til neste gang Gordon reiser tilbake og endrer fortiden, osv... Det går jo i sirkel, p.g.a fortiden og fremtiden blir endret konstant. Men siden det kun finnes 1 fortid og 1 fremtid...Hva vil resultatet bli?? Ingen av de tidligere hendelsene i reisene vil kunne ha skjedd, fordi fortiden blir noe annet...så...det går jo egentlig i sirkel :hmm:

 

Enda en liten rar ting:

 

Gman, som har fulgt med Gordon hele tida, og hjulpet ham, ser at Gordon begynner å bli gammel, og blir til...gman?? Da finnes det jo 2 av samme person!! Og da blir "Gordon-Gman" påvirket av den "originale" gmans eksistens, og følgelig endre fremtiden, til den dagen han skal reise tilbake og gi tilbudet til Gordon...igjen...

 

 

Nei, jeg tror absolutt ikke Gordon er G-man. Men jeg kunne tenkt med at G-man får ett slags forhold til Gordon, kanksje at han blir vant til å beskytte Gordon. Og hvis Combine gir ordre om å drepe Gordon, vil G-man nøle, og prøve å hjelpe Gordon i sikkerthet, før han blir tatt selv...

 

Kanskje G-man kommer til å føle seg som en far/beskytter for Gordon, siden han hjelper ham...

 

men jeg tviler på at han kommer fra fremtiden. Da ville han jo, som sagt, forandre hele fremtida si igjen... Det er jo et ordtak som sier at man ikke skal tulle med tiden...

 

Han kan kanksje være broren eller noe, siden de ligner. Kanskje onkel :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...